הסושי של מצויאמי – הכול התחיל בילדה שאוהבת סושי

סוגי סושי הפופולריים בארץ: דגים – סלמון, טונה, הייק ולברק, אחריהם סושי צמחוני וטופו. צילום ממצויאמי
מצויאמי הינו מותג לייצור סושי עבור המסעיד המוסדי. הייצור מתבצע במפעל בכפר סבא ואת הסושי הטרי מספקים מדי יום למגוון רחב של חברות היי-טק, מפעלים, בתי מלון ואולמות אירועים ברחבי הארץ

זה שסושי פופולרי בישראל, אינו סוד. אוכלים אותו בסושיות, אך לא רק – גם בחדרי אוכל במקומות עבודה, באולמות אירועים, אצל חברים בערב; כמעט בכל מקום מוצאים סושי, והצריכה רק הולכת וגדלה. האתר ADDVALUE פרסם ביוני 2017 כי צריכת הסושי בישראל היא במקום השלישי בעולם ביחס בין מספר הסושיות למספר התושבים, אחרי טוקיו וניו יורק, וישראל היא המקום היחידי בעולם שיש בו סושיות כשרות.

צילום ממצויאמי
צילום ממצויאמי

את דביר עזריה ממצויאמי פגשתי לראשונה בתערוכת מזון שקהל היעד שלה היה השוק המקצועי. בעלון שחילק היה כתוב כי מצויאמי הינו מותג לייצור סושי עבור המסעיד המוסדי. הייצור מתבצע במפעל בכפר סבא המאובזר במכשור חדשני ומתקדם ביותר לייצור סושי ברמה גבוהה ביותר, ואת הסושי הטרי מספקים מדי יום למגוון רחב של חברות היי-טק, מפעלים, בתי מלון ואולמות אירועים ברחבי הארץ. קראתי וגם טעמתי. הסושי היה טעים מאוד, והצעתי למי שעמד בביתן בתערוכה  – דביר עזריה הבעלים, שאבוא לפגוש אותו במפעל הכפר סבא. חלפו חודשים. יום אחד דביר התקשר, וכך הגעתי למפעל באזור התעשייה בכפר סבא – נקי, מצוחצח, עם הקפדה על כל פרט, לפגישת היכרות איתו ועם הסושי שלו.

צילום ממצויאמי
צילום ממצויאמי

דביר עזריה הוא אלמן ואב לשני ילדים שעסק בשיווק וקידום מכירות והיה שותף בחברה בשם סטוריטייל. דביר הגיע לסושי מתוך אהבתה של בתו שחר למזון זה  שהייתה הולכת לקנות עם אמא שלה יעל, ורצה להבין למה סושי כל כך יקר בישראל. בהיותו דובר יפנית כי התגורר ביפן מספר שנים, וכמי שלומד דברים לעומק, דביר נסע ליפן ללמוד את התחום, רכש ידע ומכונות ביפן, והקים את המפעל. זאת לאחר שגייס טכנולוג מזון ושף, עבר את כל התהליכים וקיבל רישיון ממשרד הבריאות וכשרות בד"צ בית יוסף. דביר ויעל היו נשואים 20 שנה, ויעל שנפטרה לפני שלוש שנים לא זכתה לראות בייצור את המפעל שמעסיק 10 עובדים – חרדי, חילוני, ערבי, אתיופי; גברים ונשים – "אני דוגל בשוויוניות", אומר דביר.

צילום ממצויאמי
צילום ממצויאמי

המפעל של דביר תמיד מצוחצח ומקפיד על איכות חומרי גלם, ייצור וטריות. מדובר כאן במוצר מזון רגיש לזמן שאורך החיים שלו הוא יומיים. מייצרים בלילה, בארבע לפנות בוקר יוצאים רכבי קירור שלהם ומפיצים לנקודות, לאכילה באותו יום ולמחרת. זהו.

צילום ממצויאמי
צילום ממצויאמי

היום מצויאמי מספקת לשוק המוסדי: חברות הסעדה, קפטריות, אולמות אירועים, בתי מלון, אוניברסיטאות, חברות היי-טק ומקומות נוספים. פעילות החברה גדלה מפה לאוזן – אנשים טועמים, שואלים מי עשה את הסושי ומגיעים למצויאמי וממשיכים כלקוחות חוזרים. הם ממשיכים לקנות כי המוצר איכותי וטעים להם וללקוחות הקצה שלהם. לפעמים מתקשרים כאלה שאכלו במקום מסוים ורוצים לקנות לצריכה פרטית, ודביר אומר שהפעילות לשוק הפרטי מתוכננת להתחיל בעתיד הקרוב.

צילום ממצויאמי
צילום ממצויאמי

סוגי סושי הכי פופולריים מבדיקות ומכירות של מצויאמי: יותר דגים – סלמון, טונה, הייק ולברק. אלה לא דגים נאים. אלא עוברים תהליך טרמי. אחריהם באים סושי צמחוני וטופו. דביר מבקר בסושיות באופן מדגמי, ולאחרונה קיוטו מצאה חן בעיניו. ומה דעתו על המחיר בסושיות? "יקר. זה נובע מעלויות עבודה של עובדים זרים וחומרי גלם איכותיים. אני משתמש בחומרי גלם איכותיים, אבל מרשה לעצמי למכור במחירים נמוכים".

לדף הפייסבוק של סושי מצויאמי

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר