הסקוטית חוגגת את שנת רמי מרטן

רמי מרטן VSOP, שיוצר לראשונה בשנת 1927, הוא הקוניאק הנמכר ביותר בעולם בקטגוריה זו, ומשווק ליותר מ- 165 מדינות. תפיסת עולמה של חברת רמי מרטין באה לידי ביטוי בסמלה המורכב מדמות שחציה אדם וחציה סוס: "להימצא על הקרקע עם הפנים קדימה"

חברת רמי מרטן (remy martin) הוקמה בשנת 1747, וקרויה על שמו של היינן שייצר את משקה הקוניאק.
רמי מרטין VSOP, שיוצר לראשונה בשנת 1927, הוא הקוניאק הנמכר ביותר בעולם בקטגוריה זו, ומשווק ליותר מ- 165 מדינות.
תפיסת עולמה של חברת רמי מרטין באה לידי ביטוי בסמלה המורכב מדמות שחציה אדם וחציה סוס: "להימצא על הקרקע עם הפנים קדימה".

אומר דן ליאור, מנכ"ל הסקוטית, היבואנים בארץ: "אנו מייצגים את רמי מרטן כבר 30 שנה. זו החברה המובילה בעולם בקוניאק במוניטין, אם כי לא בכמויות, מאחר ולרמי מרטן אין את דרגת האיכות הכי פשוטה שיש לקוניאק, הנקראת VS או 3 כוכבים. רמי מרטן מתחיל למכור רק מהדרגה הכי גבוהה – VSOP".

ליאור ממשיך: "רמי מרטן מצטיין בייחודיות, מבלי לזלזל חלילה במותגי קוניאק אחרים שהענבים שלהם המגיעים מאזור מאוד מוגדר שנקרא גראנד שמפיין ונמצא בתוך חבל קוניאק.
התמהיל של רמי מרטן מתבטא בקוניאק המגיע מכמה חביות, כשכל חבית יותר מיושנת מכפי שהחוק מחייב. זה כמובן עולה כסף, ולכן גם העלויות של המותג גבוהות יותר.
רמי מרטן אינו קוניאק יקר. אבל הוא בפירוש יקר בכ- 20% יותר מקוניאק אחר עם דגש על דרגה דומה של VSOP. בפועל אני גאה לייצג את המותג היוקרתי הזה של הקוניאק, כאשר הוא תופס נתח נכבד של כ- 25% ממכירות הקוניאק בישראל. זהו נתון אדיר נוכח כ- 30 מותגי קוניאק המיובאים לישראל.
שיטת המיסוי של ענף האלכוהול בארץ מקשה ביותר הן על היבואנים והן על הצרכן הסופי. ראשיתה בשנות ה- 50, עת הטילו מס מותרות ה"מעניש" את מי שקונה או צורך אלכוהול וקוניאק טוב.
יש הטוענים כי מחודש ינואר 2009 תהיה רפורמה בתחום זה לשלוש שנים, שפותחת פתח חדש בתחום. אין לי ספק שרמי מרטן יהווה אחד המוצרים היותר אטרקטיביים והיותר נגישים לכל אחד".

דן ליאור מציין כי בשנים האחרונות, עד כמה שזה עשוי להישמע מוזר, הקוניאק הפך להיות קשה להשגה ואפילו נדיר, מכיוון שתקופת היישון וצורת ההכנה שלו מייקרות אותו מאוד, ולפיכך הוא היה נחשב לנחלתם של צרכנים מבוגרים יותר, אולי אפילו מבוססים יותר, שגם יכולים להרשות לעצמם את המשקה היוקרתי, וגם רגילים ומחפשים אחר הטעם המסורתי של הקוניאק האיכותי.

לפני כעשר שנים קיבלה הנהלת חברת רמי מרטן החלטה, שאולי הגיע הזמן אחרי 220 שנה וכדאי לעשות שינוי דרמטי בהרגלי השתייה של צרכני הקוניאק, ולנסות ולפנות לציבור ולקהלים אחרים.
השינוי הדרמטי בא לידי ביטוי בשינוי מהותי בתרבות הצריכה המסורתית של שתיית קוניאק. בדרך של שינוי כיוון ותדמית שונה לגמרי של ערבוב הקוניאק עם משקאות אחרים, במטרה לפתות את החיך ולרכוש ציבור המחפש חידושים ושינויים בתחומי האלכוהול לסוגיו.
היום, בארצות אסיה, אירופה וארה"ב כבר שותים רמי מרטן עם קוביות קרח, וכחלק ממרכיביו של קוקטייל.
מסתבר שהעולם אוהב יותר ויותר לשתות את הקוניאק בצורה החדשה כחלק ממרכיבי קוקטייל, ומסתבר שהחברה הצעירים פשוט משתגעים על זה.

גם בישראל הוכרזה שנת הרמי מרטן ע"י החברה הסקוטית. כחלק מהמגמה להחדיר את השינוי בישראל, לקחו על עצמם כ- 15 מקומות מהנחשבים והמובילים בתרבות הבילוי בישראל, משימה לבצע את השינוי בקרב קהל המבלים, כשכל אחד מהם ינסה לשדרג את הקוניאק של רמי מרטן כקוקטייל ייחודי משל עצמו.
כבר עכשיו יש ברשימה כ- 10 קוקטיילים, והשאיפה שחלק מהקוקטיילים היותר מוצלחים ימצאו את דרכם להשתלב בעולם.

מוסיף ומספר זיו מרום, מנהל תחום האלכוהול בבית הספר לברמנים "זמן אמיתי", שרקח בידיו האמונות את הקוקטיילים בערב הטעימה: "אזור קוניאק התחיל להתפרסם בעבר דווקא בזכות המלח שסוחרים הולנדים עשו בו שימוש לשימור מוצרים בספינות שלהם. באזור קוניאק גדלים ענבים חומציים ביותר, שאינם מתאימים לייצור יין. הענב המרכזי, האוני בלאן, שממנו מייצרים קוניאק, הוא קרוב רחוק בגנטיקה הזנית לענב האיטלקי טרביאנו.
האדמה והטרואר והאופי הייחודי של הענב עושים אותו מתאים ביותר לתעשיית הקוניאק. רמי מרטן מייחד את עצמו ואת ענביו בזכות האדמה שעליה גדלים הענבים כל הקוניאק שיוצר.
בית רמי מרטן הוא בעצם פיין שמפיין קוניאק, כשהוא מגיע משתי אדמות פטיט שמפיין וגרנאד שמפיין, כאשר פירוש המילה שמפיין הוא גיר. הרומאים, שהיו הראשונים לנטוע ענבים באדמות אלו, כינו את האזור והענבים שמפיין על שום אדמת הגיר.
אזור קוניאק גובל בים, ויש בו שישה סוגי אדמה עם רמות חומציות, רמות לחות, אדמות סלעיות וגיריות ומיקרו אקלים שמתאימים לייצור הקוניאק.

באמצע המאה ה-19 יצא פיין שמפיין קוניאק הראשון ע"י חברת רמי מרטן, והם מאוד גאים על זה. 55% ממנו היו מורכבים מענבים מאזור גראנד שמפיין, ו- 45% מפטיט שמפיין.
השלב הבא באבולוציה של החברה באזור היה בשנת 1910, כאשר החל הייצוא מצרפת, והתרכז בתחילה דווקא בשוק הרוסי, שצרך את הקוניאק מאהבתו של הצאר הרוסי למשקה זה. גם ארה"ב ייבאה הרבה קוניאק מצרפת.
ב- 1938 קמה הוועדה הצרפתית לפיקוח, שאוכפת את חוקיה באזור חבל קוניאק, ומפרידה את אזורי הגידול ומעניקה להם תו תקן לגראנד ולפטיט שמפיין כאזורי גידול הנמצאים תחת פיקוח קפדני. ברמי מרטן קיבלו אז החלטה אסטרטגית, שהקוניאק שלהם יגיע רק מאזורים אלו. רמי מרטן שומרת על מסורת רבת שנים, ולא מחליפה את יצרניה.

השלב הבא היה בשנת 2000, כאשר מספר שפים צרפתיים ביקשו לשלב קוניאק עם מאכל שמתאים לאסטרונאוטים הטסים לחלל. ב- 2002 השתנו פני המותג, וקוניאק רמי מרטן חדר לעולם הבארים, עם פתיחתה של תחרות קוקטיילים עולמית על בסיס קוניאק רמי מרטן.

"מצד אחד מדובר במותג שמרני, ומאידך הוא פורץ דרך לקוקטיילים משולבים באוכל, ומבקש גם למצוא את ההתאמה ביניהם", אומר זיו מרום. "כאן זה מתחבר לעולם הבארים ולעולם המיסעדנות. חשוב לציין שמטרת רמי מרטן היא לקחת מוצר סופר-איכותי, ולתת לו טוויסט נוסף. הקוניאק של רמי מרטן אולי עוקצני במקצת מול העדינות של מתחריו, וזה בדיוק מה שיצרני רמי מרטן רוצים לתת. זה שהוא פיין שמפיין קוניאק, אינו אומר שהוא קוניאק עדין; זה אומר שהוא קוניאק מרוכז בארומות ובטעמים.
הקוקטיילים המוצעים פותחים בפני החך הישראלי אפשרות להיחשף לקוניאק איכותי, שאינו בא נקי אלא מגיע כחלק מחבילה טעימה של ניחוחות וטעמים, כאשר רמי מרטן העולמי מעניק גב רחב ומדויק למה שקורה בתחום הקוקטיילים הארוכים והמהנים, שיותר ויותר תופסים תאוצה. כך נשמר ערך המותג, וכך הוא משתלב בסיפור כולו".

בקבוקי הקוניאק של רמי מרטן משווקים לפי דרגות יישון שונות תחת מיתוג V.S.O.P (בין 4 -12 שנה). XO (בין 35-8 שנה).
על כל בקבוק רמי מרטן מתנוסס משפט המפתח "Fine Champagne Cognac", שמסביר כי הקוניאק מכיל 100% ענבים משני האזורים המשובחים ביותר בחבל קוניאק: גראנד שמפיין (Grande Champagne) ו/או פטיט שמפיין (Petite Champagne).
עובדה זו מציינת, למעשה, כי הקוניאק של רמי מרטן מיוצר מהחומרים הטובים ביותר.

לחברה מלאי גדול של קוניאק המתיישן בחביות, על כל בקבוק שנמכר יש עוד שמונה הנמצאים בתהליך התיישנות במרתפים.

רמי מרטן היא חברה ציבורית, שמניותיה נסחרות בבורסות של פריז ופרנקפורט. בשנת 1990 התאחדה החברה עם חברת קוונטרו, ויחדיו יצרו את החברה הנוכחית "רמי קוונטרו".
לפני כשנה הוציאה רמי מרטן מהדורה מוגבלת של "לואי טרז" (לואי ה- 13 – מותג הקוניאק האיכותי בעולם), בבקבוק עשוי קריסטל מיוחד ומקושט בפיתוחים מפלטינה יקרה בצורת פרח החבצלת – סמל בית המלוכה הצרפתי. 786 בקבוקים הוצעו למכירה במחיר של 8,000 דולר לבקבוק.

כאמור, חובבי הקוניאק הצרפתי היוקרתי רמי מרטן יכולים ליהנות מהמשקה לא רק בצורתו הקלאסית – נקי בכוס, אלא גם כבסיס לקוקטיילים.

קוקטייל SIDECAR
הקוקטייל הקלאסי של רמי מרטן – קליל, מרענן ומתאים מאוד לקיץ הישראלי.
רכיבים:
60 מ"ל רמי מרטן V.S.O.P
30 מ"ל ליקר בולס טריפל סק
30 מ"ל מיץ לימון טרי
לנער בשייקר עם קרח, ולמזוג לכוס מרטיני או וויסקי.

קוקטייל REMY ALE G
שילוב של ג'ינג'ר אייל עם קוניאק. הקוקטייל משתלב טוב עם אוכל אסיאתי.
רכיבים:
60 מ"ל רמי מרטן V.S.O.P
שלוש טיפות אנגוסטורה
למלא בכוס גבוהה עם קרח, ג'ינג'ר אייל עד הסוף.
ניתן לקשט בסליל של קליפת תפוז.

קוקטייל EUROPEAN MOCHITO
קוקטייל קלאסי לתחילת הארוחה, המחבר בין נענע לקוניאק.
רכיבים:
60 מ"ל רמי מרטן V.S.O.P
שתי כפיות סוכר
חופן עלי נענע
לימון חתוך לקוביות
בכוס וויסקי מלאה בקרח כתוש
סודה עד הסוף

החברה הסקוטית היא היבואנית הבלעדית של מותגי חברת רמי מרטן בישראל.


צילום: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר