הפאפאס והביג מאמא

במקום בו שכנה מסעדת "ביג מאמא" עליה השלום, ברחוב הלל הזקן 12, פינת נג'ארה בפאתי שוק הכרמל וכרם התימנים בתל אביב, התמקמה איטלקייה חדשה פאפא'ס שמה

במקום בו שכנה מסעדת "ביג מאמא" עליה השלום, ברחוב הלל הזקן 12, פינת נג'ארה בפאתי שוק הכרמל וכרם התימנים בתל אביב, התמקמה איטלקייה חדשה פאפא'ס שמה.
למרות המיקום הזהה החלטנו להימנע הפעם מהשוואות בינה לבין קודמתה המיתולוגית, שהיתה אחת מן האהובות עלינו בתל אביב.

פתחנו במנת אנטיפסטי של אספרגוס ירוק טרי ברוטב איולי. האספרגוס היה חלוט כהלכה, אבל הרוטב היה מימי והרבה פחות תוקפני מרוטב איולי שנעשה כהלכה.
לצד האנטיפסטי קיבלנו פוקצ'ה מצויינת עם זיתים, רוטב עגבניות פיקנטי וצלוחית עם שמן זית וחומץ בלזמי.
אף פעם לא הבנתי בדיוק את השילוב המוזר הזה. החומץ הרי נוטה לשקוע והשמן לצוף, ומאחר ששניהם אינם מתערבבים זה בזה, כדאי אולי להגיש כל אחד מהם בנפרד. על כל פנים, אלה היו ליווי נחמד לפוקצ'ה המוצלחת.

המשכנו בספגטי אליו אוליו (לשם שינוי כאן כתוב השם אליו אוליו כהלכה) ויין לבן עם פטריות פורטובלו. מסתבר שמרבית הפסטות המוגשות במקום הן מתוצרת בית, ולרוע מזלנו, אצל פאפא'ס הספגטי אינו נמנה על הפסטות האלה – חבל. לו אמרו לנו מראש כשהזמנו, או אם הדבר היה מצוין בתפריט, היינו מעדיפים לבחור בפסטה אחרת מאלה המיוצרות במקום.

הספגטי בושלו בדיוק המידה הרצויה, אל-דנטה. הרוטב היה טעים למדי, אך לא מתובל בכמות השום הדרושה כדי להיקרא אליו אוליו. גם מעט יותר מלח במי הבישול היה תורם לטעמה של המנה, שלמרות הכל היתה מוצלחת למדי.

כדור המסקרפונה שהונח מעל הפסטה נראה לי מיותר בתחילה, אולם תוך כדי אכילה, כשהוא הלך ונמס והתמזג עם הפסטה, התברר לי עד כמה הוא התאים שם.
חיקוי הפרמזן שהוגש לצד הפסטה היה עלוב למדי, ואני מצפה ממסעדה המכבדת את עצמה שתימנע משימוש בחיקויים עלובים של הגבינה הנפלאה הזו.

לסיכום: ארוחה נחמדה, טעימה למדי, במקום נעים ושקט. כמה חיוכים מפניה של המלצרית חמוצת הפנים יכלו אפילו לשפר את הרושם הכלל.

והערה קטנה:
במרבית המסעדות האיטלקיות בארץ נהוג להגיש במקום גבינת פרמזן אמיתית את החיקוי העלוב המיוצר בארץ ונקרא (במעין בדיחה מוזרה) בשם פרמזן.
מסתבר שכיום החסכון כמעט אינו משמעותי. גבינת פרמזן נמכרת במרכולים במחיר של כ-9 ש"ח ל-100 גרם, בעוד שגבינת "גרנה פדנה" (שהיא פרמזן שאינה מיוצרת באיזורים שבהם מותר לקרוא לה בשם זה, אולם איכותה במקרים רבים אינה נופלת מזו של פרמזן אמיתית) נמכרת בשוק הכרמל הסמוך במחיר של 11 ש"ח ל-100 גרם.

המחיר ליחיד (בתפריט צהרים):
אספרגוס ברוטב איולי – 16 ש"ח
ספגטי אליו אוליו עם פורטובלו – 39 ש"ח
משקה קל – 11 ש"ח

פאפא'ס
רח' הלל הזקן 2 תל אביב
טל. 03-5107373

מיהו ג'אקומו?
ג'אקומו – יעקב פיאלקוב, עוסק שנים רבות בבישול, ובבישול איטלקי בפרט.
הוא השתלם בבישול איטלקי אצל השף רוברטו פפי ברומא, אצל מרצ'לה חזן, ואצל כמה וכמה מאמהותיהם האיטלקיות של חבריו ברומא, בויצ'נצה ובנאפולי.
ג'אקומו עבד תקופת מה במסעדה ברומא, והייתה בבעלותו מסעדה, מעדניה, מפעל לייצור פסטה בשם "ג'אקומו".
כיום הוא מעביר קורסים בבישול איטלקי, עורך סעודות לקבוצות של עד 40 אנשים בבית הסועד, ומספק שירותי קייטרינג גורמה לקבוצות של עד 100 משתתפים.
כמו כן הוא כתב שני ספרי בישול תחת השם ג'אקומו ויולה/יעקב פיאלקוב.

ג'אקומו
רח' אצ"ג 10א' כפר סבא
טל. 052-6662124, 09-7410862
www.giacommo.net
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר