הפארק התלמודי בקצרין: בחזרה לעבר

המיזם התחיל כשיתוף פעולה של מושב קשת יהונתן והכפר התלמודי לפני כחמש שנים, בעקבות מחקר על מנהגי האוכל והארוחה בתקופת התלמוד

אם חפצתם לחזור אחורה בזמן לפחות כמה אלפי שנים, הרי בפארק התלמודי בקצרין
יש לכם הזדמנות לעשות זאת.

ביקרנו בפארק התלמודי בקצרין באחד מימי הסתיו החמים של השנה, אבל כנראה שרק כך יכולנו להעריך את הבנייה המתוחכמת של פעם.
המיזם התחיל כשיתוף פעולה של מושב קשת יהונתן והכפר התלמודי לפני כחמש שנים, בעקבות מחקר על מנהגי האוכל והארוחה בתקופת התלמוד .

במהלך סיורו של הארכיאולוג שמריה גוטמן בכפר, צד את עינו פתח מפואר של בית הכנסת העתיק שעמד על מכונו אלף וחמש מאות שנה.
מתוך כך נולד הרעיון של הפארק והאטרקציות הנמצאות בו.  מבקרי הפארק יעברו סיור מודרך ומומחז על ידי מדריכי הפארק, פעילויות חקלאיות בבית הבד, תיאטרון רחוב ומפגש עם "דמויות" מן הכפר. חלקם אף אימצו לעצמם שפה משלהם בסגנון עתיק.
בסיומו של הסיור תוכלו להתכבד ולקחת חלק בשולחן עמוס כל טוב ממגוון מטעמי התלמוד ומיני מזונות המוזכרים בו.

את סיורנו פתחנו עם מגוון פרפראות מבית רבי אבון: תאנה תפוחה ועסיסית ממולאת בבשר וסילאן, כדורי פלאפל מטוגנים בשומשום, בצל וקישוא ממולאים באורז ובשר, ורקיקים פריכים.

לאחר מכן המשכנו בסיור בכפר, עברנו דרך בית הבד, משם לבית הכנסת העתיק ואף נכנסנו אל בית המגורים של רבי אבון אשר מצבתו התגלתה בכפר. בבית מצויים שרידים ארכיאולוגים מקורים של אותה התקופה, כגון כלי בית , כלי חרס, אבני רחיים.

לאחר הסיור צפינו בסרט המוקרן על גבי שישה מסכים בו-זמנית, באולם רחב ידיים עם רצפות פסיפס מיוחדות וציורי קיר מרהיבים.
הסרט בו צפינו היה אודות "רבי מאיר ואחר" – דרמה הלקוחה היישר מן התלמוד, ויש גם מוסר השכל… ומי שאינו מכיר יוכל לקרוא את סיפור המעשה בתלמוד הבבלי.

בתום הסיור הוזמנו לארוחה תלמודית על שולחן עמוס רחב ידיים – ונציין לשבח את המקוריות והניסיון המאוד מוצלח לשמור על אותנטיות.
תפריט הארוחה: נזיד הבית – המכיל כופתאות סולת וחומוס עם כדורי בשר; מהאילפס – מג'דרה, נתחי עוף וקוסקוס; קדרת ירקות שורש בעשבי תיבול; טחינה ירוקה, שומר בלימון וסלט קישואים. יש לציין שהמנות מצוינות והאווירה המקומית מאוד מיוחדת.

בבית הכנסת העתיק ניתן לערוך אירועים קצת אחרים, כמו חתונה או בר מצווה באווירה מיוחדת וחווייתית.

חוויה מומלצת לכל המשפחה.
מחיר הסיור והחוויה למשתתף 115 ₪ – בהזמנות מראש.

הכפר התלמודי בקצרין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר