הפנינג יינות ישראלים בדרך היין מודיעין: חסר רק הקינוח

בערב הטעימה בלטה המילה "כשר" על היינות, עם הרבה קהל דתי – גברים ונשים שנמנו ונטמעו לראשונה בין ציבור חובבי היין, ואין זה קהל אופייני לאירועי טעימות שמקיימת הרשת

רשת דרך היין חגגה בחמישי האחרון בערב, הפנינג יינות ישראלים בסניף הרשת במודיעין. האירוע החל בשעה 20:00, ללא לחצי תנועה מתל-אביב בואכה העיר מודיעין; לבטח על שום היותו של הגבר הישראלי חצוי באהבה בין כדורגל טוב ביורו 2008 ליין ישראלי משובח.

מאידך, ניתן היה לציין בערב הטעימה הנוכחי על מגמה מסוימת של שינוי, ובזאת לבטח הבחינו אותם חדי-העין מקרב הגרעין העיקרי שמלווה את כלל אירועי טעימת היינות בארץ, ולשמחתי חבריי ואני נמנים על קטגוריה זו.
יקב בנימינה, הראשון ברשימת יינות הטעימה, ציין ליד שמו את המילה "כשר", ומוטיב זה מקפל בתוכו את מה שניתן היה להבחין בו במיוחד בערב זה.
הרבה קהל דתי – גברים ונשים שנמנו ונטמעו לראשונה בין ציבור חובבי היין, ואין זה קהל אופייני לאירועי טעימות שמקיימת הרשת.

אחרי בנימינה היו אלה יקבי ברקן "כשר", יקב דלתון "כשר", יקב הרי גליל "כשר", יקבי כרמל "כשר", יקב יתיר "כשר", יקב ציון "כשר", יקב צרעה "כשר", יקבי רמת הגולן "כשר", יקב רקנאטי "כשר", יקב תבור "כשר".

ותסכימו עמי שמדובר בשינוי של ממש, וזאת כנראה על שום הביקוש הרב להם זוכים יינות כשרים.
לצד היקבים הכשרים הופיעו היקבים אבידן, אמפורה, טוליפ, סוסון ים, ססלוב, ברבדו, עגור, קלו דה גת, ורמות נפתלי.

מכל היינות של כלל היקבים באירוע הטעימה בערב זה, לא הוטעם לצער רבים, ולו יין קינוח אחד בכדי להמתיק את הכוס ולהותיר על הלשון בדרך הביתה, איזו מתיקות נעימה של אפטר טייסט.

כשאתה מנסה לבחון במבחן התוצאה אילו מהיינות של היקבים שהטעימו את יינותיהם היו כוכבי הערב, די קל לסדר אותם בשורות הנבחרת.

אפתח במרלו 2003 בסדרת ירדן של יקבי רמת הגולן, מכאן ליקב יתיר עם קברנה סוביניון 2005, מרלו כרם שורש 2004 של צרעה, סירה רזרב 2005 של דלתון, קברנה סוביניון 2006 של ברבדו, והראל קברנה סוביניון 2006 של יקב קלו דה גת.

שאר היקבים הציגו יינות מסדרות אמצע, שחלקם היו מעט מפתיעים ברמת האכזבה – כמו האודם 2004 מסדרת אבני החושן של בנימינה, שהתחיל טוב באף ונמוג לו מהר מדי.

ראויים לאזכור ולטובה היינות הבאים: שמירה מיוחדת 2005 של יקב עגור, ברברה 2005 של רמות נפתלי, קאמי 2005 של סוסון ים, קברנה סוביניון רזרב 2005 של טוליפ, בלנד דה נואר סגול מרלו קברנה סוביניון שיראז 2006 של אבידן, סוביניון בלאנק רזרב 2007 של רקנאטי, סגל רכסים דובב מרלו 2003 של ברקן, יראון סירה 2004 של הרי גליל, קברנה סוביניון כרם זרעית 2004 של יקבי כרמל, שיראז 2005 של יתיר, ולסיום סירה 2003 ירדן של יקבי רמת הגולן.


צילום: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר