הצלחה ליקבי ברקן בתחרות וינאליס אינטרנשיונל פריז 2008

היין הישראלי היחיד שזכה במדליית זהב הנו אלטיטוד קברנה רזרב , ושלושה יינות נוספים מסדרת ברקן רזרב זכו במדליות כסף

הצלחה ליקבי ברקן בתחרות וינאליס אינטרנשיונל פריז 2008, כאשר היין הישראלי היחיד שזכה במדליית זהב הנו אלטיטוד קברנה רזרב , ושלושה יינות נוספים מסדרת ברקן רזרב זכו במדליות כסף.

היינות הזוכים:
קברנה סובניון אלטיטוד רזרב +720 בציר 2005– מדליית זהב
קברנה סובניון אלטיטוד רזרב +624 בציר 2005– מדליית כסף
קברנה סובניון, ברקן רזרב בציר 2004 – מדליית כסף
טמפרניו, ברקן רזרב בציר 2005 – מדליית כסף

שמואל בוקסר ויאיר לרנר, מנכ"לים משותפים של יקבי ברקן, אמרו: "אנו גאים על זכיית היקב שלנו בתחרות זו. אנו גאים בצוות שלנו, וכמובן באיכות היוצאת דופן של יינות ברקן רזרב, שמאז הושקו קטפו 52 מדליות בתחרויות יין היוקרתיות בעולם".

על היינות הזוכים:
קברנה סוביניון, אלטיטיוד רזרב +720

היין מאופיין בגוון סגול-ארגמן עמוק, כהה מאוד ודחוס.
האף מיוחד, מעט "קריר", עם קאסיס, שפע מנטה ואקליפטוס, עם רמזים לווניל ואגוזי קשיו, ושרפי אלון עמוקים ואלגנטיים המשתלבים להפליא עם אופי הפרי.
בפה נחשף פרי מרוכז, אדום-שחור: פטל, קאסיס, דובדבן, בשלים עם נגיעה של עשבוניות ירקרקה. החיך מאוד מובנה, עם טאנינים עצמתיים אך מעודנים. ליין פרופורציות מדויקות והרמוניות. הסיומת ארוכה מאוד עם טעמי עץ קלוי, קפה, תבלינים קרירים כפלפל שחור וערער.
זהו יין שונה, מעודן ואלגנטי, המשקף את האקלים הקריר של בית הגידול של ענביו. יין 2005 נושא את חתימת ה"טרואר" הייחודי של הר גודרים, עם קווי מתאר המשותפים לו וליין מבציר 2003.
מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

קברנה סוביניון, אלטיטיוד רזרב +624
גוון אדום-סגול עמוק, שחור במרכז הכוס.
האף חושף פרי שחור בשל ושופע, פטל ודובדבנים שחורים ספק ריבתיים, עם מורכבות מתובלת מתקתקה- וניל, רמזים לקינמון וציפורן, נגיעה של ליקריץ. אוורור ממושך אינו גורע מרעננות הפרי ואף מוסיף גוון פרחוני. הרושם הוא של בשלות אלגנטית.
הפה מציג פרי מרוכז ורב- עוצמה, אשר רוקד על הגבול הדק בין בשלות לריבתיות, עם גוונים של דובדבן שחור, פטל וקאסיס. אלו נתמכים בקשת מרתקת של תבליני אלון מתקתקים, היוצרים מורכבות רבת רבדים.
ליין טאנינים מוצקים אך בעלי עידון ורכות מרשימים. הסיומת הרמונית ומלטפת, משלבת פרי מתקתק ורך עם נגיעה מפתיעה של פלפל אנגלי.
זהו היין הקלאסי ביותר בסגנונו, מורכב ואלגנטי, עז בטעמיו אך חלק ומשיי.
מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

קברנה סוביניון רזרב 2004
מקורו של היין במספר כרמים בגליל העליון ורמת הגולן. דגש רב מושם על מועד הבציר המדויק של כל חלקה וחלקה, הנקבע בהתאם להתפתחות טעמם ותכונותיהם של הענבים. עשיית היין עצמה הינה מסורתית, כאשר משך ההשריה ואופן המיצוי מותאמים לאופי הפרי והחלקה. היישון חייב לכבד את אופי הפרי, להוסיף לו מורכבות ועידון מבלי להאפיל עליו. יישון בחביות, אשר כשליש מהן חדשות, למשך 18 עד 22 חודשים, משיג מטרה זו. התוצאה היא יין עשיר ואלגנטי המוסיף רבדים של מורכבות במשך מספר שנות יישון.
מחיר מומלץ לצרכן: 64 ₪.

טמפרניו ברקן רזרב 2005
טמפרניו הוא זן הענבים שבבסיס רוב היינות האדומים המשובחים שמייצרת ספרד, וביניהם מאזור ריוחה (Rioja) הנודע ומאזור Ribera de Duero.
היין תסס והושהה במשך שלושה שבועות על קליפותיו, במיכלים ניצבים קלאסיים. עם תום ההשריה היין התאפיין בפרי שחור בשל ומרוכז וטאנינים עזים. יישון בן 16 חודשים בחביות אלון אמריקאיות וצרפתיות, כמו גם תוספת של 10% פטי-ורדו, הניב יין עצמתי אך מעודן, כאשר לפרי הדובדבן השחור, תות-עץ שחור ושזיף נוספים גווני תבלינים מתוקים, ווניל וקקאו.
היין מוכן לשתייה, אך יוסיף להשתבח עוד מספר שנים בבקבוק;
מחיר מומלץ לצרכן: 61 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר