השבוע בענף היין 130: ראש פינה חוגגת יין ועוד יקבים ביתיים

העומדים מאחורי חגיגת היין בראש פינה – עשו עבודה טובה. צילום יעל שביט
לפעמים יש אירועי יין שחורגים מהשגרה של דוכנים חסרי עניין ולגימת יין עד לא ידע. אלון גונן מצא זאת השבוע ביריד היין הגלילי בראש פינה, ובעוד יינות בולטים אותם פגש בתערוכת היקבים הביתיים – תלמידיו של ניר שחם ביקב שורק

יריד היין בראש פינה חגג השבוע שנה שמינית לקיומו. מדובר באירוע הגדול ביותר במסגרת פסטיבל בשביל היין, שנפרש על ארבעה שבועות עם 40 אירועי יין שמתקיימים ב- 70 יקבים ברחבי הגליל במשך חמישה סופי שבוע (9.5-7.6). היריד התקיים גם השנה בגן הברון, וההשקעה של המארגנים בפרטים הקטנים, היא כל הסיפור. מזג אוויר מצוין, מוזיקת רקע, ועשרות יקבים חדשים וותיקים שכרגיל הטעימו את אנשי האזור יינות אזוריים. אני אתחיל עם יקב שטרן של ג'וני שטרן. היינות שלו כובשים, מרתקים, רציניים; כאלו שמשאירים עונג בפה.

צילום יעל שביט
צילום יעל שביט

יקב שטרן – יינן ג'וני שטרן

סוביניון בלאן 2017

ניחוחות של הדרים, פירות טרופיים, ועשבי תיבול. יין טרי ועסיסי, עם חומציות תוססת ושפע של משקל ואורך על החך. אחד מהמשובחים.

סירה 2016

צבע ארגמן עם גוון סגול. ארומות של דובדבן שחור, אוכמניות טריות, לבנדר טרי. שוקולד מריר מכה את החך. גוף בינוני עד מלא, עם שפע של פירות המאוזן על ידי חומציות מרעננת. הטאנינים בולטים, אך משתלבים יפה לתוך אין ספור טעמי פירות. אפטר טייסט ארוך עם טעמי ליקריץ, זעתר וחמאה מומסת. יופי של יין; פשוט יופי של יין.

צילום יעל שביט
צילום יעל שביט

יקב בזלת הגולן

קברנה סוביניון 188 – יינן יואב לוי

היין בבקבוק עם פקק הברגה, הינו טהור ועשיר, מרוכז היטב, עמוק ומורכב, בעל גוף מלא ודקדנטי. שכבות רכות ועגולות של פירות אדומים נדיבים. מדובר לדעתי ביין הטוב ביותר שהיינן יואב לוי ייצר ביקב בזלת הגולן. לנשום עמוק ולהתענג.

צילום יעל שביט
צילום יעל שביט

יקב סימון – יינן זאבי סימון

פטי וורדו 2015

ניחוחות עזים של עור, אדמה ועשן, דומדמניות שחורות ורמז של תבלינים יבשים. יין בשרני, עם טעמים נדיבים של דובדבנים ופרחים, רמז לתה שחור וליקוריץ. טאנינים מלוטשים. יקב בוטיק שמייצר יין בוטיק שנחרט בזיכרון.

צילום יעל שביט
צילום שרון איפלח

יקב קנאטיר – יינן איתי להט

סירה 2016

צבע רובי אדום עם שוליים ארגמניים. האף מפיץ ניחוחות של קומפוט אוכמניות, שוקולד כהה ומוקה. בספקטרום הארומטי משתלטת חמאתיות נפלאה, עם אלון ובשר קלוי. בפה מלא פירות כהים וטאנינים משובחים. דומדמניות, מוס שוקולד, בשילוב עם חבוש אפוי וקפה טחון.

יקב גלילאו של היינן גיל הרשקוביץ מקיבוץ דפנה ראוי לתואר "פנינה צפונית"
צילום טליה הרשקוביץ

יקב גלילאו – יינן גיל הרשקוביץ

יופיטר 2014

בלנד של קברנה סוביניון, מרלו, סירה ופטי וורדו. עוצמה מרשימה של פירות בורדו קלאסיים על האף; קסיס, דובדבנים כהים, שוש. הפה עגול ועשיר, מתפקע עם אוכמניות טריות ודומדמניות שחורות. טאנינים משייים מקסימים באורך רב -כולם בהרמוניה מושלמת.

היינן הראשי הוותיק ששורד את כל המהפכות ביקב
צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב רמת הגולן – יינן ראשי ויקטור שונפלד

השקת הר חרמון רוזה סירה 2017

ריחות של פרחים מיובשים, דובדבנים, פטל ותותים. בפה איזון טוב של חומציות ומתיקות של פרי. מינרליות חדה שמחזיקה את הכל ביחד יפה. שאפו.

יואב טדגי. צילום מהאתר
יואב טדגי. צילום מהאתר

יקב בן דוד – יינן יואב טדגי

סוביניון בלאן וגוורצטרמינר 2016

תוספת של 30% גוורץ – ובום; משהו שונה ומרתק צץ לו. חומרי גלם מובחרים שהתאחדו יחד לסוג של הרמוניה נפלאה. ניקיון, חדות, ובשולים הגוורץ מעניק מעטפת מתקתקה ולא מעיקה. שאפו על היין הנפלא הזה.

צילום מאתר יקב אור הגנוז
צילום מאתר יקב אור הגנוז

יקב אור הגנוז – יינן יהודה כמיסה

רוזה מענבי מרלו קברנה וגרנאש 2017

רוזה עוצמתי, מתוחכם מאוד. מעניק טעמים של יין אדום עם כל המרכיבים הדרושים, ואז החמיצות והמינרליות צצות במלוא העוצמה. רוזה שזועק לאוכל.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב דלתון – יינן גיא אשל

פומה לבן 2017

עשוי מענבי סוביניון בלאן שטופלו בחביות עץ. מרירות שלא מאפשרת לטעמים נוספים לצאת. חבית שהשתלטה לצערי על טעמי הסוביניון בלאן.

רוזה גליל 2017 עלמה

עשוי מענבי פינו גרי וגרנאש. ניחוחות וטעמים של הדרים וטארט חמאתי, מינרלי קל. יין חלק עם טעמי פרי מרתקים. יופי של בלנד.

צילום מאתר יקב סקוריה
צילום מאתר יקב סקוריה

יקב סקוריה – יינן עופר תורג'מן

קברנה סוביניון 2014

צבע אדום עשיר ודחוס. באף פטל ודומדמניות, שוש שחור, אניס, וקרם דה קסיס. על החך, היין נפתח עם המון תבלינים, קופסת סיגרים ופירות כהים בשלים, עם מרקם עשיר וצפיפות גמישה. טאנינים עשירים ומעודנים.

סירה מרלו 2014

יין בעל מורכבות ועושר. מתובל היטב, כאשר המרלו מוסיף רכות מקסימה. מובנה וגמיש, באף שזיפים בשלים ובפה טעמי פירות מתובלים, בשילוב עם אלון רך ומאופק. יופי של יין.

עופר גידסי וחיים גן. צילום מדף הפייסבוק
עופר גידסי וחיים גן. צילום מדף הפייסבוק

יקב הר זמר – יינן עופר גידסי

קדש 2015

בלנד מענבי סירה, קברנה סוביניון, פטי וורדו ונגיעת ויונייה. יין מונומנטלי. צבע עמוק, ניחוחות מדהימים של שוקולד מריר ופטל שחור. הטעמים המופיעים בקדמת הפה חדים, ומכינים באופן מושלם לטעמים הבשלים והמרוכזים שמשולבים עם טאנינים עבים ורבי עוצמה, שממלאים את הפה. החמיצות הנקייה שמלווה את הטעימה, היא זו שעושה את היין הזה למדהים.

שורק 2018 יקבים ביתיים – חלק ב'

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

יקב דני

שיראז קברנה סוביניון 2013

יין עוצמתי, גס, מורכב, תוקף ועצבני. תענוג.

בלנד מענבי מרלו, קברנה ופטי וורדו 2013

ניחוחות של אוכמניות טריות, מעט ארז ווניל. יין בעל גוף בינוני. קטיפתי עם טעמים של שזיפים, אוכמניות ותאנים. הטעמים מגובים על ידי חומציות וטאנינים מדויקים. אפטר טייסט של מנטה. יופי של יין.

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק

יקב גסקון

קברנה סוביניון 2015

קברנה סוביניון קלאסי. דומדמניות, פטל שחור, קופסת סיגרים עם נגיעות של שוקולד. פשוט וכל כך טוב. שאפו.

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

יקב ROSA

קריניאן 2016

ריחות נפלאים של תבלינים, פלפל, פטל ושזיפים. יין עם גוף מלא, עוצמתי. פה עשיר ומאוזן.  בשל וסקסי.

רוזה 2017

בלנד סמוק מענבי ברברה, מרלו וסנג'ובזה. מרענן ומיוחד.  שופע ריחות של תותים, אגסים, אפרסק לבן, רמז לאשכולית ודובדבן שחור. יין "פריך",עם מגע מפתיע של זסט לימוני. עשייה מרשימה לין רוזה. מהליגה של הגדולים.

צילום איל גוטמן
צילום איל גוטמן

יקב זאזא

רוזה 2017

עשוי מענבי קברנה סוביניון ושיראז. צבע ורוד בהיר – סלמון. ניחוחות טריים ארומטיים ומפתים של אגוזי מלך כתושים, תות שדה ואוכמניות ממלאים את הכוס. בפה גלים של פרי אדום עוצמתי, חומציות נפלאה על החך. בלנד קשה לעשיה, שטופל נכון ובמסירות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר