השנה הציבור מחליט ברגע האחרון היכן ינפוש בפסח

חברת התיירות ימבטבע ערכה השוואה בין התנהלות הציבור הישראלי בפסח הזה לעומת שנים קודמות: "בניגוד לשנים קודמות, בהן חופשות פסח היו מוזמנות ונסגרות כחודשיים מראש, השנה הציבור יושב על הגדר, ומחכה לרגע האחרון בהחלטה לגבי חופשת הפסח השנתית שלו"

עולם התיירות לא יכול להתעלם השנה מהתהפוכות שיצר השילוב שבין הרצון לצאת לחופשת פסח משפחתית לבין תקופת המיתון בה אנו חיים. שילוב זה יצר מספר מגמות ברורות הן בקרב הציבור הישראלי והן בקרב חברות התיירות, אשר הוליד בסופו של דבר בן כלאיים בצורת חופשות פסח מפתיעות הן מבחינת היעדים והעדפות של הציבור הישראלי והן מבחינת המחירים הנמוכים אשר גובות חברות התיירות עבור חופשות אלה.

על-פי נתוני חברת התיירות ימבטבע, המתמחה ביעדים טרופיים, מצב הזמנת החופשות כ- 3 שבועות לפני החג אינו תואם ולו במעט את שגרת ההזמנות לפני פסח אשר התנהלה בשנים האחרונות. לדברי ורד שורץ, סמנכ"ל שיווק ימבטבע: "בשנים האחרונות הורגל הציבור הישראלי בהזמנת מסודרת ומאורגנת מראש של חופשת הפסח, כחודש וחצי עד חודשיים לפני החג. השנה, בניגוד לשנים קודמות, נערכו מאות בירורים בקרב הציבור לגבי חופשת פסח, אך הרוב הכמעט מוחלט של הציבור עדיין יושב על הגדר ודוחה את קבלת ההחלטה עד לרגע האחרון, על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר, בהתאם להתפתחויות הכלכליות האישיות של כל אחד ואחת מקרב הציבור הרחב."

עוד מציינים בחברת ימבטבע, כי גם העדפת היעד השתנתה בעקבות אילוצים חיצוניים, ויעדים, אשר לא נשקלו על-ידי מרבית המשפחות בעבר עקב ייחודם והתדמית היקרה שלהם, הפכו כעת לברי השגה עקב מחירים השווים לכל כיס. טורקיה, כידוע, כבר אינה בראש מצעד היעדים המבוקשים, ומשפחות רבות התרות אחר נופש חלופי לקלאב מד בטורקיה, מוצאות את מבוקשן ביעדים אקזוטיים, כדוגמת זנזיבר, סרי לנקה והפיליפינים.

והמחירים? גם כאן השינוי השנה הוא ניכר. בחבילות הנופש לאגן הים התיכון ולאירופה ניכרת הפחתה במחיר של כ- 10%-30% לחבילה, ובמלונות היוקרה ביעדים הלא שגרתיים, אשר היוו עבור רוב הציבור עד היום סוג של חלום, יש ירידה של מחירים עד לכדי 50%.

דוגמה להשפעת המיתון על המחירים ניתן למצוא בחבילות האפיקומן של 'ימבטבע' ליעדים זנזיבר, טנזניה, פיליפינים ומלדיבים, אשר מחיריהן נעים בין 1,500$-2,500$ עבור 8 ימי נופש, הכוללים אירוח בבתי מלון, טיסות ואטרקציות שונות.

ימבטבע, טל. 1599-555-444, www.yambateva.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר