וונג: תפריט וייטנאמי מגוון ומסקרן

אחרי שהמטבח הסיני עבר התאמה והשתלט על ישראל, וגם למטבח התאילנדי, היפני וההודי יש נציגות יפה, הגיע זמנה של וייטנאם להופיע. עם טעמים עדינים יותר, שימוש נרחב ברכיבים טריים ותיבול הנע בין הכוסברה לכוכב אניס

ניצנים ראשונים של המטבח הווייטנאמי מתחילים לגדול בארצנו. אחרי שהמטבח הסיני עבר התאמה והשתלט על ישראל וגם למטבח התאילנדי, היפני וההודי יש נציגות יפה, הגיע זמנה של וייטנאם להופיע. עם טעמים עדינים יותר, שימוש נרחב ברכיבים טריים ותיבול הנע בין הכוסברה המוכרת היטב לכוכב אניס המוכר קצת פחות, זה היה כנראה רק שאלה של זמן.

מי שמביאה את המטבח לישראל, מבלי לוותר על התאמות נדרשות, ככל הנראה, לחך הישראלי, היא Vong. כבר עשרה חודשים שהמסעדה פועלת בשדרות רוטשילד בתל אביב, תוך שהיא משלבת בין בר עדכני למקומות ישיבה מספקים לזוגות, משפחות וקבוצות. כמובן עם הרבה אוכל ויטנאמי, שנוצר בשיתוף פעולה עם יועצת מזון המתמחה במטבח מהמזרח הרחוק.

מה יש כאן? סלט פאפאיה בגרסה הווייטנאמית שלו, עם בוטנים קלויים, אצות היג'יקי וכמובן פאפאיה ירוקה ולא מעט חריפות (39 שקלים). תפריט הסלטים כולל גם את GOI-GA, סלט של כרוב, נענע, בצל סגול, כוסברה, נענע ורצועות עוף, והכל עם רוטב ליים, שום וג'ינג'ר (39 שקלים). הסלטים היו טריים, מעט חריפים וטעימים, אבל גולת הכותרת של הפתיח היה עבורנו VAN LEAVES ROLL, מנה של ארבעה עלי גפן ווייטנאמיים ממולאים בבשר בקר ולמון גראס שנצרבו על הגריל ומוגשים עם כבושים מסורתיים (36 שקלים). טעים במיוחד.

רגע לפני המנות העיקריות, התלהבנו ממנה וייטנאמית נוספת. הכוונה היא ל- BEEF BANH שעשויה להיות מוכרת לכם גם אם לא הגעתם עד היום לווייטנאם. שתי לחמניות בצק מאודות ובתוכן בשר בקר, בצל ירוק, צ'ילי וכוסברה (38 שקלים). כאן בא לידי ביטוי הטוויסט המערבי של המנה הקלאסית, עם תוספת של רוטב איולי שאינו קיים בווייטנאם, כמו גם במראה של המנה, שקיבל השראה מההמבורגר הידוע. אנחנו, בכל מקרה, נהנינו מכל ביס.

מתוך תפריט העיקריות, המתחלק בין מנות ווק לבין מנות אורז, אהבנו במיוחד את ה- VIETNAMESE QUEEN. הכוונה לנתחי בשר בקר שבושלו מספר שעות ומוגשים עם אטריות בצק עשויות במקום, והכל ברוטב מתקתק-חריף מיוחד המשתלב היטב עם הלימון וחסה אייסברג המתלווים למנה (52 שקלים).

התפריט של Vong ממשיך להיות מגוון מסקרן מאוד, עם מנות המתאימות לצמחונים, לטבעונים, למי שאינו אוכל גלוטן, וכמובן לאוהבי החריף. כך גם הקינוחים. מנת הבננה המקורמלת עם חלב מרוכז וקציפת יוגורט, הייתה אחד התענוגות הקינוחיים המענגים שאכלנו בזמן האחרון.

במילים אחרות: ביקור ב- Vong מומלץ לכל מי שהמטבח הווייטנאמי מסקרן אותו.

VONG
שד' רוטשילד 15 תל אביב
טל. 03-6337171
א'-שבת 12:00-24:30

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר