ויו לה פראנס? לא ממש: בית הקפה דא דא ודא ובר היין הצרפתי בר א וין ייסגרו בסוף מאי 2019

הבעלים: "נראה שיש פה העדפת עסקים בבעלות צרפתית על פני עסקים ועובדים מקומיים"
150 עובדים יפוטרו. הסיבה לפי הבעלים: שגרירות צרפת שמתנערת מהתחייבויותיו של השגריר הקודם

בסוף חודש מאי 2019 ייסגרו שני מקומות בילוי תל אביבים – בית הקפה "דא דא ודא", ובר היין "בר א וין". סיבת הסגירה, לפי הבעלים: התנערות מהתחייבות להמשך חוזה מצד שגרירות צרפת, ומכרז שנראה שיועבר לעובד שגרירות צרפת לשעבר. לפי שגיא עברון, מבעלי המסעדות: "שגרירות צרפת בישראל מנהלת מזה למעלה משנה מלחמה על מנת לבטל הסכם שכירות והתחייבויות קודמות שלה בנכס ברשותה במרכז ת"א בו פועלים בית הקפה ובר היין".

בית הקפה 'דא א ודא' ובר היין 'בר א וין' פועלים בנכס מזה כחמש שנים, על פי הסכם שכירות לחמש שנים, לפי בעלי שני מקומות ההסעדה והבילוי, עם התחייבות של שגריר צרפת הקודם ושל ראש המכון הצרפתי הקודם לחמש שנים נוספות; התחייבות ממנה מתנערת השגרירות לחלוטין, ומזה כשנה נוקטת בצעדים משפטיים שונים. בין היתר תבעה השגרירות את המסעדות לפינוי מוקדם לפני כשנה והפסידה במשפט. בפסק הדין מצוין כי שגרירות צרפת פעלה שלא בתום לב בניסיון לטפול על המסעדה הפרות חוזה שלא היו קיימות. שוב לפי הבעלים, כעת מנסה השגרירות להעביר באמצעות מכרז את ההחזקה בנכס לעובד לשעבר של השגרירות, שמתחיל לייצג רשת מאפיות ובתי קפה צרפתית בינלאומית, ובעלי בית הקפה ובר היין ניסו להילחם בכל דרך על המשך השכירות והפעלת העסקים.

בר א וין. צילום איתן ברנט
בר א וין. צילום איתן ברנט

שגיא עברון, מבעלי המסעדות, אומר: "נגמרו חמש השנים, וחיכינו להארכה של חמש שנים נוספות. השגרירות טענה שאין הסכם כזה שבעל פה, והוציאה את המקום למכרז  כל מי שרואה את המכרז מבין שהוא מכור. פתאום, משום מקום, מופיע בחור שבמקרה עבד בשגרירות, ושבמקרה הוא גם הזכיין של הרשת הצרפתית שמחפשת נכס בארץ. כשנשאל למה לו לגשת למכרז שהכל בו לא הגיוני, ענה אותו בחור שהוא יודע להסתדר עם אנשי השגרירות. ראיתי את תנאי המכרז, ואדם זה לא עומד בתנאיו, מה שגורם לי לרצות להאמין ששגרירת צרפת בישראל לא מעודכנת בפרטי הסיפור הכל כך לא הגיוני הזה".

לדברי עברון, בשתי המסעדות הפועלות במקום מועסקים קרוב ל- 150 עובדים, רובם בעלי משפחות, העובדים שנים רבות בעסק. "בימים אלו, בהם ענף המסעדות סובל גם כך מקשיים רבים, מקומות רבים נסגרים ועובדים רבים מאבדים את מקום עבודתם. המהלך של השגרירות נראה תמוה, ונראה שיש פה העדפת עסקים בבעלות צרפתית על פני עסקים ועובדים מקומיים", הוא אומר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר