וינטורי – הנאה מיין כבר מהלגימה הראשונה

וינטורי הנו אביזר לחדרור יין באופן מייד,י לקבלת מלוא הטעם והארומה של היין. הוינטורי מאיץ את התהליך המסורתי והארוך שבדרך כלל מתרחש בדיקנטר, ומאפשר לקבל אותו אפקט באופן מיידי בזמן המזיגה לכוס

וינטורי  הנו אביזר לחדרור יין באופן מיידי, לקבלת מלוא הטעם והארומה של היין. הוינטורי  מאיץ את התהליך המסורתי והארוך שבדרך כלל מתרחש בדיקנטר, ומאפשר לקבל אותו אפקט באופן מיידי בזמן המזיגה לכוס.

עובדה ידועה היא שכוס היין השניה יותר טעימה מהראשונה. אומנם האלכוהול תורם אף הוא לתחושה הזו, אבל עיקר העניין הוא שעם הזמן והחשיפה לאוויר, היין נפתח, הטעם והארומה שלו יותר מורגשים, והיין הופך יותר נעים לשתיה. חובבי היין מעבירים את היין לדיקנטר לפרק זמן של שעה עד שעתיים כדי להשיג אפקט זה. הוינטורי מציג חידוש לחובבי היין – חדרור יין באופן מיידי עם המזיגה לכוס.

הוינטורי הוא מעין משפך אשר מוזגים אליו יין, ובזמן המזיגה מוחדר ליין אוויר המחמצן אותו. תודות לכך ניתן ליהנות באופן מיידי מיין עשיר בטעמים ובארומה, ובתור בונוס גם תקטן העפיצות – אותו יובש בפה שמרגישים כאשר שותים יין שטרם "נשם".
הוינטורי מתאים לרוב היינות האדומים הצעירים. אפילו יינות פשוטים וזולים יהיו נעימים יותר לשתיה לאחר מזיגה דרך הכלי.

הוינטורי מאפשר לעשות ניסוי מעניין: מוזגים אותו היין לשתי כוסות. פעם ישירות ופעם דרך הוינטורי, וחשים בהבדלים. ליין שעבר דרך הוינטורי יהיו תכונות אחרות:
ארומה נעימה יותר – היין כעת יותר ארומטי ומוצג כפי שהוא אמור להיות.
טעם עשיר יותר  היין טעים יותר, עשיר יותר ונעים יותר בפה.
סיומת נעימה יותר – העפיצות קטנה משמעותית, והתחושה בפה לאחר הלגימה נעימה ורכה יותר.

יש חובבי יין שיטענו בלהט ששום דבר לא בוער, וניתן לחכות שהיין יתפתח בדיקנטר. בתאוריה זה נכון, אבל בפועל יש המון יתרונות לשימוש בוינטורי: כאשר מזמינים אנשים לארוחה, אין צורך לנחש כמה יין ישתו באותה ארוחה וכמה בקבוקים יש לפתוח מראש.
נגמר הבקבוק? יופי, פותחים בקבוק חדש, ונהנים מיידית מהיין. אם רוצים ללגום בארוחה כוס או שתיים בלבד, אין צורך לשפוך את כל הבקבוק לדיקנטר – פשוט משתמשים בוינטורי.

הוינטורי הוא למעשה מכונת זמן שמקצרת בצורה טבעית ומתוחכמת את התהליך של פתיחת היין. הוינטורי, שפותח ומיוצר בקליפורניה, מבוסס על עקרון פיזיקלי שניסח המדען השוויצרי דניאל ברנולי, האומר שהקטנת קוטר צינור שדרכו מוזרם נוזל יוצרת וואקום (זהו אותו עקרון שיישומו מאפשר למטוס לעלות מעלה). הוואקום מנוצל לשאיבת אוויר בכמות ובמשך החשיפה הדרוש כדי שהיין ייחשף לחמצן באופן אופטימלי.
הוינטורי מתאים לכל מי שאוהב יין, מכיוון שהוא משדרג באופן מיידי את היין. ברים, מסעדות ואף יקבים משתמשים בוינטורי מכיוון שהוא מאפשר להם להגיש ללקוחותיהם את היין כפי שהוא אמור להיות, ובנוחות מירבית.

מחיר מומלץ לצרכן: 299 ₪
להזמנות:
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר