זר יינות של סגל לראש השנה

לקראת ראש השנה ביקש אבי פלדשטיין, יינן יקב סגל, לאסוף יחד מספר יינות שיצאו בשנה החולפת בסגל. שהייתה טובה ליקב, והביאה הכרה ליינותיו

לקראת ראש השנה, אני מבקש לאסוף יחד מספר יינות שיצאו בשנה החולפת בסגל. שנה זו הייתה טובה אלינו, ולמזלנו הטוב הביאה הכירות והכרה רבים ליינותינו.
זר יינות קטן זה כולל זנים שונים, מוקדי עשייה שונים, ומבקש להציג יקב שיש לו עמדה וסדר יום.

מרום גליל, סינגל, מרלו 2008, מייצג את העמדה שניתן וצריך לעשות יינות בעלי תוכן ברמות מחיר נגישות, מאמץ מתמיד של סגל וייננה.

רכסים, כרם דישון, קברנה סוביניון 2007,
שקיבל כבר את הכינוי "בייבי לא מסונן", מייצג את החתירה המתמדת לגילוי טרואר חדש וביטויו ביין, כמו גם את מיצוי האפשרויות של זן מלכותי בתוך טרואר זה.

רכסים, כרם דובב, ארגמן 2008
, הוא יין אליו אני מבקש להסב את תשומת הלב במיוחד. יין זה מייצג את הפעילות החלוצית בגליל החל מאמצע שנות התשעים, ואת הרצון להתחדשות מתוך חתירה מובהקת אל המקומיות – מקומיות כערך המובנה לטעמי בעצם המושג "יין".

נדמה לי שבשנת הבציר 2008, החלו הכרם והיין להגיע אל ליבת אפשרויותיהם, עוצמתיות ועצמאיות. היין עושה זאת תוך הפניית הגב אל עץ ודגש על פרי.
מימוש האפשרויות של זן ישראלי לחלוטין זה, מביא אותו לרמת יינות הפרימיום. יתר על כן, הוא נותן לו את היכולת להסתכל ללא מורא בלבן של העיניים של הזנים האציליים של אירופה. אלה של הרון, ואפילו אלה של בורדו. מכיוון שכך אני רואה בו את אחד ממפעלות סגל העיקריים אי פעם.

כל היינות מבקשים לשאת את חותמו הסגנוני של הבית בו נוצרו: השריות זגים ארוכות, ריסון הפיירותיות, ריסון העץ. ערכי עולם ישן בטכנולוגיה של עולם חדש.

אני מקווה שאוסף זה מייצג את תמונת יקב סגל, ומאחל לכם שנה טובה, מתוקה ופורייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר