חברות תעופה איבדו מספר שיא של מזוודות בשנה שעברה

בשנה שעברה הטיסו חברות התעופה כ- 2 מיליארד נוסעים שהעבירו בבידוק 3.7 מיליארד מזוודות. חברות התעופה איבדו כאחוז אחד ממזוודות ותיקים אלה

חברות תעופה בעולם איבדו מספר שיא של 30 מיליון מזוודות בשנה שעברה. זאת לפי מחקר חדש של SITA – חברת יעוץ טכנולוגית משוויץ העובדת עם חברות תעופה.

בשנה שעברה הטיסו חברות התעופה כ- 2 מיליארד נוסעים שהעבירו בבידוק 3.7 מיליארד מזוודות. חברות התעופה איבדו כאחוז אחד ממזוודות ותיקים אלה.

מספר הפריטים שלא טופלו כהלכה ומשך הזמן הממוצע להחזרת המזוודות אל בעליהן – כ- 31 שעות – לא השתנו בשנים האחרונות. כ- 240,000 ממזוודות אלה מעולם לא הגיעו לבעליהן.

לפי SITA, הגידול במספר האנשים שטסים מעלה את מספר התיקים האבודים ואת הסכום המושקע באיחוד בין מזוודות לבעליהן.
"כמעט 30 מיליון מזוודות טופלו שלא כהלכה בשנה שעברה", אמר ריץ' פיורנצה, מנהל ב- SITA. "ואם אובדת מזוודה שלך, ממש לא אכפת לך ש- 99 אחוז מהמזוודות מטופלות כהלכה".

בשנה שעברה השקיעו חברות תעופה כ- 2.5 מיליארד דולר בהשבת מזוודות לבעליהן, או בפיצוי עבור מזוודות שלא אותרו. זהו גידול מ- 1.6 מיליארד דולר ב- 2004.

כ- 61 אחוז מהמזוודות שטופלו לא כהלכה ב- 2005, אבדו במהלך העברתן מטיסה אחת לאחרת. כתוצאה, לנוסעים בטיסות ישירות יש סיכון נמוך יותר של אובדן מזוודותיהם.
כ- 15 אחוז מהמזוודות האבודות התעכבו כי חברות תעופה כשלו בהטענתן על הטיסה הנכונה. 9 אחוז נוספים מאובדני מזוודות נבעו מטעויות כירטוס, טעויות של נוסעים, או עיכובי אבטחה.

מוקדם יותר השנה הודיע משרד התחבורה של ארה"ב כי חברות תעופה אמריקניות איבדו בממוצע 10,000 תיקים ביום בשנה שעברה. אחוז המזוודות האבודות זינק ב- 23 אחוז בשנה שעברה, שהייתה הגרועה ביותר בטיסות פנים בארה"ב מאז 1990.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר