חברת שקד ויקב רמת הגולן מקימים חברת מכירות והפצה משותפת

החברה, בשותפות שווה של שתי החברות, תפעל בשוק המקומי בלבד, ותתמקד בהפצה ולוגיסטיקה, מתוך מטרה להתייעל ולהוזיל את העלויות הכבדות בתחום, כאשר כל חברה תמשיך לנהל מערך עצמאי של שיווק וקידום מכירות

יקב רמת הגולן וחברת היבוא וההפצה שקד של משפחת שקד, בעלי רשת חנויות דרך היין ושותפים ביקב רקנאטי; הודיעו על הקמת חברה להפצת יינות ומוצרי יקב רמת הגולן ומגוון המותגים המיוצגים על ידי חברת שקד מהארץ ומחו"ל.

החברה, בשותפות שווה של שתי החברות, תפעל בשוק המקומי בלבד, ותתמקד בהפצה ולוגיסטיקה, מתוך מטרה להתייעל ולהוזיל את העלויות הכבדות בתחום, כאשר כל חברה תמשיך לנהל מערך עצמאי של שיווק וקידום מכירות.

את המהלך הובילו ענת לוי, מנכ"לית יקב רמת הגולן ואורי שקד, מנכ"ל חברת שקד (שניהם בתמונות), ולדבריהם מטרתו העיקרית היא להתאים את החברות לאתגרים ההולכים וגדלים בשוק היין. אורי שקד יכהן כיו"ר פעיל של החברה המשותפת, וממי כהן (יקב רמת הגולן) יהיה מנכ"ל החברה.

בהודעת החברות נאמר כי בין שקד ויקב רמת הגולן, שוררת מערכת יחסים רבת שנים המבוססת על אמון וכבוד הדדי, והן בעלות ערכים דומים של מצוינות, מקצועיות ושרות.
חברת שקד הפיצה את יינות יקב רמת הגולן מיום הקמת היקב ב- 1983 עד שנת 2000, אז הקים יקב רמת הגולן חברת הפצה עצמאית.

כניסתו של ההסכם לתוקף מותנית כמובן בקבלת אישורו על הממונה על ההגבלים העסקיים.

 

 

יוסי בן אודיס – סומלייה ומבעלי הטרקלין – ביסטרו בשר ויין ישראלי, הגיב:

ההיסטוריה חוזרת על עצמה- והענף זז לאחור, וחבל.

כולי מלא הערכה לעשיה של שני הגופים המקצועיים המצוינים – אך נשמע לי שזה מהלך שלא יחזיק זמן רב, ואני אסביר:
אין ספק שליקב רמת הגולן זה יחסוך מאות אלפי שקלים, ויוציא את המנכ"לית כחוסכת ליקב עלות מכובדת לטווח קצר,
ואין ספק שלאחים שקד יש הפצה מבוססת, רחבה ומכובדת ליינות היבוא וליינות היקבים בהם הם שותפים .
אך נשאלת השאלה: האם יחדיו ימשיכו לצמוח המותגים השונים רקנאטי, צרעה, רמת הגולן?
האם בגלל הפגיעה בתחרות הצרכן (חנות/מסעדה) יהנו מאותה רמה מקצועית? מאותו שירות ?……מאותו המחיר ?
האם שוב נאלץ, המסעדנים, לרכוש 2 ארגזי יבוא תמורת ה"זכות" לרכוש ארגז יין ישראלי (ראה גטו נגרו – וסיבת הפרידה של שקד מרמת הגולן בעבר), או אולי לרכוש 2 ארגזי רקנאטי תמורת הזכות לארגז ירדן או קצרין
לדעתי המנכ"לים אמורים לחשוב על כך (מעבר לכך שלדעתי הממונה להגבלים עסקיים לא יאשר לבסוף את העסקה) ולתת את הדעת – בסך הכל הציבור רוצה לרכוש כחול לבן ולפרגן לתוצרת מקומית. אני מקווה שאני טועה – בכל אופן המון בהצלחה.

 

איל גוטמן התייחס לעניין הממונה על ההגבלים:

אני לא חושב שתהיה להם בעיה. זה כמו שמחלבות יוטבתה חברו למנגנון השיווק וההפצה של תנובה.

רפאל לושנס אטיאס הגיב:
אני חושב שהם פשוט יהפכו לסופר מקצועיים (על כך אין עוררין), ואולי יביאו בשורה חדשה של שיווק וקידום בראייה של צריכה סופית. אני רק מקווה שהמחירים לא יטפסו מעלה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר