חגיגות "בוכרה היפה" ביום ראשון הקרוב

עם ישראל יוכל לחגוג ולהנות מטעמי המטבח הבוכרי האותנטי: 50,000 סמוסות, 3 טון אושפלוב, אלפי צ'יבורק. יום א' 4.6.06 בשעה 20.00, גני פארק יהושע תל-אביב

הקונגרס העולמי של יהודי בוכרה, בנשיאותו של איש העסקים לב לבייב והעדה הבוכרית מזמינים את עם ישראל להשתתף בחגיגה של צבעים, טעמים וריחות, כמיטב המסורת והמורשת הבוכרית. האירוע יתקיים ביום ראשון 4.6.06 ,יום למחרת חג שבועות, בפארק גני יהושוע, תל-אביב, החל מהשעה 16.00 ועד חצות.

דגם ענק של העיר "בוכרה היפה" ייבנה בשטח הפארק שישתרע על שטח של אלפיי מ"ר, עם שערים ומבנים ססגוניים בדומה לשערי הענק דמויי הרגיסטן באוזבקיסטן, שרוחבם כ- 20 מ' וגובהם כ- 7 מ', המעוצבים באופן הדומה לתבליטים ולצבעים של המבנים הבוכרים העתיקים.
עם כניסת המבקרים הם יחשפו לעולם התרבות, הפולקלור, הצבעים, הטעמים, הריחות והמוזיקה.

במרכז המתחם יוקם מוזיאון מורשת "בית אבא", ראשון מסוגו, על שטח של 320 מ"ר, בהם יוצגו פריטים היסטוריים מהתרבות הבוכרית, כלים עתיקים, בגדים מסורתיים. בנוסף יוכלו המבקרים לצפות במוצגי מולטימדיה מרהיבים על תולדות ומורשת העדה.

בצד אחד של המתחם יוקם מרכז אוכל גדול במסגרתו יוכנו למעלה מ-50,000 סמוסות, 3 טון של אושפלוב, אלפי צ'יבורק ומאכלים ממיטב המטבח הבוכרי האוטנטי.

בצידו האחר של המתחם יוקם שוק בוכרי, בו יתארחו עשרות אומנים בוכרים שיציגו את עבודותיהם: גילופי עץ, תכשיטים, כלי נגינה, רקמות ומלאכת יד המאפיינת את העדה הבוכרית.
בנוסף, יפתח מתחם מתקנים מתנפחים והפעלות לילדים, במות בידור יוקמו במספר מקומות בהם יופיעו אומנים בוכריים, מתופפים ועוד.

דוד דאור, יהודה סעדו, אלי לוזון, סטלוס ואורן חן, משפחת אלייב, מופעי מולטימדיה ומופע זיקוקין מרהיב, הם חלק מהתוכנית האומנותית העשירה ממנה יוכלו להנות המבקרים.

"העדה הבוכרית, שאני גאה להיות אחד מבניה, תשמח לארח את עם ישראל גם השנה באירועי בוכרה היפה, חגיגה של אהבת חינם, טעמים, צבעים, מסורת ומורשת עשירה" מציין נשיא קונגרס העולמי של יהודי בוכרה לב לבייב. "לאור הצלחת האירוע אשתקד, גם השנה אנו מצפים לאלפי מבקרים שיגיעו מרחבי הארץ".


הכניסה למתחם "בוכרה היפה" מיועדת לכלל עם ישראל ללא תשלום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר