חדשים מיקב דלתון: עלמה 2005, ברברה 2006

עלמה 2005 הנו בלנד של קברנה סוביניון (65%) ומרלו (35%). הענבים ליין זה מגיעים מארבע חלקות שונות, כל חלקה נבצרה בנפרד בתאריכים שונים בין אמצע ספטמבר לאמצע אוקטובר, והותססה בנפרד

יקב דלתון מציג שני יינות חדשים: עלמה 2005 וברברה 2006.

עלמה 2005
היין הנו בלנד של קברנה סוביניון (65%) ומרלו (35%).
הענבים ליין זה מגיעים מארבע חלקות שונות, כל חלקה נבצרה בנפרד בתאריכים שונים בין אמצע ספטמבר לאמצע אוקטובר, והותססה בנפרד.
עם סיום התסיסה האלכוהולית עברו היינות תסיסה מלולקטית אשר ריככה אותם ונתנה להם מרקם קטיפתי. כשנה לאחר סיום התסיסה השניונית עורבבו היינות שיועדו ליין זה, והועברו להמשך התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי.
היין בעל צבע אדום עשיר. באף מורגש ניחוח ציפורן, פירות מיובשים ושזיפים. בפה מורגשים טאנינים צעירים, הגוף בינוני-כבד והסיומת ארוכה.
היין עדיין צעיר ומיועד להתיישנות נוספת בבקבוק.
מחיר: 76 ₪.

ברברה 2006
הענבים לייצור יין הברברה מגיעים מכרם על מורדות הר מירון. גובה הכרמים כ- 750 מ' מעל פני הים במפנה מזרחי. בציר 2006 התאפיין במזג אויר יציב בתחילתו, ובימים קרים וגשומים מן הממוצע בסופו.
קרבת הכרם ליקב מאפשרת לקבל את הענבים תוך פרק זמן קצר מהבציר ולהתחיל בעיבוד.
תהליך התסיסה התבצע במיכל נירוסטה תוך ערבוב של הקליפות והמיץ מספר פעמים ביום, על מנת למצות צבע, טעם וארומות הנמצאות בקליפה. לאחר מספר ימים הופרד היין מהקליפות, ותהליך התסיסה הסתיים. אחרי התסיסה האלכוהולית מתרחשת התסיסה המאלו-לקטית שתפקידה לרכך את היין ולעדן את החומציות הגבוהה האופיינית לזן. עם תום התסיסה השניונית הועבר היין לחביות עץ אלון צרפתי בנות שנה ושנתיים למשך עשרה חודשים.
היין מיטיב לייצג את זן הברברה. הוא בעל נוכחות קטיפתית, ניחוח פרחוני, פטל, מי ורדים וסוכריות. יין בעל גוף בינוני, חומציות גבוהה ומרעננת, טאנינים רכים וסיומת מתמשכת.
מוצע להגיש בטמפרטורה של 16-18 מעלות.
היין מתאים לליווי עוף בגריל, ספגטי ברוטב עגבניות, ואפילו פיצה.
מחיר: 58 ₪.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר