חדשים מכרמל: קברנה סוביניון ושיראז כרם קאיומי 2005

יקבי כרמל משחררים לשוק יינות חדשים מכרם קאיומי המצטיין בגליל העליון: קברנה סוביניון ושיראז כרם קאיומי מבציר 2005 המשתייכים לסדרת "כרם" היוקרתית של היקב הכוללת יינות מכרמים יחידניים

יקבי כרמל משחררים לשוק יינות חדשים מכרם קאיומי המצטיין בגליל העליון: קברנה סוביניון ושיראז כרם קאיומי מבציר 2005 המשתייכים לסדרת "כרם" היוקרתית של היקב הכוללת יינות מכרמים יחידניים. ליאור לקסר – יינן ראשי, סם סורוקה – יינן.

קברנה סוביניון כרם קאיומי 2005
יין אדום יבש אשר הופק מענבי קברנה סוביניון שנבצרו בכרם קאיומי. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 15 חודש.
היין בעל גוון ארגמני עמוק וניחוחות של גרגרי יער, קפה קלוי וטבק. ליין גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת, לצד אלגנטיות המאפיינת את יינות כרם קאיומי.
במטרה לשמר את מרב הפוטנציאל, בוקבק היין ללא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד.
מחיר מומלץ: 120 ₪.

שיראז כרם קאיומי 2005
יין אדום יבש אשר הופק מענבי שיראז שנבצרו בכרם קאיומי. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 15חוד.
היין מתאפיין בגוון ארגמני עמוק, וניחוחות של דומדמניות, שזיף מיובש ווניל. ליין גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת.
במטרה לשמר את מרב הפוטנציאל, בוקבק היין ללא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס בלבד.
מחיר מומלץ: 120 ₪.

כרם קאיומי ממוקם בין מושב מירון לקדיתא אשר בגליל העליון, בגובה של 710-750 מטר, ומתאפיין בטרואר מצטיין לגידול ענבי יין. הכרם נטוע על מדרון דרום מזרחי, בקרקע רדודה שרובה מסוג טרה רוסה ממוצא גירני המכילה אחוז גבוה של אבן. השיפוע ואחוז האבן הגבוה תורמים לניקוז מצוין של הקרקע ולרמת יבולים וצימוח מרוסנים ומאוזנים. האקלים בכרם קר במשך כל השנה, מושלג במרבית החורפים, ומתאפיין ברוחות צפון מערביות.

סדרת כרם – הסדרה הגבוהה של יקבי כרמל, הינה סדרת פרימיום הכוללת יינות מכרמים יחידניים (Single Vineyard) המביאים לידי ביטוי את איכותו ואופיו יוצא הדופן של כל כרם.
יינות הסדרה מופקים מחלקות כרם מצטיינות במיוחד, הזוכות לטיפול פרטני החל בשלב הטיפול בכרם והבציר, ולאורך כל שלבי הפקת היין.

צילום: יקיס קדרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר