חדש מיקבי ברקן: אמרלד ריזלינג רזרב מבציר 2007

מקור הענבים של יין זה מחלקה בודדת של כרמי היקב באזור דן. הענבים נבצרו ידנית, תוך הימנעות מהבשלת יתר שתפגע בבשומת הפרי העדינה

יקבי ברקן מציגים יין חדש: אמרלד ריזלינג רזרב מבציר 2007 –
2007 Reserve Emerald Riesling.
מקור הענבים של יין (95% אמרלד ריזלינג) זה מחלקה בודדת של כרמי היקב במזכרת בתיה. הענבים נבצרו ידנית, תוך הימנעות מהבשלת יתר שתפגע בבשומת הפרי העדינה.

ביקב עברו הענבים עברו תהליך של הפרדת השדרות, מעיכה קלה וקירור, והועברו למיכלים ייעודיים לצורך השריה קצרה עם הקליפות. ממיכלים אלו נוקז מיץ "free run" איכותי ללא הפעלת לחץ, והועבר למיכלי נירוסטה לשם “שקיעה קרה" במשך 24 שעות. למחרת, לאחר שהופרד ממשקעיו, הותסס היין בטמפרטורה נמוכה ע"י שמרים ארומטיים עד יובש.

התסיסה הקרה ארכה כשלושה שבועות. בתום התסיסה הופרד היין ממשקעי השמרים, ואז הומתק קלות במיץ מענבי מוסקט אלכסנדרוני (5%) חמכרם דובב. תהליך ייצור זה, ללא מגע עץ, שימר את רעננות הארומות הייחודיות לזן, ואת החמיצות הפריכה המאזנת את המתיקות והופכת יין זה למשקה ומרענן.

היין מאופיין בארומות מוסקטיות מתוקות, פרי טרופי בשל, נגיעה של דבש וריחות פרחי בר ופריחת הדרים.
ליין גוף בינוני עם טעמי פרי עזים וטריים, המלווים בטעמי ליים ותחושה מינרלית. ליין מתיקות מעודנת ומאוזנת, המאפשרת לו להתמודד עם מגוון גדול של מאכלים חריפים או מתקתקים ממטבחי המזרח הרחוק.

זהו יין קיץ הישראלי, שמתאים ללגום אותו צונן לצד אבטיח מתוק עם גבינה בולגרית!

המחיר: 42 ₪.
להשיג בחנויות היין המובחרות וברשתות השיווק.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר