חוויית יינות 90+ וזוכי מדליות מצטיינים בדרך היין רעננה

רשת "דרך היין" החליטה להזמין את ציבור חובבי היין לטעום ולהחליט האם היינות, שכולם זכו לציון של 90+ אצל מבקרי יין, אכן ראויים לשבחים להם זכו

לאחרונה אנו שומעים על יינות רבים מישראל ומהעולם, אשר זוכים במדליות בתחרויות יין גדולות, ועל ציונים גבוהים שמקבלים היינות ממבקרי יין ברחבי העולם. ציונים אשר ניתנו ע"י מבקרי היין דניאל רוגוב – ישראל, רוברט פרקר – ארה"ב, ומגזין היין "וויין ספקטייטור".

על מנת לסבר את האוזן, אקח את דניאל רוגוב כדוגמא. המדרג שלו בנוי כך ש"יינות יוצאים מהכלל לפי כל אמת מידה" זוכים אצל לציון 90-94, אחרי הציון הגבוה ביותר אצלו המוגדר "יינות גדולים באמת". כך שרשת "דרך היין" החליטה להזמין את ציבור חובבי היין לטעום ולהחליט האם היינות, שכולם זכו לציון של 90+ אצל מבקרי יין אלה, אכן ראויים לשבחים להם זכו.

במחיר כניסה של 45 ש"ח, מתוכם 10 ש"ח זיכוי לרכישת יינות מהטעימה וכוס יין מתנה לכל אורח, הניתנת לשדרוג לכוס גבוהה ואיכותית בתוספת 10 ₪, ו- 15% הנחה לקניית שישייה ממגוון היינות בטעימה, העסקה שהציעה רשת דרך היין הוגנת לחלוטין, ומעניקה תמורה שווה לכל חובב יין.

האירוע הפעם היה במעט שונה מאירועי דרך היין במתחם קניון רננים שברעננה. רחבת חזית החנות שימשה לאירוע יותר אינטימי, בשל מיעוט יחסי של יקבים, אבל אותו קהל נאמן מסור ונלהב שמלווה את אירועי רשת דרך היין, היה כאן בהמוניו.
עמדות ההטעמה סודרו בצורת "ח" רחבה, והאורחים נקבצו עד מהרה. שמן הזית המשובח של משק הלפרין משדה יעקב עם כמה פיסות לחם כפרי טרי, היה כמו תמיד תומך נהדר לטעימת היינות. פוקאצ'ות ועמדת סושי סמוכה הממוקמת באורח קבע בחזית החנות, אפשרו לטועמי היין גם למלא את הבטן תמורת תשלום בטעמים ומטעמים נוספים.
אין לי ספק שאירועי הטעמת היינות משמשים כאבן שואבת לקהל שוחר יין ההולך וצומח מתוך גרעין קבוע שהולך מאירוע לאירוע, וגדל ומתרחב; עובדה המלמדת על הביקוש הרב לסוג זה של אירוע ועל מידת החשיפה הטובה לה זוכה הרשת.

ואלה היינות בטעימה:
רקנאטי – מרלו רזרב 2004, קברנה סוביניון רזרב 2004, פטיט סירה זינפנדל רזרב 2004 – הפטיט סירה עושה את זה ונותן תמורה הולמת למחירו.
ברבדו – שרדונה 2006 של ברבדו משדר לכם יין של קיץ, רעננות, פירותיות וחוויה של יין טוב; מרלו 2005 – יין שהיה בהחלט טוב לדעת רבים; קברנה סוביניון 2004.
יתיר – קמ"ש 2003 – הקברנה מרלו שיראז היה מבוקש ע"י רבים מהטועמים, ובהחלט היה יין מוצלח.
טוליפ – מוסטלי שיראז 2005 – סירה רזרב 2005 של טוליפ כמו תמיד נמצא במגרש של הגדולים, עם צבע ומיצוי פרי מצויין.
ססלוב – אדום מריאג' 2004; קברנה סוביניון רזרב 2003 – יין טוב, אך לדעת רבים מהטועמים לא מצדיק מחיר של 140 ₪.
כרמל – קברנה סוביניון כרם קאיומי 2004; שיראז כרם קאיומי 2004 – אחד היינות הבולטים בטעימה, וחביב על רבים.
רמת הגולן – ירדן קברנה סוביניון 2003; ירדן ויונייה 2005; ירדן הייטסויין 2004 – כמו תמיד חוויה מתוקה אותה משאירים תמיד לסוף. יין קינוח בגבול המושלם. שילוב של צבע טעם מתיקות וקרירות כמנה אופטימלית מסיימת.
בנימינה – אבני החושן תרשיש 2003 – התרשיש נותן אף טוב ומעניין, אבל כשהוא מגיע לפה הוא מאכזב, וחבל; אבני החושן שוהם 2003.
אמפורה – מרלו 2003; קברנה סוביניון 2003 – לדעת רבים מהטועמים יופי של יין.
La Spinetta Barbera Gallina 2004, איטליה – שימו לב ליין הזה שלדעת רבים היה הטוב בטעימה. אכן מחירו של היין אינו זול: 199 ₪, אבל הוא מעניק תמורה מלאה של יין מצוין.
La Spinetta Barbera Bionzo 2004 – דווקא חברו המגיע מכרמים אחרים לא הצליח להגיע לאותן רמות של איכות כקודמו, אך המחיר נשאר זהה.
Pesquera Tinto 2003, ספרד – תנו ליין הזה זמן בכוס, או שתו אותו אחרי שעה שעתיים בדיקנטר. היין הזה יעניק לכם תמורה טובה מאד למחירו: 150 ₪.
Olivier Lelaive Chablis le Deux Rives 2004, צרפת – לחובבי היינות הלבנים המגיעים מאזור שאבלי. היין הזה לא מאכזב, ותמורת 99 ₪ תקבלו יין רענן עם טעמים של עוד.
Domaine Vieux Telegrahe, Telegramme 2003 – שימו לב ליין הצרפתי המגיע משאטו נף דה פאפ. צבע ענבי הגרנאש עם פירותיות ובוקה נפלאים. 149 ₪, עם יופי של תמורה למחיר.
Domaine Les Pallieres Gigondas 2004, צרפת.
d'Arenberg The Laughing Magpie 2004, אוסטרליה – הסדרה הבאה מתחת לסדרת הדגל של הדד-ארם, תעניק לכם יין אוסטרלי עם לא פחות מאשר 15% אלכוהול. יין נפלא שמבקש שתשתו אותו אחרי שהות נכונה בכוס.
d'Arenberg Hermit Crab 2003, אוסטרליה.

כשהייתי ליד הקופה בסוף הערב, שלי בכל אופן, בעוד אני מנסה לייצב את עצמי, לוגם ארוכות וסופית מהכוס האחרונה לערב זה: הייטס וויין 2004 של יקבי רמת הגולן, שאל אותי יואב חברי: "דני, תגיד, אתה נוהג הביתה?". השבתי לו בחיוב. יואב הביט בי ארוכות, חייך ואמר: "נו טוב, אני לא יכול לעזור לך"…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר