חוף רעננה – מסעדה עם צל"ש (צריך לאכול שם)

השיטה פשוטה: סלטים לפתיחה, יחד עם לחם טרי ופיתות מעוטרות שמן וזעתר אפויות במקום, ודג או פירות ים עם מעט תוספות. לכאן באים בשביל זה – וזה שווה

העובדה היא שחלק גדול מהמסעדות המצליחות ממוקמות במתחמים – הרצליה פיתוח, רחוב הארבעה, נחלת בנימין, נמל תל-אביב, יפו, ונוספים.
נכון שיש כאלה שמגיעים אליהם במיוחד, כמו אורי בורי בעכו והלניקה בקיסריה (אם כי גם בסביבתם יש מסעדות).
הבעיה הנה כאשר אתה לבד, ממוקם באזור תעשייה חשוך ודומם בסופי שבוע בלילה – ואתה מסעדה של דגים ופירות ים.

איך מתמודדים עם האתגר? נראה כי אלי טבת מצא את התשובה במסעדת "חוף רעננה" שלו (כבר ציינו בעבר את השם הפרדוקסי – המעורר סקרנות ועניין). כך הגענו בשישי בערב למסעדה הלא גדולה בפנים, אך שכל שולחנותיה היו או מלאים או מוזמנים, וזוג אחד אפילו העדיף לשבת בחוץ בחורף מוזר זה של דצמבר שטוף שמש ונטול גשם.

אלי טבת הוא דייג–ים, וחוף רעננה היא מסעדת דגים וגם פירות ים. מנות הבשר המעטות הן מן הסתם פתרון עבור חבורות המגיעות לאכול ובהן אחד החברים לא אוכל דגים. בשונה מכל כך הרבה מסעדות דגים, בהן מוצאים בעיקר דגי בריכה ומעט דגי ים, אצל אלי טבת תוכלו למצוא אינטיאס, שד הים, דג חרב, איילת ים, טרחון וטונה אדומה, לצד דגים כמו לוקוס, פרידה ומוסר ים.

השיטה פשוטה, וזכתה לצל"שים גם ממבקרים מקפידים ומוערכים כמו דניאל רוגוב ואבי אפרתי: סלטים לפתיחה, יחד עם לחם טרי ופיתות מעוטרות שמן וזעתר אפויות במקום, ודג או פירות ים עם מעט תוספות. לכאן באים בשביל זה – וזה שווה.

את הצל"ש הראשון נתנו לחוף רעננה כבר בשיחת טלפון מקדימה, כאשר שאלנו אם נוכל להביא בקבוק יין משלנו. בירור קצר עם אלי טבת הניב תשובה חיובית, ואנו הבאנו איתנו בקבוק בזלת הגולן, קברנה סוביניון ריזרב 2001 (רשמים בהמשך), שנפתח ע"י מלצרית החביבה (לא מנוסה ביותר, אך מגובה ע"י מלצר ותיק השולט בחומר).

לשולחן זרמו לפתיחה עשר צלוחיות סלטים עשויים במקום, שתודלקו ותוגברו שלוש פעמים. אם לא היינו מפסיקים לאשר – הם לא היו מפסיקים לחדש: שילוב של סלט חצילים, טבולה, דג כבוש (מעט) עם בצל (הרבה), איקרה, כרובית, פלפלים כבושים, זיתים, ועוד.

המנות העיקריות שלנו היו פילה אינטיאס מעולה צרוב על גריל פחמים (85 ₪), דניס שהונח שלם על הגריל (75 ₪), שרימפס מוקפץ ברוטב חמאה, שום יין ועשבי תיבול (79 ₪). שימו לב שיש גם שיפודי שרימפס על הגריל עם רוטב חמאת תבלינים – מנה אטרקטיבית המוגשת כאשר השיפודים נעוצים לגובה בחצי לימון (גם כן 79 ₪). הדגים והשרימפס היו מצוינים ונאכלו בהנאה.

בהנאה לא פחותה, וזמן ממושך יותר, נאכלה וטופלה קדרת פירות ים המכילה סרטנים, מולים, שרימפס וקלמרי ברוטב מרינייר, אותו מתגבר אלי טבת בתיבול שלו. כל אלה בקדרת ברזל לוהטת
(95 ₪). מנה מצטיינת שמהנה את כל החושים: ראייה, ריחה, טעם, ובוודאי מישוש – נוכח הטיפול הידני בסרטנים ופיצוחם (האמת שכל כך רכים, שכלי הניתוח האימתניים לא נדרשים).
מאחר שבסוף נשאר גם מרק מעולה בקרקעית הקדירה – זו עסקה מצוינת.

היין שליווה את הארוחה, בזלת הגולן קברנה סוביניון ריזרב 2001 אותו הבאנו מהבית, היה בעייתי כלשהו ולא ברור. הורגשו בו טעמי הקרקע, אך לא הורגשה בו התפתחות מיוחדת בכוס במהלך הערב. אולי ה- 2001 הגיע לנקודה ממנה לא יעלה יותר, ואולי זה עניין של הבקבוק הספציפי שלנו.
בכל מקרה, חוץ מהחיסכון הכספי שבהבאת היין מהבית, לא הייתה כאן תרומה גדולה לארוחה.

מחיר הארוחה לחמישה סועדים (לחם, פיתות מתובלות וסלטים כלולים במחיר המנה העיקרית): 495 ₪ (כולל דיאט ספרייט וסודה). נהנינו להוסיף 15% טיפ.

אלי טבת עם הידע והמקצועיות שלו, וצוות המסעדה החביב, הופכים את חוף רעננה למסעדת צל"ש – צריך לאכול שם.

חוף רעננה
מסעדת דגים ופירות ים
רח' הסדנא 6 א.ת. רעננה
(מול "אייס")
טל. 09-7461858
[email protected]
www.rest.co.il/raanana

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר