חנוכה ערב ראש השנה: אדיר פלאטו 2007

אם חפצתם בנוף משגע, באוויר פסגות נקי מערפיח, ביין נפלא, גבינות משגעות, גלידה יוגורט אמיתית, ואנשים שיקבלו אתכם בזרועות פתוחות ובחמימות, משל הייתם בני המשפחה, אז כדאי גם כדאי להגיע ליקב אדיר בגליל העליון

שלושה חובבי יין מושבעים פלוס נהג תורן; כולם עם חיבה יתרה ליקב אדיר, יצאו מתל-אביב מרחק כשעתיים וחצי נסיעה ליקב אדיר שבגליל העליון. הסיבה הייתה חנוכת יין אדיר פלאטו 2007.

כשפרקנו מהרכב כבר החל קהל להצטבר בכניסה למתחם היקב, ורוח ערב גלילית הצריכה את כולם לעטות עליהם איזה שהוא סריג או בגד עליון נוסף בכדי שלא נצטנן חלילה.
אנחנו, החיים בלב הביצה הגועשת והרותחת הנקראת מרכז הארץ, צריכים ממש להתגעגע למזג אוויר שכזה; כך שבעוד אתם עשיתם כל מאמץ שלא לעזוב את מתחם המזגן שלכם, האורחים הרבים שהגיעו לצפון עשו כל מאמץ להיכנס אל אולם היקב הסגור ואל חצר המדשאה המפוארת שמאחורי האולם, בכדי לספוג, אם תרצו, חמימות תרתי משמע.

את האווירה חיממו ללא ספק היינות של אדיר:קברנה סוביניון בן זימרה 2008, רפאל גלשיראז 2008, יין ההשקה הפלאטו 2007, כיבוד של מטעמי גבינות עיזים, ומוזיקה נפלאה ושירה עליה היה אחראי רפאל גל, שהעניק בקולו החם מקסם לטיני ששילב מוסיקה ספרדית עם המון נגיעות רומנטיות ומשתפכות; משהו שהזכיר מה עושה חוליו איגלסיאס בקולו המלטף למיליוני נשים בעולם כולו.

אבי רוזנברג היינן ויוסי רוזנברג מנהל היקב
, עשו הכול בכדי להנעים לאורחים את זמנם. הם עברו מפינת ישיבה אחת לרעותה ומשולחן אחד לאחר, דואגים לשאול ולוודא שהכוסות של כולם מלאות ביין, שהם טעמו מהכיבוד, והכי חשוב: שהם נהנים ודבר לא חסר אצלם. לא נדרשו נאומים, לא התכנסו לשם הטקס, היין הטוב דיבר, והוא תרם את חלקו במנות גדושות.

יוסי רוזנברג, אדירהייתה לחבריי ולי הזכות לטעום גם "סוכריות" והפתעות נוספות של היקב, כמו את יין הקברנה סוביניון בן-זימרה 2009, שיבוקבק בסביבות חודש נובמבר ויושק בתחילת השנה הבאה. כבר עתה מסתמן יין נפלא עם פוטנציאל גבוה, הנובע מאף משגע וטעמי פרי דומיננטיים.
טעמנו, או רוצה בעצם לומר" חיסלנו את הבקבוק כולו, גם את דמוי הפורט הסמוק. זהו יין קינוח שאזל למכירה ביקב, ואבי רוזנברג היינן מבטיח שהחביות הבאות, הנמצאות אחרי 3 שנות יישון, יביאו עמן גם את המודל החדש של יין זה, שהוא בעצם מורכבות מדויקת ומאוזנת של גוף מלא חלק ועשיר, עם אף וטעם של מתיקות שאינה משתלטת אלא חושפת שכבה אחר שכבה של רבדים של פירות יבשים, דבש והנאה. היין מחוזק עם לא פחות מאשר 18.5% אלכוהול.

טעמנו גם את יין הקינוח הר אדמון, שהלך נפלא עם מטעמי הגבינות. כאן, תמורת כ-70 ₪ אתם מקבלים שפע של מתיקות שתתמודד היטב עם גבינות חריפות וריחניות.

אדיר קברנה סוביניון פלאטו 2007 
היין עשוי מ- 92% קברנה סוביניון ו- 8% שיראז. הענבים מגיעים מכרם הנקרא "הצלחת". חלקת הפלאטו בכרם היא מנטיעת 1988. הכרם נטוע בגובה 870 מטר. היין השתבח בחביות חדשות מעץ אלון צרפתי לתקופה של 24 חודשים, ויש בו 14.2% אלכוהול.
כך מתאר היקב את היין: הגוון הינו אדום-סגול-כחול כהה ואטום. ליין אף עשיר בפירות אדומים ושחורים, חמצמצים, מינרליות מסוימת, שזיף שחור, פטל אדום, עץ חדש, מוקה וקפה, טאנינים מוצקים. יין מרתק שעתידו לפניו, אולי יותר הרמוני ואלגנטי משהייתה גרסת 2005 בצעירותה, אך בעל אישיות בולטת ומובחנת.
ריכוז הפרי בשילוב הטאנינים החריפים מהעץ ואחוז האלכוהול, מבטיחים תמורה הולמת לסבלנים שבאספנים.
אנשי היקב מקווים שהפלאטו 2007 יעמוד בסטנדרטים הגבוהים של הפלאטו 2005. יקב אדיר מתמחה בעיקר בינות אדומים והתפרסם לפני שלוש שנים בזכות הזכייה המפתיעה בתחרות "טרה וינו 2008" בה נבחר פלאטו 2005 כיין הישראלי הטוב ביותר לשנת 2008. מחירו של היין 180 ₪.

בעוד יקבים רבים בארץ נוטים להתהדר בכותרת "הענבים שלנו הם מכרם בן-אבי רוזנברג, אדירזימרה", למשפחת רוזנברג אין צורך לנסות לומר את זה, שכן כאן במורדות של הר אדמון, בגבהים האמיתיים של הגליל העליון, היקב המשפחתי הזה שעשה נכון שבחר לעצמו את השם "אדיר", קובע את המהות שממנה גוזרים את הסטנדרט של יינות הבאים מהטובים שבענבים. אלה עושים את המושג טרואר, או מקומיות, להשתקפות הכי אמיתית של הנוף בו גדלו הענבים ונבצרו.

שווה את הנסיעה, אתם שואלים? ובכן, אם חפצתם בנוף משגע, באוויר פסגות נקי מערפיח, ביין נפלא, גבינות משגעות, גלידה יוגורט אמיתית, ואנשים שיקבלו אתכם בזרועות פתוחות ובחמימות, משל הייתם בני המשפחה, אז כדאי גם כדאי.

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר