חסילון – 23 שנים של פירות ים

דנית שכטר הגיעה למסעדת חסילון בהרצליה, שקיימת כבר 23 שנים. האקווריום עם דגי הנוי, גודל המנות ואיכותן שכנעו אותה לחזור גם בעתיד לחסילון

העובדה שמסעדת חסילון, הממוקמת בלב מתחם המסעדות בהרצליה פיתוח, מלאה בסועדים רב ימות השבוע, הביאה אותי להגיע למקום ולבדוק מה סוד ההצלחה שלה. ואכן גם בערב בו הגעתי עם בן זוגי לארוחה, המסעדה, הפועלת מזה 23 שנה, פרק זמן נדיר מאוד למסעדות בישראל, שקקה חיים וכללה קהל מגוון בכל הגילאים.

כבר עם הכניסה למסעדה הרגשתי בתחושה של רוגע המציפה אותי למראה קיר האקווריום המרשים המעטר את אחד מקירות המסעדה. אני לא יודעת מה אתכם אבל לי דגים עושים את זה. בכלל יש לציין שהמקום מעוצב בפשטות אבל בנוחות עם תאורה עמומה מתאימה.

לאחר שיח קצר עם איתן, מנהל המסעדה שהיה מקסים, מקצועי ואדיב במיוחד, החלטנו ללכת על טעימות של מנות שונות שהרכיב לנו שף המסעדה – בני פרסי, על מנת להתרשם מאוסף מגוון ומייצג של המנות במסעדה.

ראוי לציין שלמסעדה תפריט עשיר ומגוון מאוד של מנות וכל סועד יכול "לדוג" בו מנה המתאימה לטעמו האישי. למנות פתיחה קיבלנו מרק צ'אודר – מרק סמיך ועשיר עם פירות ים שהיה פשוט מעולה, צלחת צדפות מולים ברוטב שעועית שחורה, וקומבינציית סושי שכללה מאקי אינסייד אאוט, סנדביץ' סושי – ייחודי מאוד, ומאקי סלמון.

יחד עם המנות הראשונות קיבלנו בקבוק של יין הבית (מרלו אורגני 2004), שהינו יין מיוחד המיוצר מענבי מרלו הגדלים בחלקה אורגנית בהרי ירושלים. חשוב לומר כי יין הבית נמכר לסועדים במחיר מיוחד של 99 שקל במקום 130 שקל, הודות לשיתוף פעולה שנרקם בין יקב יפו ובין חסילון. היין מומלץ מאוד ומשדרג לחלוטין את הארוחה.

בנושא אלכוהול בכלל, המקום מציג לראווה בר עשיר של משקאות אלכוהוליים שלא יבייש אף אחד מהדאנס-ברים הנמצאים לעייפה במתחם.

במסגרת המנות העיקריות פצחנו בחסילונים ברוטב ברנדי ותמרים מטוגנים. החסילונים במנה זו מצופים במה שנקרא פנקו – לחם יפני, ומדובר במנה מתקתקה וטעימה מאוד. מנה נוספת של חסילונים שהוגשה לנו הייתה חסילונים מוקפצים 'בנוסח בנגקוק' שהוגשו ברוטב קוויאר חסילונים וקארי – מנה קלילה ומאוד מאוד מומלצת, למי שלא אוהב קארי במיוחד (כמוני) זה לא נורא מורגש.

לצד החסילונים הוגשה לנו גם מנת היום: דג אמנון שהגיע לשולחן על פלטה חמה, והרוטב שלו היה קצת דומיננטי וחריף מדי לטעמינו, ומנה של אטריות ביצים בסגנון אינדונזי עם חסילונים המבוססת על רוטב של חלב קוקוס וצ'ילי חריף, שהוא תענוג לחיך לאוהבי חלב קוקוס.

לקינוח נהנינו ממנות קצת שונות מקינוחי השוקולד הנדושים שכולנו נוהגים לקחת בסוף הארוחה, וטעמנו מהפטיסיפלורה (קינוח המבוסס מן הסתם על פסיפלורה) והקופנגן (קינוח המבוסס על קוקוס). שניהם היו מרעננים ומתוקים במידה הרצויה לסיום הארוחה.

לסיכום, כל המנות הוגשו בצורה אסתטית מאוד והכילו כמות לא מבוטלת של אוכל, עד כדי מצב שלפעמים לא התגברנו על כל המנה. השירות היה אדיב ומקצועי והמחירים סבירים ונעים סביב 22-40 שקל למנות ראשונות, ו- 50-95 שקל למנות עיקריות שכוללות פרט למאכלי ים גם מנות כמו סטייק אנטריקוט, סטייק פילה, בקר ועוף.

בקיצור כיף של מקום ואוכל משובח, אנחנו נחזור לשם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר