טונה אדומה צרובה במעטפת תבלינים, מוגשת עם במיה תאילנדית וקרם חצילים

חומרים ל-4 סועדים600 גרם פילה טונה אדומה משובחת (נתח מלבני)24 במיות תאילנדיות ארוכות 3 יח' חציל בלאדי 2 בצלים גדולים חתוכים לקוביות גדולות1 קוביה גבינת פטה 5 אחוז (מומלצות: מחלבות גד או פנחס)1 שן שוםמעט ציר עוף (או מים)מלח, פלפל שחור גרוסשמן זית איכותי לטיגון ותיבול.לציפוי הטונה4 כפות שומשום2 כפות שומשום שחור1 כפית זרעי כוסברה שבורים מעט גרגרי פלפל אדום גרוסיםחצי כוס אפונה בציפוי ווסאבי גרוסה במעבד מזוןמעט פלפל שחור גרוסמלח גבישירוטב בצל ירוק1 צרור בצל ירוק מעט שמן זיתמלחפלפל לבןאופן ההכנהקולים את החצילים בגריל, מקלפים ומניחים במסננת כדי שיגירו נוזלים.בינתיים מאדים בסיר במעט שמן זית את הבצלים והשום (לא לטגן, לאדות בחום נמוך עם מכסה סגור). כשהבצל נעשה שקוף לגמרי ורך, מוסיפים את החצילים הקלויים (קורעים לרצועות) ומעט ציר עוף ומבשלים יחד כ-5 דקות תוך ערבוב. מתבלים במלח ופלפל.במעבד מזון חזק מאד (או בבלנדר) טוחנים את החצילים והבצל למחית יחד עם גבינת הפטה. ממשיכים לטחון עד קבלת קרם עדין ואחיד. שומרים בצד במקום חמים. מערבבים את כל חומרי הציפוי בקערה. מצפים את הטונה ע"י הידוק הציפוי לגוש הטונה השלם (כמו בציפוי לשניצל).צורבים את הטונה במחבת ברזל, חם מאוד, ללא שמן עד לקליית הציפוי, כ- 20 שניות מכל צד. מניחים בצד.את הבמיה מקפיצים קלות בחום גבוה מאד עם מעט שמן זית עד שמשנה את צבעה לירוק בוהק. מתבלים במלח ופלפל ומניחים בצד.מפרידים את העלים הירוקים של הבצל הירוק. מאדים במיקרו למשך כ-30-40 שניות.בבלנדר חזק טוחנים את העלים החלוטים במהירות מכסימלית תוך הוספה הדרגתית של 2-3 כפות שמן זית, מלח ופלפל לבן עד לקבלת רוטב חלק וירוק.מסננים במסננת עדינה מאד ושומרים בצד. במידה והרוטב סמיך ניתן להוסיף מעט מים או ציר עוף.הרכבת המנהפורסים בזהירות את הטונה הצרובה לפרוסות דקות (להשתמש בסכין מאד מאד חד כדי לא לפגוע בציפוי).במרכז צלחת מניחים כף הגשה גדושה בקרם החצילים, עליה מסדרים את הטונה והבמיה ומטפטפים מעל ומסביב רוטב בצל ירוק.

חומרים ל-4 סועדים
600 גרם פילה טונה אדומה משובחת (נתח מלבני)
24 במיות תאילנדיות ארוכות
3 יח' חציל בלאדי
2 בצלים גדולים חתוכים לקוביות גדולות
1 קוביה גבינת פטה 5 אחוז (מומלצות: מחלבות גד או פנחס)
1 שן שום
מעט ציר עוף (או מים)
מלח, פלפל שחור גרוס
שמן זית איכותי לטיגון ותיבול.

לציפוי הטונה
4 כפות שומשום
2 כפות שומשום שחור
1 כפית זרעי כוסברה שבורים
מעט גרגרי פלפל אדום גרוסים
חצי כוס אפונה בציפוי ווסאבי גרוסה במעבד מזון
מעט פלפל שחור גרוס
מלח גבישי

רוטב בצל ירוק
1 צרור בצל ירוק
מעט שמן זית
מלח
פלפל לבן

אופן ההכנה
קולים את החצילים בגריל, מקלפים ומניחים במסננת כדי שיגירו נוזלים.

בינתיים מאדים בסיר במעט שמן זית את הבצלים והשום (לא לטגן, לאדות בחום נמוך עם מכסה סגור). כשהבצל נעשה שקוף לגמרי ורך, מוסיפים את החצילים הקלויים (קורעים לרצועות) ומעט ציר עוף ומבשלים יחד כ-5 דקות תוך ערבוב. מתבלים במלח ופלפל.

במעבד מזון חזק מאד (או בבלנדר) טוחנים את החצילים והבצל למחית יחד עם גבינת הפטה. ממשיכים לטחון עד קבלת קרם עדין ואחיד. שומרים בצד במקום חמים.

מערבבים את כל חומרי הציפוי בקערה. מצפים את הטונה ע"י הידוק הציפוי לגוש הטונה השלם (כמו בציפוי לשניצל).
צורבים את הטונה במחבת ברזל, חם מאוד, ללא שמן עד לקליית הציפוי, כ- 20 שניות מכל צד. מניחים בצד.

את הבמיה מקפיצים קלות בחום גבוה מאד עם מעט שמן זית עד שמשנה את צבעה לירוק בוהק. מתבלים במלח ופלפל ומניחים בצד.

מפרידים את העלים הירוקים של הבצל הירוק. מאדים במיקרו למשך כ-30-40 שניות.

בבלנדר חזק טוחנים את העלים החלוטים במהירות מכסימלית תוך הוספה הדרגתית של 2-3 כפות שמן זית, מלח ופלפל לבן עד לקבלת רוטב חלק וירוק.

מסננים במסננת עדינה מאד ושומרים בצד. במידה והרוטב סמיך ניתן להוסיף מעט מים או ציר עוף.

הרכבת המנה
פורסים בזהירות את הטונה הצרובה לפרוסות דקות (להשתמש בסכין מאד מאד חד כדי לא לפגוע בציפוי).

במרכז צלחת מניחים כף הגשה גדושה בקרם החצילים, עליה מסדרים את הטונה והבמיה ומטפטפים מעל ומסביב רוטב בצל ירוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר