ט"ו בשבט הופך גם לחג של יין

היקבים שלנו לא מחמיצים סיבה לסיבה. אם חשבתם שט"ו בשבט הוא חג של פירות יבשים בלבד – טעיתם. הגפן, הענב והיין תופסים מקום מכובד גם בחג הקרב ובא

היקבים שלנו לא מחמיצים סיבה לסיבה. אם חשבתם שט"ו בשבט הוא חג של פירות יבשים בלבד – טעיתם. הגפן, הענב והיין תופסים מקום מכובד גם בחג הקרב ובא.

מיקבי בנימינה לכבוד ט"ו בשבט: יין מוסקטו מסדרת "טבע" בציר 2009
סדרת "טבע" של יקבי בנימינה נולדה מההכרה בקשר הטבעי שבין האדם לפרי האדמה. לכבוד ט"ו בשבט, ראש השנה של האילנות, משיק יקבי בנימינה את יין המוסקטו 2009 מסדרת טבע, היין הראשון המיוצר מבציר הענבים לשנת 2009.
יין המוסקטו בסדרת טבע הינו יין קינוח לבן מתוק מבעבע, בעל ארומה של פרחים ופירות טרופים. ליין מתיקות נעימה המאוזנת היטב ברעננות טרייה וכן בעבוע קל האופייני ליינות מסוג זה. כל אלה יתמזגו יפה עם טעמי הפירות היבשים והמנות המסורתיות לט"ו בשבט.
מוסקטו טבע מופק מענבי מוסקט אלכסנדרוני שנבצרו בשני כרמים במורדות המערביים של גבעות יהודה, והנו יין בעל מתיקות עשירה ואחוז אלכוהול נמוך יחסית, ושומר על הגז הטבעי שנוצר בתסיסה. סגנון זה של יין, שאופייני לאזור פיימונטה באיטליה, מהווה אפריטיף או מלווה למנות קלות ומתוקות כמו פירות טריים ויבשים, מרנג או כקינוח בפני עצמו.
מחיר מומלץ: 40 ₪. להשיג בחנויות היין ורשתות המזון ברחבי הארץ

חוגגים את ט"ו בשבט עם יינות ביקב כרמי יוסף – BRAVDO
ט"ו בשבט בפתח, ויקב הבוטיק "כרמי יוסף – BRAVDO" מזמין את אוהבי היין ליהנות מחגיגת יינות בין הכרמים ביום שישי 29 בינואר בין השעות 11:00-14:00.
מבקרי היקב מוזמנים ליהנות תחת קרני השמש החורפית (בתקווה שלא יירד גשם שוטף), מהדרכתו של יינן היקב פרופ' עודד שוסיוב (בתמונה).
 עודד יסייר עם האורחים בינות הכרמים ובתוך היקב, ויספר את סיפור חייה של הגפן "מן הכרם עד לבקבוק". עוד יסביר פרופ' שוסיוב על התנהגות הגפן בעונות השנה השונות והשפעת הטיפול בגפנים על איכות היין. בנוסף, ירחיב אודות תהליך ייצור היין ביקב, מה המשמעות ומהם שלבי הקמתו של יקב בוטיק.
במהלך הביקור יוכלו אורחי היקב לטעום ממגוון יינות היקב – "BRAVDO מרלו 2007", "BRAVDO קברנה סוביניון 2008", "BRAVDO שיראז 2008"  ו- "BRAVDO שרדונה 2009". ברוח החג ילוו הטעימות בפירות יבשים, גבינה תוצרת בית, שמן זית איכותי ולחמים. היקב כשר למהדרין.
מחיר הביקור: 20 ₪ לאדם. ניתן לתאם מראש הגעה של קבוצות, גם במועדים אחרים.
מומלץ לתאם מראש עם הדר ברבדו-אלראי – 050-2207022.

חגיגת ט"ו בשבט ביקב טוליפ במסגרת פסטיבל שבוע הטעמים בעמק
יקב טוליפ חוגג ט"ו בשבט בפסטיבל הטעמים אשר יתקיים בעמק יזרעאל בתאריכים 24 בינואר עד 2 בפברואר.
במסגרת החגיגות בעמק מוזמנים המטיילים לסיור וטעימות ביקב טוליפ, ללא תשלום, במהלך כל ימי הפסטיבל (בתיאום מראש). בנוסף, בשבת 30 בינואר, בין השעות 11:00 עד 16:00, תתקיים חגיגה מיוחדת במסגרתה בנוסף לסיור ולטעימות יוכלו המבקרים ליהנות ממרכולתם של יצרנים מהאזור.
המבקרים יוזמנו לסיור מודרך המתייחס לכל שלבי עשיית היין, כולל באולם ייצור היין, בו ניצבים מכלי הנירוסטה, בחדר החביות הקריר והארומטי, בו מתיישנות כ- 250 חביות עץ איכותיות. בנוסף יקבלו המבקרים הסברים על משמעות יקב בוטיק, שלבי הקמתו של היקב, היכן ממוקמים הכרמים מהם מגיעים הענבים, והקשר החם עם תושבי כפר תקווה. הסיור יסתיים בטעימה ממיטב יינות היקב.
על היצרנים המקומיים אשר יציגו מרכולתם ביום שבת, 30 בינואר, נמנים: "כרמל יבולים" – תבלינים; "איתמר זייד" – גבינות, יוגורט וגרנולה; "כרמי זית" – ממרחים ושמן זית; "בצל הפסיפלורה" – ליקרים וריבות ועוד רבים אחרים.
יקב טוליפ, כפר תקווה: 04-9830572 / 054-8049809

חגיגת ט"ו בשבט בבית המשקאות של שחר
ב"בית המשקאות של שחר" במתחם בית הכרם בירושלים תתקיים חגיגת ט"ו בשבט, עם  טעימות יין לצד פירות יבשים, חליטות תה, שמני זית, מטבלים.
חגיגת ט"ו בשבט תתקיים ביום ה', 28/1 בין השעות 17:00-21:00 .
www.shaharwines.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר