ט"ו בשבט – חג היער: אירועי ט"ו בשבט של קרן קימת לישראל

קרן קימת לישראל מזמינה לביקור מודרך במשתלות קק"ל, סדנאות והפעלות לכל המשפחה. פרטים נוספים והרשמה: מוקד "קו ליער" 1-800-350-550

"מכאן הכל צומח" – על עצי היער ושיחי החורש במרכז קק"ל בבית נחמיה
יום שישי, ה' בשבט, 30 בינואר, בשעות 10:00 – 14:00.
פתיחת חגיגות ט"ו בשבט במפגש מעניין במחלקת היער במרכז קק"ל בכניסה למושב בית נחמיה, ליד שוהם. נשמע על יחידת "האלפיניסטים" של קק"ל, המטפסת על עצים גבוהים כדי לאסוף את הזרעים הכי טובים ביער, נראה איך מטפלים בזרעים ושומרים עליהם עד שיגיע זמנם לעבור אל המשתלות שלנו, ונדגים מה קורה עד שהזרע הופך לשתיל המוכן לצאת אל היער. הפעילות מתאימה למשפחות ולילדים עד גיל 12 ומספר המשתתפים מוגבל.
ללא תשלום. מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער".

"נטיעה ועבודה תורמת" – טיול ונטיעה בפארק איילון-קנדה ליד לטרון
יום שלישי, ט' בשבט, 3 בפברואר, בשעה 09:00.
עקב מיעוט אתרי נטיעות נגישים לציבור הרחב, אנו מזמינים אתכם להצטרף למדריכי קק"ל לטיול המשולב בנטיעה, בשטחי נטיעות המרוחקים מדרכים ראשיות. בואו מוכנים לעבודה בשטח הנטיעה, כדי להכין את בורות הנטיעה לשתילים המיוחדים (רחבי עלים) ולאחר כשעתיים של עבודה בהכשרת חלקת הנטיעה, נערוך טקס נטיעה קצר ונקיים את מצוות הנטיעה. משך הפעילות כשלוש שעות, ומספר הנרשמים מוגבל.
בתשלום סמלי. מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער".

"חג לידידים" – חלוקת שתילים לחברי חוג הידידים בלבד.
יום חמישי, י"א בשבט, 5 בפברואר, בשעות 10:00 – 16:00.
חברי חוג הידידים של קק"ל "בשביל הירוק" מוזמנים להגיע עם הילדים לאחת משלוש המשתלות של קרן קימת לישראל, לקבל שתיל לכל משפחה ולהכינו בעציץ אישי ומיוחד. תוכלו לקבל הסברים על תהליכי העבודה במשתלה המכשירה מאות אלפי שתילים בשנה ולהכיר את מסלולו של השתיל מזרעים ומייחורים אל חלקות הנטיעה ביער.
החלוקה במשתלות קק"ל ביער לביא (ליד צומת גולני), ביער אשתאול (ליד צומת שמשון) וביער גילת (ליד אופקים). יש להצטייד בכרטיס ידיד.
ללא תשלום. מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער".

"אוהבי לכת נוטעים" – טיול ונטיעה ביער גילון בגליל המערבי
יום שישי, י"ב בשבט, 6 בפברואר, בשעה 09:00.
עקב מיעוט אתרי נטיעות נגישים לציבור הרחב, אנו מזמינים אתכם להצטרף למדריכי קק"ל לטיול המיועד לאוהבי לכת ומשולב בנטיעה, בשטחי נטיעות המרוחקים מדרכים ראשיות. נצא ברגל אל שטחי נטיעה מרוחקים בהרי הגליל, נשמע מיערני קק"ל על הכנת שטחי הנטיעה באזורים הרריים וניקח חלק בנטיעת היער. אורך מסלול הטיול כשני קילומטרים. משך הפעילות כשלוש שעות, ומספר הנרשמים מוגבל.
בתשלום סמלי. מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער".

"נטיעות בנחל אסף" – לכבוד ט"ו בשבט בנגב המערבי
יום שישי, י"ב בשבט, 6 בפברואר, בשעה 11:00.
לכבוד חג היער, קרן קימת לישראל מזמינה אתכם לנטיעות למניעת סחף בנגב המערבי, לאורך הערוץ של נחל אסף. במעמד זה ייחנך גם בית הכנסת המחודש בחורבת מעון, לאחר שהושב אליו הפסיפס המיוחד. האירוע נערך במסגרת פסטיבל "דרום אדום" בנגב המערבי.
ללא תשלום. מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער".

"חוויה של צבע וטבע" – חג היער ביער בן שמן – חינם ונגיש לכולם
יום שישי, י"ב בשבט, 6 בפברואר, בשעות 10:00 – 14:00.
יום שבת, י"ג בשבט, 7 בפברואר, בשעות 10:00 – 14:00.
מתנדבי שנת שירות בקק"ל מזמינים אתכם לחוויית יער! הפעלות לכל המשפחה על עצים ובעלי חיים בטבע וביערות שלנו, פינת "הפחמנומטר" בה תוכלו לחשב כמה עצים חדשים יכסו על פעילות שנתית של כל המשפחה ב"חשבון הבנק" של הפחמן והחמצן בעולם ו"להחזיר עצים לסביבה", משחקי יער ועוד. כל זאת בסופשבוע חורפי, ללא נטיעה אך כל משפחה תוכל להכין לעצמה עציץ מקושט עם שתיל ממשתלות קק"ל.
ללא תשלום. מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער".

"לטיול יצאנו" – טיול אוטובוס משולב בנטיעה בעמק החולה
יום ראשון, י"ד בשבט, 8 בפברואר, בשעה 07:00.
נצא מתל אביב באוטובוס לכיוון עמק החולה. בדרך נעצור לביקור קצר במשתלת לביא, ונשמע מהם שלבי העבודה אותם מבצעים עובדי המשתלה והיערנים בשטח עד הנטיעה בפועל. נמשיך לנטיעה ביער גדות, ליד משמר הירדן הישנה ומשם לביקור באחוזת דוברובין בייסוד המעלה. נסיים בטיול באגמון החולה.
בתשלום: 140 שקלים למשתתף, 110 שקלים לידיד.

"נוסעים ונוטעים" – באוטובוס אל הנטיעות ביער יתיר
יום ראשון, י"ד בשבט, 8 בפברואר, בשעה 07:30.
טיול מודרך ליער יתיר, הכולל תצפית מבית היערנים, השתתפות בטקס הנטיעות ביער, נסיעה בדרך הנוף אל המאגר המרשים שהקימה קק"ל ומשמש להשקיית חלקות חקלאיות וכרמים המשובצים בשטח היער וטיול רגלי בשביל המתקנים החקלאיים המוביל אל בית הכנסת הקדום בחורבת ענים. הטיול ייצא מתל אביב ויימשך כעשר שעות.
בתשלום: 140 שקלים למשתתף, 110 שקלים לידיד.

"נטיעה באצבע הגליל" – חגיגת נטיעות ביער גדות
יום ראשון, י"ד בשבט, 8 בפברואר, בשעות 10:00 – 15:00.
בואו לטעת עם יערני קרן קימת לישראל בנופי עמק החולה, לא רחוק מצומת מחניים. אתר הנטיעות מתאים למשפחות, ומדריכי קק"ל יחכו לכם עם שתילים ועם הפעלות לכל המשפחה לכבוד חג היער. רצוי להירשם מראש ב"קו ליער", אך אנו נחכה לכם גם אם הגעתם "על הדרך".
ללא תשלום.

"נטיעה בספר המדבר" – חגיגת נטיעות וטיולים ביער יתיר בצפון הנגב
יום ראשון, י"ד בשבט, 8 בפברואר, בשעה 11:00.
היער הגדול בישראל הנטוע בידי אדם מחכה לכם לאחר שנת השמיטה. הצטרפו ליערני קק"ל לנטיעה ביער המיוחד הנמצא בשוליו הדרומיים של הר חברון, המשתפלים לעבר בקעת באר שבע. תוכלו להצטרף לטקס הנטיעה בשעה 11:00 וכן לטייל עם מדריכי קק"ל בבית הכנסת הקדום בחורבת ענים ולתצפית מבית היערנים בלב היער, בכל שעה עגולה בין השעות 09:00 – 15:00.
ללא תשלום. מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער".

"סדר במשתלה" – ביקור חווייתי במשתלה וסדר ט"ו בשבט
יום שני, ט"ו בשבט, 9 בפברואר, בשעות 10:00, 12:00, 14:00.
בואו לכבוד החג ליום של חוויה עם קרן קימת לישראל. הבילוי יתחיל בשוטטות בין ערוגות השתילים, ימשיך בהפעלות ויסתיים בעריכת סדר לכבוד ט"ו בשבט, בו נשב סביב שולחנות עם כיבוד קל ו"נדבר ביציאה לטבע" בשירים, קטעי קריאה, בהרמת כוסית ובטעימות. משך הפעילות כשלוש שעות. האירוע ייערך בשלוש המשתלות של קק"ל:
• במשתלת לביא, עם טיול וסדר חגיגי ביער ציפורי.
• במשתלת אשתאול, עם טיול וסדר חגיגי ביער נס הרים.
• במשתלת גילת, עם טיול בפארק אופקים וסדר חגיגי ביער גילת.
ניתן לשלב את הפעילות בטיול מודרך עם מדריכי קק"ל ביערות ובדרכי הנוף שלנו.
בתשלום: 70 שקלים למשתתף, 40 שקלים לידיד. מחיר מיוחד לקבוצות מאורגנות.

"נטיעות בעמק הארזים" – מבט אל הפארקים המטרופוליניים של ירושלים
שבוע ט"ו בשבט, י"ב-י"ט בשבט, 6 – 13 בפברואר, למעט יום הבחירות.
קרן קימת לישראל, יחד עם הרשות לפיתוח ירושלים וארגונים נוספים, מזמינה אתכם למפגש חווייתי העוסק בנושא הפארקים המטרופוליניים של העיר ירושלים ומשולב בהפעלות ובנטיעה של עצי חורש בעמק הארזים. מדריכי הגופים הירוקים יסבירו מהן התוכניות וכיצד ניתן לתת מענה לצורכי העיר המתפתחת תוך שמירה על המרחבים הירוקים בעלי הערך הסביבתי וההיסטורי, ומשתתפי המפגש ייקחו חלק בנטיעה עם יערני קרן קימת לישראל. מספר המשתתפים בכל מפגש הוא מוגבל, ולכן יש להירשם מראש ב"קו ליער".
ללא תשלום. מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער".

"מטיבי לכת נוטעים" – טיול ונטיעה ביער אחיהוד בגליל המערבי
יום שישי, י"ט בשבט, 13 בפברואר, בשעה 09:00.
עקב מיעוט אתרי נטיעות נגישים לציבור הרחב, אנו מזמינים אתכם להצטרף למדריכי קק"ל לטיול המשולב בנטיעה, בשטחי נטיעות המרוחקים מדרכים ראשיות. נצא לטיול ברגל מהר גמל דרך מערת יונים למצפה טל-אל, במהלכו נשמע מיערני קק"ל על הנטיעות באזור וניקח חלק בנטיעה. נחזור אל המכוניות באוטובוס. משך הפעילות כשלוש שעות, ומספר הנרשמים מוגבל.
בתשלום סמלי. מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער".

פרטים מלאים על הטיולים והאירועים והרשמה ב "קו ליער",
מוקד המידע של קק"ל: 
[email protected] או שיחת חינם 1-800-350-550

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר