טיולים ייחודיים של בית שמואל – מרכז שמשון: שולחן הבקשות, פסיפס הדתות, והצלב של המזרח

סיור לילי שהוא חוויה רוחנית מוזיקלית. אחד מהשיאים הרוחניים בשבוע עבור חרדי-חסידי הוא "טיש" שפירושו שולחן ביידיש. סביב שולחן האדמו"ר בערב שבת מתקבצים החסידים, שרים זמירות שבת, מאזינים לדרשה, טועמים שאריות

שלושה טיולים ייחודיים של בית שמואל – מרכז שמשון: שולחן הבקשות, פסיפס הדתות, והצלב של המזרח

שולחן הבקשות 4.1.08 שישי לילה
סיור לילי שהוא חוויה רוחנית מוזיקלית. אחד מהשיאים הרוחניים בשבוע עבור חרדי-חסידי הוא "טיש" שפירושו שולחן ביידיש. סביב שולחן האדמו"ר בערב שבת מתקבצים החסידים, שרים זמירות שבת, מאזינים לדרשה, טועמים שאריות.
בשעה שטיש עומד בפני סיום, בוקעת מקצה אחר של העיר שירה אחרת: "שירת בקשות". פיוטים מיוחדים שנוהגים בני עדות המזרח לשיר בבית הכנסת בכל שבת משבתות החורף מהשעות הקטנות של הלילה ועד לשחרית.
נא לבוא בלבוש חם וצנוע. נשים בחצאיות וגברים עם כיפה וללא פלאפונים.
מדריכה: אסתר סעד
מחיר: 79 ₪

פסיפס הדתות בחיפה 4.1.08 שישי בוקר-אחה"צ
חיפה, עיר הכרמל, ממזגת בנופיה מגוון מרתק של דתות ועדות, אשר חלקן ייחודיות לה בלבד. בטיול זה נטעם מסיפורים, נופים וצלילים של פסיפס צבעוני זה:
נסייר בכפר הדרוזי והנוצרי עוספיה, נתוודע אל עולמה של העדה האחמדית בכפר כבביר, נבקר במנזר סטלה מאריס עם הנוף המרהיב שנשקף מהכרמל, נטייל בגנים הבהאיים, נשמע את סיפורי המושבה הגרמנית ונקנח בואדי ניסנאס.
מפגש וסיום בצומת אליקים
מדריך: מויש מעוז
מחיר: 129 ₪

הצלב של המזרח 6.1.08 ראשון ערב
בשל ההבדלים בלוח השנה חוגגות העדות הנוצריות של המזרח את חג המולד (כריסמס) בלילה זה. עבור הכנסיות המערביות זהו חג האפיפניה. נבקר בכנסיות שונות המתפללות בשני החגים. נשמע על מנהגי החגים, ונתרשם משלל תלבושות, קישוטים וניחוחות.
מסלול: ממגרש הרוסים דרך מוסררה לכנסיית הקבר.
מדריכה: נחמה שפרן
מחיר: 79 ₪



לפרטים והרשמה: 02-6203461
www.beitshmuel.com




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר