טיפים שימושיים: איך ללכת על השלג ולחזור על הרגליים

סקי הוא ספורט שגורם לפציעות מרובות: עד 2 מיליון אנשים נפצעים בעולם בכל עונת סקי, כאשר כ-80% מהפציעות נגרמות מנפילות, ואילו השאר מהתנגשויות עם עצים ועצמים אחרים, ומפציעות שנגרמות מהרכבל. אין דבר שהורס חופשת סקי יותר מפציעה, ולו הקטנה ביותר, במיוחד כאשר כל יום באתר הסקי עולה מאות ולעיתים אלפי שקלים, שלא לדבר על כרטיסי טיסה והאכזבה הכללית שבלשבת מול האח ולחכות לחברים שיסיימו לגלוש.
לפניכם טיפים איך מצמצמים את הסיכוי להיפצע בחופשת הסקי:

1. כושר – תמיד רצוי להגיע בכושר טוב, גם כללי וגם כושר ספציפי לגלישה. לוקח זמן להתרגל מחדש למגלשיים. הסקימולטור מציע מדרונות גלישה לאימון ותרגול בטוח וזול יותר מהזמן שתבשבזו על כך במהלך החופשה.
2. נעליים: בגלישה- נעליים שיושבות על כפות הרגליים והשוקיים בצורה הדוקה, למניעת סיבוב של המפרקים. בהליכה- נעליים נוחות וחמות, עמידות למים (לא מבד) ובעלות סוליה מחוספסת למניעת החלקה.
3. בטיחות: מי שגולש במסלולים מהירים רצוי שיצטייד במגיני מפרקים וכמובן- לשים קסדה על הראש תמיד.
4. ציוד הסקי – מגלשיים שמתאימות לגובהך (מינוס 15-20 ס"מ) וליכולות הגלישה שלך. וודא שהחיבור למגלש (ביינדינג) מתאים לרמתך מבחינת הכיוון. המקלות צריכים להגיע לגובה מרכז הבטן. יש להשחיל את לולאות האבטחה מלמטה למעלה, ולאחוז אותם בגופם כאשר עולים לרכבל כדי שלא יתפסו בזמן הירידה מהרכבל.
5. בעת הגלישה – השתלבו בקבוצה המתאימה לרמתכם ושמרו על מרחק מהגולשים לפניכם, בחרו מסלול שמתאים לכם מקצועית וקחו עמכם את מפת האתר.
6. קרינת השמש – לא לשכוח לקחת קרם הגנה ומשקפי מגן- אחרת תיכוו מהשמש ומההקרנה החוזרת שלה מהשלג, ומשחה לשפתיים או וזלין- למניעת שפתיים סדוקות שיטרידו אתכם.
7. חשוב מאוד לעשות מתיחות וחימום לפני ואחרי פעילות. רצוי לקחת משחה להקלה על כאבי גב ושרירים תפוסים, כמו וולטרן אמולג'ל, כי יהיו שרירים תפוסים (בעיקר ברגליים) וחבל שתתנו לאלו לעכב אתכם. הכירו במגבלות גופכם ואל תפחדו לקחת חצי יום מנוחה באמצע. פנקו עצמכם באמבט חם או ג'קוזי, אל תשכחו לישון טוב, ותזכרו שזו חופשה.
8. תרופות לחורף: אחד הצלילים הנפוצים בלובי של אתרי סקי הוא זה של משיכת האף כשהוא סתום. לכן רצוי בהחלט לקחת תרופה לאף סתום, כמו אוטריווין, וגם לא תזיק סוכרית מציצה להקלה על כאב גרון, כמו למוסין. כדור לכאבי ראש הוא הכרחי, ואם אתם מעדיפים סוג מסויים- תדאגו להביא אתכם. גם סירופ להורדת חום אצל ילדים, יכול להתגלות כמועיל – במיוחד אלו המטפלים גם בסימפטומים נוספים של צינון (כמו שיעול), כמו טריאמיניק.

איזו גוטאני, מנהל מלון רימונים חרמון שבנווה אטי"ב, מציע כמה טיפים למי שבאים לחופשת סקי עם הילדים שיהפכו את החופשה מנעימה למושלמת ובעיקר, תשמור על הילדים חמים ומרוצים.

במה להצטייד?
· באתרי הסקי קר מאוד וצריך להצטייד בבגדים חמים, אבל אין צורך להגזים. זכרו שחדרי המלון באזור מחוממים והזמן היחיד בו תחשפו לקור המקפיא יהיה בזמן הגלישה עצמה ובעת המעבר מבית המלון למסעדות או לרכב. בנוסף לכך, הפעילות הגופנית, בין אם מדובר בסקי ובין אם מדובר בגלישה קלה או סתם במשחקים בשלג גורמת לגוף להתחמם.
· דאגו להלביש את הילדים בבגדים נוחים מאוד. הקור בדרך כלל לא נעים לילדים ולכן בגדים רכים וחופשיים יעודדו את הילדים לזוז ולהיות פעילים. גוף פעיל שומר על חום גוף גבוה וזה כמובן עוזר לשמור על הגוף מפני הקור בסביבה מושלגת.
· סקי היא פעילות ספורט לכל דבר אבל בגלל הקור לא תמיד מרגישים את הצמא. אבל אנחנו מזיעים הרבה, בגלל הפעילות הגופנית, וחשוב לזכור לשתות כל הזמן.
· השתמשו בשיטת השכבות בהלבשת הילדים. כך שאם נהיה להם קצת חם, ניתן להוריד שכבה אחת ולאפשר לילד להמשיך את הפעילות, אם קר לו שוב, ניתן להלביש אותו מיד.
· מומלץ להצטייד בממתק או חטיף אנרגיה לילדים. הפעילות גורמת לילדים להוציא המון אנרגיה והם יתעייפו עוד לפני ארוחת הצהריים. קצת סוכר יעורר אותם וכמובן יוסיף חיוך מקסים על פרצופם.
· זכרו שילדים אוהבים להתנסות ולפעמים צריך לתת להם להחליק או "להתנסות" בנפילה קלה לבד בכדי שישמרו על זהירות. יחד עם זאת חשוב לזכור לשים עין על הקטנים בכל עת.

לסיכום: איזה פריטים צריך?
חליפת סקי, סרבל או שני חלקים: אם מדובר בחופשות חד פעמיות אין צורך לקנות משהו מיוחד לילדים היות והם גדלים מהר. חליפת חורף יכולה לספק את הצרכים של הקטנים.
צעיף לכיסוי הפנים והצוואר; ביגוד שומר חום תחתון; גרבי סקי; כובע סקי שמכסה את האזניים; משקפי שמש (השלג מאוד מסנוור); כפפות סקי אטומות למים; נעלי סקי; קרם שיזוף; תרופות לילדים למקרה שיצטננו; בגד ים לבריכה או לסאונה; מגלשיים (ניתן לשכור באתר); מקלות סקי (ניתן לשכור באתר).






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה