טכס תה יפני תחת עצי הדובדבן הפורחים בבית השלום במטולה ב- 1 באפריל

את שלל פריחת עצי הדובדבן עם אשכולות לבנים וצפופים, ניתן לראות ולהריח במטולה לזמן קצר ביותר של עשרה ימים. בישראל גדל הדובדבן רק במקומות הגבוהים והקרים כמו מטולה ורמת הגולן, מאחר והדובדבן זקוק למנות קור גבוהות

ב-1 באפריל יקיימו בבית השלום במטולה, תחת עצי הדובדבן את טכס התה היפני המסורתי הפותח את חגיגות האביב וחגיגות פריחת הדובדבן המסורתיות מיפן. הטכס יתקיים בדיוק כמו ביפן, כולל הקימונו היפני המסורתי המיועד לטכסים מסוג זה.

טכס התה – Cha-no-yu – נולד ביפן מתוך תקופה תרבותית עשירה שהתפתחה עם התחזקות מעמד הסמוראים ובהשפעת הזן-בודהיזם. טכס התה מתאר יותר מכל דרך חיים- מערכת אמנותית, חיבור בין אסטתיקה פשטות ומנימליזם – שבמרכזה מפגש תרבותי חברתי, החושף את היופי שבדברים הפשוטים והיומיומיים. בתפישה הזו ניתן להבחין גם בסידורי הפרחים,קליגרפיה, קרמיקה , אדריכלות וגינון יפניים.

מנחת טכס התה היא דניאל צורי-פיין. יפנולוגית, אשר חיה ולמדה ביפן במשך חמש שנים, והתמחתה בתרבות ובאסתטיקה היפנית. הופיעה בתיאטרון הלאומי של יפן בריקוד יפני, בעלת תואר מסטר בסידור פרחים יפני וטכס תה. השתתפה באירועים טכסים ותערוכות ברחבי יפן. סיימה לימודי תואר שני ללימודי יפן, באוניברסיטה העברית בירושלים ועוסקת בקשרי תרבות ישראל-יפן עם גורמים רשמיים שונים.
את הטכס תקיים דניאל צורי-פיין לכבוד בהולדת בתה הבכורה.

בית האוכל בבית השלום במטולה מציע ארוחות ברנץ כפריות גליליות הכוללות מאפים, סלטים, דגים כבושים, מרקחות מפירות המטעים, גבינות קשות ורכות, יוגורט – והכל תוצרת בית.

הטכס ייערך תחת עצי הדובדבן הפורחים, למספר מצומצם של משתתפים.
המחיר, כולל ארוחת ברנץ בבית השלום והשתתפות בטכס התה היפני: 80 ₪ לאדם
לאורחי בית השלום- האירוע ללא תשלום.

ההשתתפות מחייבת בתיאום והרשמה מראש.
טל. בית השלום- 04-6940767



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר