טעימה כפולה בדרך היין: William Fevre ו- Bouchard Père & Fils

במרתף הטעימות של חנות דרך היין ברח' החשמונאים בתל אביב, התקיימה לאחרונה טעימת יינות איכות של יינות שני יקבים אותם מביאה חברת היבוא שקד. המארח היה טל שקד, והמטעים האורח היה מורגן דה לארוש

במרתף הטעימות של חנות דרך היין ברח' החשמונאים בתל אביב, התקיימה לאחרונה טעימת יינות איכות של יינות שני יקבים אותם מביאה חברת היבוא שקד: Domaine William Fevre ו- Domaine Bouchard Père & Fils .
המארח היה טל שקד, והמטעים האורח היה מורגן דה לארוש.

.Domaine William Fevre
יינות Domaine William Fevre בולטים באזור שבלי, עם התקדמות רבה בעשור האחרון המביאה להערכת מבקרי מהאלגנטיות והביטוי לטרוארים של אזור שבלי שהיקב מציג ביינותיו. היקב רוצה לתת ביינותיו תמורה מעולה במחירים המאפשרים ליהנות גם מהיינות ברמות הגבוהות ביותר.
משפחת Fevre חיה באזור שבלי כבר מעל 250 שנה. אביו של וויליאם פייב היה יינן בפני עצמו כאשר הקים וויליאם את הדומיין בשנת 1959 תחת השם Domaine de Maladiere והחל לרכוש אדמות בחלקות הטובות ביותר.
לאורך השנים, עד לבציר 1998 היה נהוג ליישן את היינות בחביות עץ, ברובן חדשות. לאחר שב-1998 נקנה הדומיין על ידי בית השמפניה "Joseph Henriot", השתנו תהליכי ייצור היין ביקב. כספים רבים הושקעו במטרה לייצר את היינות האיכותיים ביותר מהחלקות המעולות שעומדות לרשות הדומיין. היינן, Didier Séguier מאמין ביבולים נמוכים, בציר ידני (בעוד כ- 90% מהענבים שנבצרים באזור שבלי נבצרים על ידי מכונה ולא בבציר ידני) מיון קפדני ביותר הן בכרם והן ביקב ויישון היינות בשילוב של עץ ישן ומיכלי נירוסטה על פי שנת הבציר.

Domaine William Fevre Chablis Vaillons Premier Cru 2007
ענבי שרדונה מכרם ואיון בשאבלי – דרומית לעיירה שאבלי ולנהר. כחצי מהיין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך כשנה, והיתר במיכלי נירוסטה על מנת לשמר את הרעננות. יין עשיר בעל סיומת ארוכה ומרשימה. ליין ניחוחות פרחוניים ומינרליים, יין מורכב.
רשמי טעימה: יין בעל צבע קש בהיר .נוטה לגוון דבש בהיר. איזון טוב. מעט מאוד מרירות בקצה הסיומת. יין נעים מאוד לשתייה.
המחיר 190 ₪

Domaine William Fevre Chablis Le Clos Grand Cru 2007
ענבי שרדונה מכרם לה קלו, אחד משבעת כרמי הגראנד קרו בשאבלי. לדומיין וויליאם פאבר חלקה גדולה יחסית בכרם במיקום מועדף.
היין התיישן כ-14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. זהו יין עוצמתי, מורכב ומרשים. ליין ניחוחות פרחוניים ומינרליים, וסיומת עשירה וארוכה.
רשמי טעימה: צבע נוצץ ובהיר מאוד. יין נעים מאוד באף. אלגנטי. גוף מלא. איזון מצוין. מינרלי. טעמי אגוז ומנגו. יין מצוין.
המחיר 339 ₪

Domaine Bouchard Père & Fils
דומיין בושארד הינו אחד היקבים הנחשבים בבורגון, הן מבחינת איכות היינות והן מבחינת הכרמים מהם הדומיין מייצר את יינותיו האיכותיים. היקב פועל על פי התפישה כי יש ליצור יינות מהחלקות הטובות ביותר ואין להתפשר על איכות הענבים, רמת היבול או כל פרט אחר. לדומיין כ-1300 דונם כרמים באזור ה-Cote d'Or, מהם כ-120 דונם כרמי גראנד קרו, וכן מעל 740 דונם של כרמי פרמייר קרו.
בנוסף, מייצר הדומיין תחת Bouchard Père & Fils יינות מכרמים אשר בבעלות כורמים אחרים תוך פיקוח הדוק על הנעשה בכרמים.
הדומיין הוקם במאה ה-18 על ידי משפחת בושארד, ונשאר מאז בשליטת המשפחה, עד שב- 1995 העבירה משפחת בושארד את השליטה ביקב למשפחת Henriot, אחת ממשפחות שמפיין הידועות. עם הרכישה בוצעה השקעה גדולה בכרמים וביקב, תוך דגש על השקעה מתמדת בחלקות בכרמים הטובים ביותר.

BOUCHARD PERE & FILS BOURGOGNE ALIGOTE 2008
רשמי טעימה:
צבע זהב לבן. ריח הדרים בולט בהרחה ראשונה. לאחר ניעור חשים ריחות אשכולית ופירות ים. מעט מתיקות ביין. מתאים מאוד להכנת KIR. טעם חזק של וניל
המחיר: 70 ₪

Domaine Bouchard Père & Fils Bourgogne Rouge Coteau des Moines – Reserve 2007 
עשוי מענבי פינו נואר מבורגון. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי, ויש לו ניחוחות אלגנטיים ומורכבים של גרגרי יער וכן אדמתיות.
רשמי טעימה: יין אדום בעל צבע בורגון בהיר קלאסי. מדיף ריחות עור ואדמה. חמיצות גבוהה. גוף בינוני. המרירות בולטת, כולל בסיומת.
המחיר 99 ₪

Domaine Bouchard Père & Fils Beaune du Château Premier Cru 2006
בלנד של ענבי פינו נואר ממספר כרמי פרמייר קרו בכפר בון. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי. זהו יין אלגנטי והרמוני עם נגיעות קש ואדמה.
רשמי טעימה: גם ליין זה צבע בורגון אדום מאוד אופייני, מעט כהה ביחס לקודמו. ריח נהדר של הפינו נואר. צלילות יפה. טעמי פרי אדום, שוקולד, וניל. איזון יפה. נעים מאוד לשתייה. סיומת טובה עם מעט מרירות בקצה.
המחיר 180 ₪

Bouchard Père & Fils Gevery Chambertin 2007
ענבי פינו נואר מכרמי הכפר ג'ברה שמברטן בקוט דה נואי בבורגון.
היין התיישן כשנה בחביות עץ אלון צרפתי , והינו מבושם ומהנה עם נגיעות פרי אדום ואדמתיות.
רשמי טעימה: יין מצוין. נותן ריחות עץ קלוי ובשר צלי. פרי אדום. גוף טוב. יין מוצלח מאד.
המחיר 270 ₪


Bouchard Père & Fils Vosne Romanée 2007
עשוי מענבי פינו נואר מכרמי הכפר וון רומנהה שבקוט דה נואי בבורגון.
היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי כשנה, מהן כ-30% חדשות. ליין נגיעות פרי עם דגש של אדמתיות ויערות. סיומת ארוכה.
רשמי טעימה: נציג טוב מאוד של יין רומנה. חמיצות בולטת אבל נעימה מאוד. איזון טוב. צבע אדום כהה וצלול. יין מינרלי. טאנינים חזקים וטובים. יכול להמשיך ולהתפתח יפה.
המחיר: 270 ₪

Domaine Bouchard Pere & Fils Bonnes Mares Grand Cru 2006
יין עשוי מענבי פינו נואר מכרם Bonnes Mares שבכרמי הכפר שמבול מוסיני .
היין התיישן כשנה וחצי בחביות עץ אלון צרפתי, מהן 80% עד 100% חדשות. יש לו ניחוחות גרגרי יער שחורים ונגיעות של עץ אלון. סיומת ארוכה ומרשימה.
רשמי טעימה: צבעו אדום כהה יפהפה. יין מאוד קטיפתי. גוף מלא ומרשים. חמיצות נעימה מאוד. איזון מצוין וטעמי פרי אדום ושוקולד. בטעימה איטית וסבלנית נגלה בו עוד טעמים רבים. הסיומת מדהימה, הולכת ומתפתחת בפה ולא נגמרת. לא פלא שקושרים לו כתרים.
המחיר: 1399 ₪

Domaine Bouchard Père & Fils Beaune du Château Blanc Premier Cru 2007
ענבי שרדונה מארבע חלקות פרמייר קרו בכרמי הכפר בון: Aigrots, Tuvilains, Sizies וכן Sur les Greves.
כל חלקה עוברת ויניפיקציה בנפרד. לאחר הבלנד היין התיישן כשנה בחביות עץ אלון צרפתי, מהן כ-15% חדשות. ליין ניחוחות פרחוניים עם נגיעות של פרי ווניל.
רשמי טעימה: מרשים מאוד. צבע פנינה ורדרד. מגוון ריחות פרחוני ומענג. טעם מעולה ומאוד אלגנטי. גוף מצוין. חמיצות מאוד נעימה. ממלא את חלל הפה במגוון טעמים. איזון מעולה. יין מצוין.
המחיר 380 ₪

Domaine Bouchard Père & Fils Corton Charlemagne Grand Cru 2006
ענבי השרדונה ליין זה נבצרו ברמי גבעת קורטון. היין התיישן כשנה בחביות עץ אלון צרפתי, מהן כ-20% חדשות. התקבל יין עוצמתי ועשיר, המציג ניחוחות הדר ופרי ירוק, ומינרליות חדה.
רשמי טעימה: צלילות מרשימה. כמעט לבן בצבעו. טעמי פסיפלורה, אשכוליות, וניל. סיומת בלתי נגמרת. יין מדהים באיכותו.
המחיר 650 ₪

צילומים בטעימה: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר