יומולדת 11 לדארנא: 4 שפים מצדיעים

מסעדת דארנא או בעברית, 'הבית שלנו', היא מסעדה שלא שוכחים. האווירה המיוחדת, העיצוב הקסום והשירות הלבבי, כבשו את ליבנו עוד לפני שטעמנו את המנה הראשונה. לרגל יום הולדתה ה-11 של דארנא, ארבעה שפים מובילים מצדיעים למסעדה : שלום קדוש (מלון שרתון פלאז'ה ירושלים), איל לביא (לשעבר פסטיס), מנה שטרום (לשעבר פרונטו, אל פציו) ושחף שבתאי (מינה טומיי).

בתור ירושלמית הבאה ממשפחה מרוקאית (אמא ואבא), מסעדה מרוקאית בירושלים לא עניינה אותי מעולם.
כשרציתי לטעום את האוכל המיוחד הזה, באתי לסבתא או לאמא והתענגתי על המאכלים המשובחים ביותר.
רק כדי שנרגיש טוב עם עצמנו, שף הבית של מסעדת דארנא הירושלמית הסביר כי האוכל המוגש במקום מורכב מהמטבח הברברי המרוקאי, ולא מהמטבח היהודי, כך שאין מקום לתחרות עם האוכל מהבית…

מסעדת דארנא או בעברית, 'הבית שלנו', היא מסעדה שלא שוכחים. האווירה המיוחדת, העיצוב הקסום והשירות הלבבי, כבשו את ליבנו עוד לפני שטעמנו את המנה הראשונה. אילן סיבוני, השף והבעלים של דארנא, הצליח ליצור מקום הגורם לך לחוש כאילו אתה משוטט בסמטאות קזבלנקה, עיר הולדתו. כל פרט מוקפד, מציורי הקיר האותנטיים, דרך כלי האוכל המיוחדים, ועד הרצפה המיובאת ממרוקו.

לרגל יום הולדתה ה-11 של דארנא, ארבעה שפים מובילים מצדיעים למסעדה: שלום קדוש (מלון שרתון פלאז'ה ירושלים), איל לביא (לשעבר פסטיס), מנה שטרום (לשעבר פרונטו, אל פציו), ושחף שבתאי (מינה טומיי). כל שף מעניק את הפרשנות המיוחדת שלו למנות המקוריות של דארנא, כמחווה למטבח המרוקאי. כל שף קיבל השראה ממנה שונה, וכך נוצר מפגש מעניין בין מטבחים מתחומים שונים, ומנות עם טעמים מופלאים.

השף איל לביא בחר את 'הסרדינים מג'וג'ין' (סרדינים נשואים..), ויצר פריטו מיסטו של סרדינים ממולאים בפסטו שקדים לימוני ורוטב 'רוי' בשילוב עריסה מרוקאית, מנת פתיחה נפלאה. השף הירושלמי הידוע, שלום קדוש, אשר גדל בבית מרוקאי בעצמו, הציג מרק ח'רירה קטיפתי, שונה מזה המסורתי במרקמו הנוצר על ידי עיבוד המרק בשמן זית, וללא שימוש בקמח. המנה מפתיעה ומוגשת בשני שלבים, תחילה תוכן המרק, המורכב מעדשים, קישואים, עגבניות ועוד הפתעות, כשעל התערובת נמזג המרק המיוחד.
השף שחף שבתאי לקח את הפסטייה המסורתית, העשויה מפרגית טחונה ועטופה בבצק דק, מקושטת באבקת סוכר וקינמון, והעניק לה פרשנות אוריינטלית מן המזרח הרחוק: פסטייה פרגית עם פייב ספייסס (דים סאם סיני), פסטייה עם קוקוס (תאילנדי), ופסטייה פאפא סן (אינדונזי) – מנה מיוחדת ומפתיעה, מומלץ.
השף מנה שטרום הציג את הטימבלו (תוף), עם ראגו עוף: פשטידה/מאפה המכיל בתוכו פסטה, כבדי עוף וצנוברים, המזכירה את תבשיל החמין המרוקאי.

כדי שלא נשכח מי באמת חוגג יום הולדת, זכינו לטעום את ה'משאווי' של שף הבית של דארנא, אילן סיבוני; מנה מרוקאית מסורתית של כתף טלה זהוב עם שקדים. את הרוך של כתף הטלה לא נוכל לשכוח, כמו גם את הטעם המופלא של המנה.

המנות יוגשו לציבור הרחב במסעדת דארנא במהלך חודש ינואר: בכל שבוע – מנה של שף אחר תככב יחד עם התפריט העשיר של דארנא.
ארוחה מרוקאית מושלמת לא יכולה להסתיים ללא העוגיות המרוקאיות המיוחדות. בדארנא יודעים זאת היטב, ואת הארוחה הנפלאה קינחנו בחגיגה מרוקאית מתוקה, שכללה את מיטב העוגיות המסורתיות.
תירבחו ותסעדו!

דארנא
רח' יוחנן הורקנוס 3 ירושלים 6245406- 02
שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-15:30, 18:00-22:30
מוצ"ש- חצי שעה לאחר מועד צאת השבת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר