יומולדת 23 לאור באוונגרד

לאור, בנו של דני רובין, מלאו 23 שנים, והבחירה היכן לחגוג את יום ההולדת המשפחתי הייתה בידיו. אין להתפלא על בחירתו במסעדת אוונגרד ברמת החייל בתל-אביב – מקום בילוי ומפגש אופייני של רבים מבני גילו

לאור שלי מלאו 23 שנים, והבחירה היכן לחגוג את יום ההולדת המשפחתי שלנו הייתה בידיו.
לפיכך, אין להתפלא איפה על בחירתו במסעדת אוונגרד ברמת החייל בתל-אביב – מקום בילוי ומפגש אופייני של רבים מבני גילו.

הזמנו מקומות בשבת לשלוש אחרי הצהרים, מה שאאפשר לבנים הגדולים להשלים שעות שינה חסרות מהצבא והלימודים באוניברסיטה, לישון מספיק ולהתעורר רעננים אחרי בילוי ליל אמש; ולנו, ההורים, לחזור מהקנטרי קלאב עם הבן הקטן אחרי חוויית בריכה ושמש.

מסעדת אוונגרד דייקה בקבלתה אותנו, והשולחן לחמישה המתין לבואנו.
מיזוג האוויר בחלל המסעדה היה יעיל ונעים, והתאים נפלא לסתור את החום ששרר בחוץ.
במקום קצב ודינמיות כשל מסעדת דיינר אמריקאית הפתוחה 24 שעות ביממה. מסכים ענקיים הקרינו שידורי ספורט, הכול קליל וזורם, מעט רועש והרבה צבעוני. תאורה נעימה, בר מוארך ועשיר בבקבוקים, תחושה חמימה וידידותית שמציעה פינוק לצד אינטימיות, במגבלות המתבקשות מהקהל הרב הזורם פנימה והחוצה, וגם ממלא את המקום.

עלמה, המלצרית שלנו, הייתה אדיבה, עניינית ומקצועית, וקיבלה את הזמנותינו ברוגע ובשלווה נעימה. שני הבנים הגדולים בחרו לפתיחה ללא היסוס במנת כנפיים באפלו ווינגס – 49 ₪, שהגיעו בצלחת חרס צבעונית המכילה כ– 12 כנפי עוף, שבסיכום כולל יביאו את המנה לכדי 500 גרם של כנפי עוף מטוגנות, מוקפצות בגריל, עשויות ברוטב ברביקיו, מונחות על מצע עלי חסה ירוקה וטרייה.
מסתבר שהכנפיים "התעופפו להן די מהר", ולדברי הבנים שאכלו כאן לא אחת בעבר, "פעם היו במנה הרבה יותר כנפיים".

הבן הקטן הסתדר נפלא עם בקבוק קולה – 9 ₪, וקערת צ'יפס מרשימה – 20 ₪.
זוגתי, שנמצאת במאבק מתמיד לשמור על גזרה נפלאה, ביקשה לחלוק יחד עמי את ארוחת הבוקר הנקראת כאן AG GRAND SLAM, שמחירה לזוג 61 ₪, והיא כללה זוג ביצי עין עבורי, חביתה מקושקשת לזוגתי, קערית זכוכית עם סלט ירוק ברוטב וינייגרט, צלוחית זיתים, צלוחית טחינה, צלוחית סלט טונה, צלוחית גווקאמולי (סלט אבוקדו), צלוחית ריבה, לחם הבית וחמאה, שתי כוסות שתייה קלה – בחרנו במיץ אשכולית אדומה, ושתי כוסות שתייה חמה – בחרנו קפה שחור.
זו אמנם ארוחת בוקר וזו אמנם מנה לזוג, אבל היא הייתה רחוקה מלהשביע, במיוחד שמימין ומשמאל תקפו הבנים את הבאפלו ווינגס בשקיקה רבה.

כמסורת דיינר אמריקאי הזמינו הבנים שתי כוסות בירה קרות וצוננות. לאחד גינס מרירה וכהה מחבית – 28 ₪, ולשני הוגרדן בהירה וקלה יותר – 22 ₪.
אני הזמנתי כוס יין קברנה סוביניון שיראז אוסטרלי – 24 ₪.

מאחר ומנות הפתיחה הביאו איתן את התיאבון, עברנו למנות עיקריות.
חתן יום ההולדת הזמין "המבורגר ישראלי" עשוי היטב ומורכב מבשר כבש ובקר טרי ומתובל כראוי, שהוגש בלחמנייה משוחה במיונז וקטשופ – כשהוא מוותר על אופציית הבצל המטוגן, עגבנייה עסיסית, חסה ומלפפונים כבושים – 35 ₪.
הבן החייל לקח מנה זהה של "המבורגר ישראלי" משודרג בשתי תוספות: פטריות – 8 ₪, ובצל מטוגן – 8 ₪, אף הם מתחברים ללחמנייה טרייה משוחה במיונז וקטשופ, עגבנייה עסיסית, חסה ומלפפונים כבושים.

לעיקרית ביקשתי את מנת "סלט העוף המקסיקני", שכללה מבחר עשיר וירוק של חסות, רצועות של פירות כמו שזיף ומשמש, ענבים שחורים, ירקות טריים; כולם מעוטרים ברוטב עשיר וסמיך של וינייגרט משמש מתקתק, ומעליהם רצועות של חזה עוף שהוקפצו על הגריל, חתומים בגוואקמולי אבוקדו מקסיקני וטורטיות – 49 ₪. מנה נפלאה המשלבת צבעים מרקמים וטעמים.

לקינוח, כאשר שתיים מהמלצריות מתגברות את עלמה המלצרית שלנו בשירת יום הולדת שמח לאור, הגיעה אל השולחן מנת הקינוח הנקראת "קליפורניה דילייט", שהייתה מורכבת מכדורי גלידה, עוגת שוקולד, קצפת ועיטורי קרם שוקולד וזיקוקים מנצנצים שמביאים עמם את בשורת השמח – 49 ₪.
439 ₪ עלתה ארוחת יום ההולדת. טיפ לעלמה המלצרית, מתנה מכל הלב לאור, והלוואי עלינו כך שמחות יום הולדת עד 100 כ- 23.

מערכת אכול ושאטו מצטרפת בברכות חמות לאור בן ה- 23 ולכל משפחת רובין.


אוונגרד
רח' הברזל 3 רמת החייל תל-אביב
טל. 03-6480082



צלם: האבא המאושר דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר