יין ובלוז: רוסאן תבור ורוני פיטרסון עם אחינועם ניני

מעבר להיותו גיטריסט-על רוני פיטרסון הוא גם זמר, והשילוב עם אחינועם – וואו. צילום מיוטיוב
יוסי נאור, חובב יין וג'אז ומי שהוביל תכנית רדיו בשם 'ג'אז אדום לבן' בתחנת הרדיו של מכללת עמק יזרעאל, מביא לנו הקשרים בין יינות ישראליים למוזיקה שהוא אוהב. כי יש מספר רגעים קסומים בחיים כמו לשתות יין ולהקשיב. הפעם דווקא בלוז עם חיבור בין רוני פיטרסון שהלך לעולמו בימים אלה ואחינועם ניני

הפעם אחרוג ממנהגי ולא אכתוב על ג'אז, אלא על רוני פיטרסון שנפטר לפני מספר ימים. מבחינתי אי אפשר שלא להתייחס למלך הבלוז המקומי, אשר הפך את הבלוז בארץ לחלק בלתי נפרד מתרבות המוסיקה המקומית, ולז'אנר אהוד ואהוב על הקהל המקומי. יקב תבור הוא היקב הראשון בארץ שייצר יין לבן מענבי רוסאן. שניהם עשו עלייה לישראל: רוני פיטרסון נולד בגרמניה, ומקור ענבי הרוסאן (ענבים לבנים) מאזור הרון שבצרפת.

תבור אדמה רוסאן 2018 – הענבים מכרם יחידני בתל שיפון (900 מ') בצפון רמת הגולן. ליין צבע בהיר, ארומות נעימות של הדרים ותפוחים, וטעמי פרי נפלאים. גוף קל וחמיצות טובה ונעימה, מובילים לסיומת מתמשכת ומעט מרירה. היין קל ופירותי, מאוזן ומקסים.

לזכרו של רוני פיטרסון. צילום מדף הפייסבוק
לזכרו של רוני פיטרסון. צילום מדף הפייסבוק

רוני פיטרסון הגיע לישראל לנגן במופע ובאלבום של שלום חנוך "רק בן אדם". הוא ניגן עם גדולי אמני הבלוז בעולם, כמו באדי גיא, בני לטימור ובי בי קינג. כתב לוויל יאנג שיר (Switch it on) שנכנס היישר למקום החמישי במצעד המכירות באנגליה. ייצג את ישראל כשליח של משרד החוץ בפסטיבל המוסיקה הנחשב ביותר בעולם – פסטיבל מונטרו בשוויץ, ובקונצרטים רשמיים ברחבי העולם. בארץ הופיע פיטרסון עם מיטב האומנים המקומיים: ריטה, רמי קליינשטיין, אייל גולן, ארקדי דוכין, דני ליטני, אביב גפן, אחינועם ניני, מאיר אריאל, אהוד בנאי, גידי גוב, דיויד ברוזה, מיכה שטרית ואחרים. עם ביבי קינג הופיע פיטרסון שוב ביולי 1996 בבנייני האומה. בהזמינו לבמה אמר ביבי קינג על רוני פיטרסון: "גיטריסט נפלא, אומן גדול, מהטובים שפגשתי, חבר יקר". לבן שלו קרא – אריק דילן פיטרסון, על שם שני המוזיקאים שהכי העריץ: אריק קלפטון ובוב דילן.

פיטרסון אהב במיוחד להופיע באווירה אינטימית ובגובה העיניים, ואז הקשבתי לשיר הזה

מילות השיר "אילנות" נכתבו בקיץ 1954, והוא עוסק בחוויית ההגירה של לאה גולדברג שעלתה לארץ מגרמניה (אז פרוסיה המזרחית) כמו פיטרסון. בשיר ניכרים הגעגועים אל נופי הילדות, ולצדם בולט המאמץ להזדהות עם האורנים הגדלים בארץ. כפי שהאורן גדל וחי בשתי היבשות, כך גם מהגרים רבים שהגיעו משם לכאן, יכולים לגדול, לחיות, ואף לצמוח למרות המעבר (מזכיר קצת את סיפור חייו של רוני פיטרסון).  השיר הזה הוא לא בדיוק רוני פיטרסון קלאסי, אבל כן דואט מקסים, עמוק וחודר, עם אחינועם ניני (זמרת ויוצרת בינלאומית). מעבר להיותו גיטריסט על, רוני פיטרסון הוא גם זמר, והשילוב עם אחינועם – וואו.

היין – מקסים. אילנות – מקסים. היין – נעים. אילנות – נעים. היין – מאוזן. אילנות – מאוזן. ליין – סיומת ארוכה ונעימה. לאילנות – סיומת ארוכה ונעימה. לשתות יין רוסאן תבור צונן, ולהקשיב שוב ושוב לאילנות. אי אפשר להפסיק לעצום עיניים ולזוז באיטיות מצד לצד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר