יין וג'אז: תמוז יקב בר-מאור ותמוז נסים

הגישה של רמי בר-מאור לגידול הענבים בכרמים: להשאיר לטבע לבטא את עצמו באופיו האמיתי. תמוז 2016 הוא יין מרענן 100% ענבי מרסלאן. צילום מדף הפייסבוק
יוסי נאור, חובב יין וג'אז ומי שהוביל תכנית רדיו בשם 'ג'אז אדום לבן' בתחנת הרדיו של מכללת עמק יזרעאל, יביא לנו הקשרים בין יינות ישראליים למוזיקה שהוא אוהב. כי יש מספר רגעים קסומים בחיים כמו לשתות יין ולהקשיב לג'אז. הפעם אנחנו סביב תמוז – יין מיקב בר-מאור וזמרת ופסנתרנית הג'אז תמוז נסים

רמי ותמוז – רציניים כול אחד-אחת בתחומו-תחומה, עם חיוך רחב על הפנים. יקב בר-מאור הינו יקב בוטיק (25,000 בקבוקים בשנה) אשר נוסד בשנת 2009. היינן והבעלים רמי בר-מאור למד לימודי גפן ויין במכללת תל-חי, ובהמשך עבד שנה ביקב מרגלית (היקבים שכנים).

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק

במקור רמי בר-מאור למד ועסק באדריכלות – היה האדריכל האחראי על שיפוץ כיכר הבימה במשך שבע שנים – רציני 1. כך גם  הגישה של רמי לגידול הענבים בכרמים: להשאיר לטבע לבטא את עצמו באופיו האמיתי, ללא השקיית הגפנים. רוצה לומר, בגידול המיוחד של הכרמים בבקעת הנדיב (אזור גידול היין הוותיק בארץ) "אני לא מתערב לטבע בעבודתו", ובהמשך התערבות מינימלית בתהליך עשיית היין ביקב  – רציני 2.

בר-מאור תמוז 2016 עשוי מ- 100% ענבי מרסלאן מכרמים בבקעת הנדיב, נחל עדה. היין התיישן בחביות עץ צרפתיות בנפח 400 ליטר, ועבר סינון גס. ליין צבע אדום כהה, ריחות עוצמתיים של פרחים ותבלינים, גוף בינוני בשילוב טעמים מורכבים, טאנינים טובים, חומציות טובה, וסיומת ממושכת רכה ונעימה.

תמוז נסים. צילום מדף הפייסבוק
תמוז נסים. צילום מדף הפייסבוק

היין מרענן, וגם הזמרת מביאה בשירתה המון רעננות. תמוז נסים היא זמרת ופסנתרנית עם קול חם ומלא רגש. בעלת נוכחות בימתית מהפנטת, ואלתוריה וירטואוזיים. תמוז חשבת לאחת המוזיקאיות המובילות והמיוחדות ביותר בסצנת הג'אז העכשווית. היא נולדה בתל אביב ולמדה מוזיקה בהולנד, שם גם פגשה את בן זוגה היווני יורגוס נזוס (Iorgos Nazos), שמלווה אותה בגיטרה עד היום. לאחר מספר שנים ביוון, הגשימה תמוז חלום ועברה לניו יורק. לדבריה: "שם הג'אז התפתח, ושם גרים ומנגנים הרבה ג'אז". רצינית.

כשטעמתי את היין, נזכרתי בתמוז הזמרת, שהשמעתי באחת מתכניות הרדיו שלי. לא היה לי פשוט לבחור קטע שלה, עד שהקשבתי ל – Fascinating Rhythm, בתרגום לעברית – קצב מרתק; שיר פופולארי שיצא לאור בשנת 1924, פרי עטם של האחים גרשווין. את המילים כתב איירה גרשווין, והלחן הוא של ג'ורג' גרשווין. תמוז נסים שרה, גיטרה: יורגוס נזוס, דאבל-בס: קוסטס מברידיס, רקדן הסטפס בקליפ: טנוס דסקלופולוס.

 יש לנו כאן יין מטרואר וזמרת עם הצלחה מטאורית; רמי בר-מאור היינן ותמוז נסים זמרת הג'אז – מוכשרים במיוחד כול אחד/ת בתחומו/ה. הוא מביא חדשנות ויצירתיות, והתוצאה – יינות נפלאים ומיוחדים. היא מביאה המון רעננות, והתוצאה – ג'אז שמח, נפלא ומיוחד.  ומשהו לסיום: לשאלתי למה נקרא היין תמוז, השיב רמי כי  לפי המסורת החז"לית, תמוז הוא החודש העשירי בלוח העברי, והוא חל בתחילת הקיץ. תמוז הוא גם שם של אל פרסי שעל שמו נקרא החודש בעברית, והוא מסמל את סוף האביב כאשר הכול מתייבש. את היין תמוז מומלץ לשתות מחודש תמוז. יש בו מנה יפה של פרי, תחושת אלכוהול נמוכה, וחומצה טבעית גבוהה שמקורה בזן המרסלאן. מה שמאפשר לשתות אותו גם בקיץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר