יין יולי-אוגוסט

החום הגדול כבר כאן ויחד איתו התשוקה שלנו למשקאות מרעננים וקלילים וביניהם גם יינות. הכתבה תציג יינות שכיף ללגום בקיץ

יינות עם ארומה בניחוח פירות

לא חייבים להיות מומחים ליין כדי לדעת איזה יין מתאים לחורף ואיזה לקיץ. היינות האדומים החזקים יותר מתאימים לחורף, ואילו בקיץ היינות הלבנים והחמצמצים תופסים את מקומם. אלו הם יינות מרעננים וקלילים המעניקים תחושה אוורירית וקרירה. כמה רומנטי לשבת במרפסת וללגום כוס יין בטעם דובדבנים חמוצים או בניחוח הדרים. גם יינות בטעם ליים או למון גראס יעניקו תחושה של קיץ, בעיקר אם תלגמו מהם כשאתם נמצאים בחוף הים או בבריכה. מומלץ לקרר את היין בעל הארומה החמצמצה ולהגיש לצד ארוחה קיצית קלה. טיפ חשוב – כדאי להוציא את היין מהמקרר 15 דקות לפני שמגישים אותו כדי שיהיה בטמפרטורה הרצויה. יין רוזה שצבעו ורדרד הוא יין קיצי ורענן שמומלץ להגיש לצד פירות ים או קינוחים.

לילה לבן עם יינות לבנים

יינות לבנים וצוננים מתאימים לקיץ החם שלנו, אך חובה לקרר אותם לפני ההגשה. הם מגיעים בצורות שונות: יבש, חצי יבש, חמוץ-מתוק ותוסס. הזנים המובילים כמו: שרדונה, ריזלינג או הסוביניון בלאן פופולריים מאוד בכל העולם. הביקוש ליינות הלבנים הוא בעיקר בקיץ. אפשר לקחת בקבוק ולצאת לפיקניק בטבע, ללגום לצד ארוחה או סתם עם חברים בלילה לבן. ליינות הלבנים יכולים להיות טעמים שונים. למשל: השרדונה מתאפיין בטעם וניל עם ארומה פירותית, הגוורץ בטעם ליצ'י אשר מתאים לארוחת גבינות, לריזלינג טעם ממכר של אפרסק ואגס, ומאוד מתאים להגיש אותו לצד ארוחה אסיאתית או כקינוח. גם יינות אותם מייצרים ממוסקט לבן הם קלילים ומצוינים לקיץ.

יינות אדומים לקיץ

כפי שנאמר, יינות אדומים כבדים מתאימים לעונה הקרה, אך ישנם גם יינות קלילים שמאוד כייף ללגום בקיץ חם לצד ארוחה בשרית קלה וטעימה. על אף שלא נהוג לשמור במקרר יינות אדומים, אותם בהחלט יש להגיש קרים. יינות מזני ענבים אותם מגדלים באזור הים התיכון כמו: קריניאן, גרנאש ומרסלאן. לאחר 4 חודשי יישון הם מקבלים ניחוח פירות, עשבי תיבול ואדמה. יינות המיוצרים מסוגי ענבים אלו מומלצים מאוד לשתייה בקיץ. גם יינות עם ניחוח טבק, עשן ופרי בשל שאולי אינם נשמעים כמושכים, הם בעלי ארומה קלילה ומרעננת לקיץ. כך גם יינות אדומים בטעם דובדבן שזיף או פירות אדומים ושחורים אחרים.

כדי לדעת אילו יינות אדומים לקרר בקיץ יש לבדוק את מידת הטאניות שלהם, וחשוב שהיא תהיה נמוכה. בנוסף, כשאנו מחפשים רעננות, נעדיף חומציות גבוהה יותר. חשוב גם שזני ענבי היינות יהיו במקורם מארצות קרירות, אך בהחלט גם בארצנו הקטנה והחמימה יש תוצרת שתקרר לכם את הטמפרטורה בקיץ. מומלץ להגיש יינות אלו לצד מנות ראשונות וקלילות או לצד גבינות.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר