יינות בציר 2009 מספרד צרפת איטליה וישראל – נהנים בלבד

טעימת היינות ה-159 של מועדון יולו התקיימה בערב בו למעט בקבוק שמפניה משנת 2007 כל השאר היו יינות ממגוון אזורים ויקבים, כולם מבציר 2009. נציגים מצרפת, ספרד, איטליה וישראל במצעד יינות איכותיים ומרגשים

טעימת היינות ה- 159 של מועדון יולו  (YOLO  – קראו בסוף הכתבה מה זה), התקיימה בערב בו למעט בקבוק שמפניה משנת 2007 (בכל זאת ציינו סוף שנה שלא נתגעגע אליה ותחילתה של שנה לגביה יש יותר אופטימיות), כל השאר היו יינות ממגוון אזורים ויקבים, כולם מבציר 2009. נציגים מצרפת, ספרד, איטליה וישראל, במצעד יינות איכותיים ומרגשים מלווים במגוון מטעמים תואמים.

Bollinger, La Grande Annee, 2007

שמפניה עשויה מ- 70% ענבי פינו נואר ו- 30% שרדונה ממגוון חלקות, שהתיישנו במהלך תשע שנים. בחירה מצוינת של שמפניה גם בשל המטעמים שהתלוו לה, ואכן שמפניה של בולינג'ר מתאימה לא רק להרמת כוסית לכבוד אירוע, אלא גם כמשקה המתלווה למעדנים איכותיים.

רשמי טעימה – צבע קש יפה, בהיר וצלול. ארומות לימוניות נעימות מלוות בניחוח אגוז ואננס. בפה – מכלול של אשכולית אדומה, אגס ואננס טרי איכותי, טעמים רעננים, חמיצות טובה מאוד, פירות יבשים. הטעם מתמשך בפה לאורך זמן. ציון יולו 15.8 (92). מחירה 650 ₪.

צילום יגאל ברנע

מרגלית, קברנה סוביניון ספיישל רזרב 2009   

הנציג הישראלי לערב זה. צבע ארגמן כהה ועמוק. אף פירותי, מפולפל, עטוף בניחוחות עור ואדמה. גוף מלא, מורכב, פרי שחור, פרחוני ומעט ירקרק, מלווה בגוון של מנטה-זעתר. חמיצות נעימה, אלגנטי, סיומת ארוכה ונעימה. זמן מצוין לשתות אותו. ציון יולו 16 (92). מחירו היה 220 ₪ בקנייתו המקורית.

La Rioja Alta, Gran Reserva "904", 2009

הכוכב הספרדי לערב זה. היקב מייצר את היין הזה רק בשנות הבציר היותר איכותיות. עשוי מ- 90% טמפרניו, 10% גרסיאנו, ארבע שנים בחביות עץ אלון אמריקני. בוקבק בשנת 2014. 2009 הייתה שנה של ענבים בשלים, ועם זאת בעלי איזון מרשים.

רשמי טעימה – צבע סגול צלול. אף עשיר של דובדבנים בשלים, פרחוני, מבושם. בפה – יין עגול ואלגנטי, מעט עשבוני. הגוף בינוני, חמיצות ופירותיות המאזנות אחת את השנייה, וסיומת ארוכה מאוד ונעימה בסוף הדרך. ציון יולו  16.2 (92). מחירו 400 ₪.

Vieux Telegraphe, Chateauneuf du Pape,La Crau 2009

כבר שתינו במסגרת המועדון שלנו יין מחלקת "לה קראו" משנים שונות, ועד כה לא התאכזבנו. היין משנת בציר 2009 קיבל אצלנו בפעם קודמת את הציון 16.1 (92). ככלל, ככל שמחכים בסבלנות ליין טוב משאטונף דו פאפ, כך גוברת ההנאה ממנו.

רשמי טעימה – צבעו אדום כהה מקסים. רגליים ארוכות מטיילות על דפנות כוס היין. אף אלגנטי, פרחוני, של פרי שחור, גאריג, מתובל וטבול במעטפת שוקולד. בפה – איזון מצוין למרות עושר הפרי, מרירות נעימה של פטריות. עוצמתי, יין טאני, סיומת ארוכה ומעט מתקתקה. היין עדיין מרגיש צעיר. ציון יולו 16.4 (93). מחירו 460 ₪.

צילום יגאל ברנע

Conterno Fantino, Barolo, Sori Ginestra 2009

שותפות זאת של קלאודיו קונטרנו וגוידו פאנטינו הניבה יקב איכותי, ואנו מודים להם על היין הנהדר הזה. המהדרין יגידו, ובצדק, שיכולנו לחכות עוד כמה שנים טרם שתייתו, אבל כבר בשלב זה זכינו ביין נהדר, שאכן מצדיק לשתות אותו שוב בעתיד.

רשמי טעימה – יין צעיר, אלגנטי, חמיצות מצוינת, טעם הדובדבנים בולט לנו, עטוף בריחות ורדים וניחוח אדמה רטובה. גוף עגול, מורכב, שכבות של טעמים ההולכים ומתפתחים בפה. סיומת נעימה. יופי של יין. ציון יולו 17.1 (94). מחירו 440 ₪.

Chateau Duhart-Milon, Pauillac 2009

מודה על האמת; מבחינתי יינות פויאק (בורדו) הם מהיותר אהובים עלי. לפי הציון שניתן להם, גם חבריי למועדון מאוד אהבו את היין. רשמי טעימה – צבע שחור אטום יפה להפליא. מהלומת ריחות של פירות שחורים ואדומים, פירות יער, טחב, אדמה, כמהין, תבלינים וקפה. גוף מלא. חמיצות ומרירות עדינות המשלימות אחת את השנייה. טעים להפליא, ומסתיים בסיומת ארוכה ומצוינת. נהדר. ציון יולו 17.3 (95). מחירו 570 ₪.

צילום יגאל ברנע

Chateau Pontet-Canet, Pauillac 2009

השלמה ראויה לערב שכזה. סיומת נפלאה לערב בו ככל שהתקדמנו חשנו תהליך של "עלייה במדרגות". רשמי טעימה – צבע אדום כהה עמוק קלאסי, כיאה ליין קלאסי. אף אלגנטי, פירותי, טחוב ומפולפל. בפה – חמיצות מצוינת, מגוון שכבות טעם, ארוך מאוד בפה, מרגיש צעיר ומאוד אנרגטי, עגול להפליא. סיומת ארוכה ואיכותית. ציון יולו 17.6 (95). מחירו 900 ₪.

לסיכום, ערב מורכב מקלאסיקה של יינות המיוצרים על ידי  יקבים בעלי מסורת רבת שנים, ועקביות באופי ובאיכות היינות שהם מייצרים. אין הפתעות.

מה זה YOLO?

יולו הוא מועדון חברים חובבי יין אותו הקמנו בשנת 2004. כולנו חובבי יין ותיקים, אשר החלטנו ליהנות יחדיו מהתחביב המשותף. אנו מתכנסים לערב יין ואוכל מדי יום ה’ האחרון בחודש בביתו של חבר מועדון ולפי תכנית שנתית קבועה מראש, בכעשרה מפגשים בשנה. המארח קובע את תכנית הערב וקונה את היינות. נוהגים לטעום עד שבעה יינות שונים בערב, לכתוב ההתרשמות מהיין בטבלאות מוכנות ולתת ציון, על בסיס 20 נקודות. כל יין נטעם, והחברים מציגים בעל פה כל אחד בתורו את דעתם ואת הציון. ממוצע הציונים נרשם ומתועד.

המטרות אותן קבענו לעצמנו – ליהנות, להכיר יינות שונים מהארץ ומהעולם, ברמותיהם השונות, ללמוד ולהעמיק בתחום היין ולגלות בו גילויים חדשים, וכאמור ליהנות מהערב המשותף. לכן אנו גם נוהגים לעיתים לגוון על ידי שילובו של בעל מקצוע מתחום היין, ובביקורים משותפים ביקבים ובטעימות. אנו מחווים דעתנו על היינות בפרמטרים המוכרים ובהתייחסות רצינית, אבל אנו מייחסים החשיבות קודם כול לאווירה המיוחדת שיצרנו, ולחוויה הכוללת של שתיית יין בחברותא ובלוויית אוכל מתאים, שגם כן זוכה לתשומת לב בכל מפגש.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר