יינות הפסח שלי

אפתח ואתוודה שלבטים ליווני בעת שישבתי להעלות כתבה זו. יינות רבים טעמתי השנה, חלקם ערבו לחכי יותר מחבריהם, לחלקם נחשפתי לראשונה, חלקם יקרים, חלקם יינות שולחן זולים, אבל כולם יינות ישראלים ועל שום כך חיבתי אליהם רבה ומכובדה

אפתח ואתוודה שלבטים ליווני בעת שישבתי להעלות כתבה זו. יינות רבים טעמתי השנה, חלקם ערבו לחכי יותר מחבריהם, לחלקם נחשפתי לראשונה, חלקם יקרים, חלקם יינות שולחן זולים, אבל כולם יינות ישראלים ועל שום כך חיבתי אליהם רבה ומכובדה.

כשתעלה הרשימה של היינות אותם אעדיף להעלות על שולחן הסדר השנה, ילווה אותי חשש שמא אמצא עצמי נאלץ להתנצל בפני זה או אחר, מדוע בחירתי והעדפתי הייתה לכאן ולא אחרת. לפיכך אציין כי הבחירה תהיה סובייקטיבית, מקומית, ותביא לידי ביטוי גם את אורחי וגם את סוגי המזון ומרכיבי הארוחה שתעלה על שולחן החג.

יינות לבנים
סוביניון בלאן ניו זילנד 2005 של ססלוב – היין אצלי במקרר מחכה לשעת הכושר שהגיעה עתה עם בואו של האביב. משהו בניחוחותיו הקיציים ובארומות הפרי הביא אותי לשמר את הזיכרון הזה באף, ולהמתין ללגימה הבאה. מבחינתי זהו יין מבושם שיתאים היטב למנות הדג הראשונות.

יינות רוזה
רוזה 2006 של שאטו גולן – תות שדה, פירות, קלילות, עם צבע מדהים. אחד מיינות הרוזה היותר נעימים וטעימים ששתיתי "בעידן הורוד" של פריחת יינות הרוזה של היקבים הישראלים בשנה האחרונה. יתאים מצוין לטעמה של רעייתי, בדיוק על יד מרק הקניידלך של סבתא לילי.

יינות אדומים
הרי גליל יראון 2001 "מתיישנים" – אהבתי את היין כשעוד ניתן היה להשיגו בחנויות. שבתי להתאהב בו בביקור ביקב ובטעימת אורך לצידו של מיכה ועדיה היינן. זהו יין עמו אפתח את מנות הבשר. חרף היותו "מבוגר", ליין יש יכולות ועוצמות של פרי עשיר, מתיקות מדומה וטאנין שמעניק גב וחוט שדרה. "יין שווה" לכל הדעות.

שאטו גולן אליעד 2004 – לטעמי אחד מהיינות היותר טובים שלגמתי לפחות בשנה האחרונה. איזון טוב בין חמיצות נעימה ופרי בשל. זהו יין שיעשיר אצלי ארוחת בשר כבדה, ויותיר את חותמו בזיכרון על הלשון לפעם הבאה.

ברקן סופירייר קברנה סוביניון 2003 – הייתי בבכורת השקתו של היין אצל יועזר בר יין לצד מנות בשר של קורנביף, רוסטביף וירך עגל. טעמתי ממנו בשנית לפני שבועות אחדים, באירוע שערכה רשת WINE& MORE בהוד השרון, שם הוא נחשב בקונצנזוס בקרב רבים, כאחד מהיינות היותר בולטים בערב. זהו יין בשרני וחייתי, כמעט לעיס, יין מורכב מאד ועשיר ברובדי טעם, מוקה, שוקולד ופרי. אני סבור שביינות האדומים הוא יהיה "הכוכב" על שולחן הסדר.

יינות קינוח
Desert ICI יין קינוח בסגנון "אייס ויין" קברנה פרנק של יקב רמים – ענבי קברנה פרנק שעובדו בתהליך מיוחד, ולאחר מכן תמיסת הענבים הוקפאה ויצרה יין קינוח מתוק, פירותי, קר, מרענן, עם טעמים וארומות בולטים של פרי עשיר. קחו אותו לפה לצד אננס שלם חתוך לרבעים, ותבינו למה התכוון המשורר שם ביקב רמים.

סמיון אציל 2001 של יקבי רמת הגולן – טעמתי את היין באירוע הענקי שקיים היקב ברמת הגולן. הטעימה הייתה כבר אל תוך שעות הערב המאוחרות, ולאחר שכבר העריתי אל תוכי כמויות יין רבות ואוכל בלי עין הרע. קרירותו ומתיקותו של הסמיון עשו בבטן רק טוב, לא לפני שהותירו את חותמם באף ובחך. שבתי אליו בסוף השבוע שעבר לצד מנת קינוח מתוקה של קדאיף תותים – מפגש בין שני סוגים של מתיקות, שלא פגעו או סתרו את טעמו של האחר. יופי של קינוח מתוק, מרוכז, ורב ניחוחות וטעם.

חג שמח וכשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר