יינות סדרה D חדשים ליקב דלתון מבציר 2008: קברנה סוביניון ושיראז

קברנה סוביניון דלתון 2008: ענבי קברנה סוביניון ליין זה מגיעים מאזור רמת דלתון בגליל העליון. בציר 2008 התאפיין בהקדמת הבשלה, ביבולים נמוכים ובאיכות גבוהה במיוחד

יקב דלתון משחרר לשוק שני יינות חדשים בסדרת D שלו מבציר 2008: קברנה סוביניון ושיראז.

קברנה סוביניון D דלתון 2008
ענבי קברנה סוביניון ליין זה מגיעים מאזור רמת דלתון בגליל העליון.
בציר 2008 התאפיין בהקדמת הבשלה, ביבולים נמוכים ובאיכות גבוהה במיוחד.
אחרי ריסוק הענבים ביקב והעברתם למכלי התסיסה, שם עורבב המיץ עם הקליפות כמה פעמים ביום כדי להפיק את מירב הצבע, נסחט היין והחל תהליך התסיסה המאלו-לקטית שמעדן ומרכך את היין.
אחריו הועבר היין לחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות לתקופה של 10 חודשים. עם תום ההתיישנות יצא היין מהחביות כשהוא מורכב יותר ונעים לשתייה.
היין עשיר בטעמי פרי ומאוזן, מציג אפיונים ברורים של זן הקברנה סוביניון: ניחוחות של מנטה, אוכמניות ודובדבנים, בשילוב ניחוח וניל וקרמל הנובעים משהייה בחביות.
מוצע להגיש את היין בטמפרטורה 16-18 מעלות צלזיוס.
היין מתאים לליווי גבינות קשות וחריפות, צלי בקר אפוי בתנור, ומאכלי בשר כבש.
מחיר מומלץ לצרכן: 59 ₪

שיראז D דלתון 2008
הענבים ליין הגיעו מכרם ספסופה אשר למרגלות הר מירון. הבציר בשנת 2008 הקדים בכ-3 שבועות מהמועד הממוצע והתאפיין ביבולים נמוכים.
התסיסה נמשכה כ-10 ימים, בהם עורבב היין עם הקליפות מספר פעמים ביום. ערבוב זה מאפשר מיצוי צבע מירבי ושומר על רעננותו של היין המתהווה. לאחר הסחיטה הועבר היין לחביות עץ אלון אמריקאי חדשות לתקופה של 10 חודשים.
ליין צבע דיו עשיר, כמעט שחור. באף עולים ניחוחות של שוקולד מריר, וניל ומנטה. זהו יין מרוכז מאוד, בפה מודגש מאוד פלפל שחור, ליקריץ ודובדבן שחור. הסיומת ארוכה.
מחיר מומלץ לצרכן: 59 ₪

צילום: יגאל עמר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר