ילדי גן יבנה משתתפים בתוכנית אוכלים בריא ונהנים

בריאות ותזונה הם מרכיבים חשובים בהתפתחות הפיזית, הקוגניטיבית הרגשית והחברתית. לכן חשוב לעסוק בנושאים אלה בגיל הרך כך שיוטמעו ויהפכו לאורח חיים. כך גורסים ביישטב גן יבנה

בריאות ותזונה הם מרכיבים חשובים בהתפתחות הפיזית, הקוגניטיבית הרגשית והחברתית. לכן חשוב לעסוק בנושאים אלה בגיל הרך כך שיוטמעו ויהפכו לאורח חיים. כך גורסים ביישטב גן יבנה.
שיעורים מעשיים בנושא זה למדו באחרונה ילדי הגנים "רקפת" ו"אתרוג" בגן-יבנה במסגרת התוכנית "אוכלים בריא ונהנים – חינוך לתזונה נכונה ואורח חיים בריא".
לילדים נערכה היכרות עם קבוצות המזון השונות, כבסיס להבנת הקשר בין אכילה נכונה ובריאות.

נושא התזונה הנכונה ותרומתה לבריאות האדם הינו חלק מתוכנית הלימודים אשר הופעלה לאחרונה ע"י האגף לתוכניות לימודים והאגף לחינוך הקדם-יסודי במשרד החינוך.

הגננות יפית נמי וריבה פרץ בגני הילדים "רקפת" ו"אתרוג" שבגן-יבנה, קיימו בשבועות האחרונים שיעורים תיאורטיים ומעשיים עם ילדי הגנים.
בהסתמך על ההגדרות של משרד הבריאות, למדו הילדים על חמש קבוצות מזון: דגנים ומוצרי מאפה, קבוצת הירקות והפירות, מזונות עשירים בחלבונים, מזונות עשירים בשומנים, ממתקים ומשקאות ממותקים.

הילדים למדו למיין מוצרי מזון שהם מכירים ואוכלים על פי קבוצות המזון, ורכשו מידע על תרומתם לבריאות האדם, כמו גם על נזקים שעלולים להיגרם ממחסור או מצריכת יתר של חלק מהם.

בהמשך למדו הילדים מה בריא יותר תוך העלאת המודעות לסוגי מזון בריאים, פיתוח מיומנויות מיון והשוואה, התנסות במיון סוגי מזון על פי קריטריונים מוגדרים של בריאות. זאת באמצעות אריזות מזון מסוגים שונים, ומאכלים מסוגים שונים.

אחת ממטרות התוכנית הייתה גם להעלות את מודעות הילדים לצורך בגיוון ובשילוב של כל אבות המזון בתפריט היומי.
הילדים התנסו בתכנון ובהכנת ארוחת בוקר בעזרת הסייעות שושנה שקיר ופולת לוי, שהקפידו שהארוחה תכיל מרכיבים מכל קבוצות המזון. לקינוח צפו בהצגה "גן של בריאות" מתיאטרון החברים של יעל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר