ימי ד' עד מרץ: ארוחת חושים ונגישות בהילטון אילת מלכת שבא

הילטון מלכת שבא הוא המלון הראשון בישראל שמציע חוויה גסטרונומית הממחישה את משמעות המושג נגישות.הארוחה במסעדת הדגל "שיקגו" בכל יום רביעי בחודשים ינואר – מרץ, בהנחיית אנשי עמותת נגישות ישראל

מהו טעמו של האוכל כשאי אפשר לראות אותו? איך אפשר להתרכז בבחירת מנה כשאי אפשר לשמוע את המלצר? ומה מרגיש אדם עם מוגבלות בידיים כשהוא צריך לאחוז סכין ומזלג? ואיך ההרגשה להיות אדם עם מוגבלות ולהשתלב בחוויה כאחד האדם?

הילטון אילת מלכת שבא הוא המלון הראשון בישראל אשר יציע בשיתוף עם עמותת נגישות ישראל "ארוחת חושים" – חוויה של רגש המבוססת על התנסות אישית מיוחדת במינה.

מלבד החוויה הגסטרונומית, מטרתו של שיתוף הפעולה לקדם את המודעות לנושא הנגישות, ולהבין מעט מעולמם של אנשים עם מוגבלות, שחיים בינינו ורוצים לחוות הכל בדיוק כמונו.

המנה הראשונה תוגש לאורחים כשהם עם כיסוי עיניים. במנה העיקרית הם ילבשו כפפות ענק שיגבילו את תנועותיהם, ואת המנה האחרונה יצטרכו לבחור מבין כמה שיוצעו להם ע"י צוות המלצרים – כשאוזניהם מכוסות ומגבילות את השמיעה.

מחיר ארוחת חושים של שלוש מנות: 235 ₪ לסועד, והיא תוצע לקהל בחודשים ינואר-מרץ מדי יום רביעי במסעדת הדגל של המלון, "שיקגו".

אורן פאר, השף הראשי במלון, מבטיח שהארוחה תכלול את מיטב המנות המוגשות במסעדה, בהן מדליוני פילה בקר, אומצת אנטריקוט או סינטה, ואפילו ארוחת נתח קצבים זוגית.

נציגי עמותת נגישות ישראל, בהם אנשים עם מוגבלויות, ילוו את הארוחה בהסברים ובתובנות, לעתים משעשעות, על ההתנסות הצפויה למשתתפים.
"הרעיון לארוחת חושים ונגישות נולד כדרך מיוחדת לקידום המודעות לנושא הנגישות וכהזדמנות למפגש עם אנשים עם מוגבלויות שונות, והיכרות אישית עם עולמם", אומר יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל. "כל זאת באווירה חווייתית שתשאיר טעם טוב – תרתי משמע, ותחבר את הקהל הרחב לעולם הערכים והצרכים שאנו מנסים להעביר. הארוחה היא גם הזדמנות נהדרת לערוך היכרות עם שפת הסימנים, כתב הברייל, משמעות המושג נגישות ותרומתו לעצמאותם של אנשים עם מוגבלות".

יעקב אשר, מנכ"ל הילטון אילת מלכת שבא, אומר כי המלון החליט להירתם למשימה לסייע לעמותה, בשל המודעות הרבה שעלתה לאחרונה בנושא הנגישות ברמה הארצית, ומתוך רצון כן לקרב אוכלוסיות המתארחות למלון לנושא חשוב זה, כאשר במקביל לא תיפגע חווייתם הגסטרונומית מתפריט המסעדה.

עמותת "נגישות ישראל" פועלת לקידום הנגישות ושילובם בחברה של אנשים עם מוגבלות, בדרך של שוויון, כבוד ועצמאות מרבית.

 

לפרטים נוספים ולהזמנת מקום: 08-6306666

 

 

צילום טל זוהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר