יפתח פרץ מחליף את ששון בן אהרון כיינן יקב בנימינה

מדובר במינוי מפתיע של יינן חדש ביקב בנימינה שבשנים האחרונות ידע כמה תהפוכות, ויש בתעשייה שאפילו התחילו להספיד אותו. קראו גם את התגובות לידיעה זאת

יקב בנימינה לא מפסיק להפתיע, ועתה נודע כי יפתח פרץ, היינן שהגיע לבנימינה יפתח פרץ, יקב בנימינהבחודש יוני 2013, מחליף את היינן הראשי ששון בן אהרון שעוזב את היקב.

מדובר במינוי מפתיע של יינן חדש ביקב בנימינה שבשנים האחרונות ידע כמה תהפוכות, ויש בתעשייה שאפילו התחילו להספיד אותו.

אסף פז, מי שהיה היינן השני ביקב עד יוני 2013, עזב לטובת יקב סגל/ברקן, ואני מקווה שהוא לא אוכל את הכובע עכשיו.

ביקב בנימינה יש מכשור מתקדם וציוד שיכולים לאפשר ליינן מוכשר לעשות יינות מצוינים ויינות פרימיום.
נראה כי בשנים האחרונות יקב בנימינה מדשדש בעשיית יינות איכות, והבעלים החדש – רשת חצי חינם, תרמו למיתוג בעייתי.
נודע לנו גם כי היקב הפסיק את עבודתו של משרד יחסי הציבור הראל מורדי, ששירת את היקב בשנים האחרונות.

יפתח פרץ עבד שנים ביקב כרמל, בעיקר בזיכרון יעקב, ומתמחה בביוטכנולוגיה ששון בן אהרון, יקב בנימינהוכימיה של היין, עם ידע עצום בגפנים וכרמים.
יפתח למד באיטליה, ואני מניח שיינות בסגנון ים תיכוני מעניינים אותו.

מערכת אכול ושאטו מברכת על המינוי ומאחלת ליפתח הצלחה רבה בתפקיד המאתגר, וכמובן מאחלת לששון בן אהרון הצלחה בהמשך דרכו.

 

 

תגובה שהגיעה למערכת ממי שמכנה את עצמה "בכירה בתעשייה", תחת הכותרת 'להחליף את בן אהרון ביפתח זה כמו להחליף מרצדס בפיאט אונו':
אני תוהה כמה עוד טעויות יכולים לבצע ביקב שעבר כל כך הרבה תהפוכות בתקופה כל כך קצרה. תחילה פרישתו של המנכ״ל האחד והיחיד שמזוהה מאוד עם בנימינה, אילן חסון, ועכשיו מוותרים על בן אהרון – אישיות משכמה ומעלה!

מעבר לעובדה כי מדובר באחד הייננים המובילים בארץ, שהמקצועיות שלו היא לעילא ולעילא, מדובר באדם – אישיות: ענו, שקט, צנוע, חכם, שלצערי יש מעטים כמותו.

ובמחשבה שניה אני חושבת, או בעצם בטוחה: ששון לא ראוי ליקב הזה, או בעצם היקב לא ראוי לאדם כמו ששון. בנימינה, בתעשייה התחילו להספיד אתכם, ועכשיו בלי ששון לא נותר אלא לעבור לשלב הבא, למה שעושים אחרי ההספד . ששון, אוהבת אותך!

 

אורלי גאון-בהט, כותבת:

בעלי "חצי חינם" נכנסו להרפתקאות מיותרות בשנים האחרונות בעסקי המזון, כמו פרי הגליל, יקבי בנימינה ועוד, לא השכילו להציב מנהלים מקצועיים וטובים לניהול עסקים אלה. כעת הם ויתרו על "היהלום שבכתר", ששון בן אהרן היינן הראשי שלהם, שבזכותו שתינו יין איכותי. מה נשאר כעת? לא יינן, לא יין…עוד מפעל שיורד לטמיון. חבל מאוד.

יוסי בן אודיס – מסעדן ואיש יין, כותב:

חבל חבל חבל !!!! מקווה שאיכות היין לא תרד מהרמה אליה הגיעו במהלך השנים.

תגובה ליוסי בן אודיס:

יוסי, חבל על דאבדין ולא משתכחין. הווה אומר חבל על אלה שהלכו לאיבוד אבל אף אחד לא שוכח אותם. ששון ימצא את עצמו במקום טוב יותר הרבה יותר טוב. אין לי ספק כי יינן מוכשר כמותו, אשר הביא את בנימינה להישגים מכובדים בעשור האחרון, ייחטף במהרה על ידי המתחרים. אדם שכמותו לא שוכחים!

 

תגובה ממי שמכנה את עצמו "יין המערה" תחת הכותרת: נו באמת, לאן הגענו?
זהו, תם עידן משמעותי ביקבי בנימינה. אחרי יותר מעשור (אני מעריך), ששון סיים את תפקידו ביקב. אין ספק כי המקום של בנימינה היום בתעשיית היין הינו מקום אחר ממה שהיה לפני יותר מעשור, וכל הכבוד לו.

הבנתי כי הרבה אנשים עזבו או פוטרו מבנימינה בשנתיים האחרונות. אני באמת לא יודע לאן בעלי היקב הזה הולכים. לפני כמה שנים השקיעו הרבה כסף, והיקב תפס מקום של כבוד. אבל נראה כי בשנתיים האחרונות הם הרימו ידיים, ונראה לי כי מי שירצה, יוכל לקנות את היקב במחיר מציאה. הם פשוט מתנהגים כמו במכירת חיסול בסופר.

אני עדיין אמשיך לחפש את יין המערה או את יין התרשיש אשר יצאו מידיו של ששון. אני פשוט אוהב את היינות האלה. אני לא מכיר את ששון אישית, אבל אני מתחום השיווק ומכיר קצת את שוק היין.

 

באתר Wines Israel של ישראל פרקר פורסמה מודעת דרושים ליינן ביקב בנימינה, מן הסתם לצדו של יפתח פרץ. מצד שני זה מראה כי עזיבתו של בן אהרון הייתה מיידית/פתאומית, והיקב לא נערך מבעוד מועד לגיוס יינן נוסף.

 

צילום אלדד לוי, יח"צ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר