יקבי ברקן: שני לבנים רזרב חדשים מבציר 2008: אמרלד ריזלינג וסוביניון בלאן

רזרב אמרלד ריזלינג 2008 Reserve Emerald Riesling: מיוצר מ- 95% ענבי אמרלד ריזלינג מחלקה בודדת בכרם מזכרת בתיה, ו- 5% מוסקט אלכסנדרוני מיקב דובב. הענבים נבצרו ידנית תוך הימנעות מהבשלת יתר שתפגע בבשומת הפרי העדינה

רזרב אמרלד ריזלינג 2008 Reserve Emerald Riesling
95% ענבי אמרלד ריזלינג מחלקה בודדת בכרם מזכרת בתיה, ו- 5% מוסקט אלכסנדרוני מיקב דובב. הענבים נבצרו ידנית תוך הימנעות מהבשלת יתר שתפגע בבשומת הפרי העדינה.
ביקב עברו הענבים תהליך של הפרדת השזרות, מעיכה קלה וקירור, והושרו באגנים ייעודיים לצורך השריה קצרה עם הקליפות. מאגנים אלו נוקז מיץ "free run" איכותי, ללא הפעלת לחץ, והועבר למיכלי נירוסטה לשם “שקיעה קרה" במשך 24 שעות. למחרת, לאחר שהופרד ממשקעיו הותסס היין בטמפרטורה נמוכה, ע"י שמרים ארומטיים, עד יובש. התסיסה הקרה ארכה כשלושה שבועות. בתום התסיסה הופרד היין ממשקעי השמרים, ואז הומתק במיץ מענבי מוסקט שאך זה נבצרו בכרם דובב. תהליך ייצור זה, ללא מגע עץ, שימר את רעננות הארומות הייחודיות לזן ואת אותה חמיצות פריכה, המאזנת את המתיקות והופכת יין זה למשקה מענג ומרענן.
היין מאופיין בארומות מוסקטיות מתוקות, פרי טרופי בשל, נגיעה של דבש וריחות פרחי בר ופריחת הדרים.
ליין גוף קל עד בינוני עם טעמי פרי עזים וטריים המלווים בטעמי ליים ותחושה מינרלית. ליין מתיקות מעודנת ומאוזנת, המאפשרת לו להתמודד בכבוד עם מגוון גדול של מאכלים חריפים או מתוקים ממטבחי המזרח הרחוק.
יין קיץ  – לגום כשהוא צונן, לצד אבטיח מתוק עם גבינה בולגרית.
מחיר מומלץ לצרכן: 44 ₪.

רזרב סוביניון בלאן 2008 Reserve Sauvignon Blanc
100% סוביניון בלאן – היין עשוי ברובו מענבים שנבצרו בכרמים דובב וכרם בן זמרה שבגליל העליון, ומיעוטו מענבי היקב בכרם תל אספי.
 בזן זה נודעת חשיבות מכרעת לתזמון המדויק של מועד הבציר, על מנת לאפשר לפרי לפתח את מלוא טעמיו מבלי לגלוש להבשלת יתר. הבציר ידני, והענבים מובלים ליקב במיכלים קטנים.
לאחר מעיכה עדינה וקירור, מובלים הענבים לאגנים מיוחדים מהם מנוקז המיץ הניגר בכוח הכבידה בלבד, ללא הפעלת כל לחץ. המיץ המתוק והמבושם מועבר למיכל נירוסטה, שם יבלה לילה אחד בקור על מנת שמוצקי העינב המעטים שבו ישקעו לתחתית המיכל. ביום שלמחרת אותו מיץ מופרד ממשקעיו ומועבר למיכל אחר. אז מוספים אליו שמרים בהתאמה לתכונות העינב, ומתחילה תסיסה איטית וקרירה. במהלך התסיסה נשמרת בשומת העינב המקורית אך מתווספות אליה ארומות חדשות הנוצרות בסיועם של אותם שמרים מיוחדים, אשר חושפים במלואו את עושר הניחוחות הטמון בענבים.
בעשיית יין זה אין שימוש בעץ האלון, בין אם של התירוש התוסס או של היין לאחר התסיסה; זאת על מנת לשמר את הביטוי הרענן והמקורי של ענבי הסוביניון בלאן,  ולהגיש את היין כפי שהוא, חף מכל טעמי חבית.
היין ארומטי ומבושם, ומציג ניחוחות של פירות כגון פסיפלורה, נקטרינות ותפוח ירוק, עם גוונים עשבוניים ומינרליים נעימים. בפה היין חיוני, רענן ושופע טעמי פרי עסיסי ונמרץ, הנתמך בחמיצות הדרים פריכה אשר מנקה את החך.
להשיג בבקבוקי 750 מ"ל ו- 500 מ"ל.
מחיר מומלץ לצרכן: 44 ₪ (ל- 750 מ"ל).

יינני יקבי ברקן: אד זלצברג, יינן ראשי, יותם שרו, ועירית בוקסר-שנק. 

להשיג ברשתות השיווק ובחנויות היין המובחרות.

www.barkan-winery.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר