יקבי רמת הגולן משחררים לקראת השנה החדשה יינות ירדן וגמלא

ירדן קברנה סוביניון 2007 – שנת הבציר ה- 25 של זן זה. קברנה סוביניון קלאסי, בעל גוף מלא, טעם מרוכז וסיומת ארוכה. היין משלב טעמים של דובדבנים בשלים, שזיפים עסיסיים ורמזי אדמה

כמדי שנה בתקופת החגים מוציאים יקבי רמת הגולן לשוק מגוון יינות המיועדים לארוחות החג ולמתנות.

סדרת ירדן
ירדן קברנה סוביניון 2007
2007 הייתה שנת הבציר ה- 25 של זן זה. קברנה סוביניון קלאסי, בעל גוף מלא, טעם מרוכז וסיומת ארוכה. היין משלב טעמים של דובדבנים בשלים, שזיפים עסיסיים ורמזי אדמה. ניואנסים של תבלינים ואלון מוסיפים למורכבותו של היין המאזנת את העושר הטבעי של טעמו.
היין מיוצר מענבים המגיעים מכרמי הקברנה הטובים ביותר של היקב, הממוקמים במרכז וצפון רמת הגולן ומכרם אחד בגליל העליון. היין התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
ניתן ליהנות מהיין בעודו צעיר יחסית, אולם בתנאי יישון הולמים הוא ישמור על איכותו ואף צפוי להתפתח במשך עשור ויותר ממועד הבציר.
היין מתאים למנות עשירות כגון שוק טלה צלוי או נתח בקר נוסח בורגיניון.
מחיר מומלץ לצרכן: כ- 125 ₪

ירדן קצרין שרדונה 2007
יין לבן יבש העשוי מענבי שרדונה שגדלו בכרמים בצפון רמת הגולן. היין בעל מורכבות ארומטית הנוצרת מרבדי לימון, אגס בשל, תפוח עסיסי, רמזים לפירות טרופיים וחמאה, לצד ניחוח עשיר של עץ אלון ווניל. היין בעל צבע קש עמוק, מצטיין בגוף מלא, מרקם עשיר וסיומת ארוכה ומענגת.
היין תסס בחביות עץ אלון צרפתי חדשות, התיישן במשך כ- 10 חודשים בשיטת sur lies, עבר תסיסה מלולקטית ובוקבק ללא סינון.
ירדן קצרין שרדונה מבציר 2007 ימשיך להשתפר במשך השנים הקרובות ועד כעשר שנים משנת הבציר.
היין מתאים למנות עשירות טעם כגון חזה עוף ברוטב לימון משומר ותבלינים טריים, תבשיל אוסובוקו מבשר עגל משובח, כמו גם גבינות קשות חריפות.
מחיר מומלץ לצרכן: כ- 102 ₪

ירדן מוסקט 2008
יין קינוח המציג ניחוחות פרחים, פרי הדר ומשמש לצד גוונים של ברנדי ועץ אלון. היין מתוק ובעל גוף מלא ולו סיומת ארוכה ומורכבת.
מיוצר מ- 100% ענבי מוסקט במתכונת יינות הפורט האיכותיים. תהליך תסיסת היין מופסק ע"י הוספת ברנדי שהתיישן בחביות עץ אלון צרפתי – וכך מתקבל יין בעל רמת מתיקות ורמת אלכוהול גבוהים (14% אלכוהול).
ירדן מוסקט 2008 מתאים לשתייה עכשיו, ואף יתיישן היטב במשך שנים רבות ויפתח אופי מורכב של מרמלדה ופירות מסוכרים.
מומלץ להגיש עם פירות בשלים או קינוחים עשירים כמו עוגת גבינה או טארט טאטין.
מחיר מומלץ לצרכן: כ- 44 ₪

ירדן HEIGHTSWINE 2008
יין ארומטי המציע שלל ניחוחות: תפוח בשל, אגס, לימון, פירות טרופיים, דבש, אשכולית. טעמו מרוכז, עשיר ומתוק, והסיומת ארוכה ומורכבת.
ירדן HEIGHTSWINE 2008 עשוי אך ורק מענבי גוורצטרמינר אשר נבצרו ידנית בכרמים בצפון רמת הגולן. אשכולות הענבים הונחו במגשים והוקפאו בטמפרטורה של מינוס 12מעלות צלזיוס. כחודש לאחר מכן נסחטו האשכולות השלמים והקפואים בעדינות ובאיטיות, והתקבל מיץ סמיך מאד אשר תסס לאיטו כחודשיים .
המלצת השילוב בין אוכל ליינות קינוח גורסת, כי היין צריך להיות מעט מתוק יותר מן הקינוח. בזכות עוצמת מתיקותו, ירדן HEIGHTSWINE 2008 יתאים היטב לרוב מנות הקינוח, אולם בזכות עוצמתו ועושרו, יכול להוות גם את מנת הקינוח עצמה.
מחיר מומלץ לצרכן: כ- 105 ₪

סדרת גמלא
גמלא סנג'ובזה 2007
יין בעל גוף בינוני, עם קורטוב טאנינים מוצקים. זהו יין ארומטי המציג ניחוחות  של פטל שחור, דובדבנים, פירות יבשים, פרחים ועשבי תיבול יבשים, ורמזים עדינים של אלון ותבלינים.
גמלא סנג'ובזה 2007 נוצר מענבים שגדלו בכרמים במרכז וצפון רמת הגולן. היין יושן למשך שנה בחביות עץ אלון צרפתי. גוף היין מלא יחסית לאופי הזן והוא מורכב ובעל סיומת ארוכה.
ניתן ליהנות מגמלא סנג'ובזה כבר עתה, אולם היין ישתפר בתוך כשנתיים של יישון בבקבוק, וישמור על תכונותיו שש עד שמונה שנים מיום הבציר.
מתאים לצד פיצה על בסיס בצק דק ופריך עם אנשובי וצלפים, פסטה עם כדורי בשר ברוטב עגבניות, וגם לצד סטייק עסיסי על הגריל.
מחיר מומלץ לצרכן: כ- 73 ₪

גמלא שרדונה 2009
היין משלב ניחוחות רעננים של אננס, מלון, אגס ותפוח ירוק, המושלמים עם רקע מפתה של עץ אלון.זהו שרדונה בעל מאפיינים קלאסיים לזן, יחד עם אופי נגיש אשר מתאים לשתייה יומיומית.
גמלא שרדונה 2009 מיוצר מענבי שרדונה בלבד הגדלים בכרמים הממוקמים באזור הגבוה והקר ביותר ברמת הגולן. היין השלים תסיסה קרה במיכלי נירוסטה ויושן במשך כ- 4 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
היין מוכן לשתייה כבר כעת, אך יתיישן היטב בתנאי אחסון נאותים עד ארבע שנים לאחר הבציר, וילווה היטב דג סלמון צלוי על מחבת עם רוטב לימון, פסטה טריה עם רוטב קל על בסיס שמנת, או פיש & צ'יפס. מומלץ להגיש את היין צונן היטב, בטמפרטורה שבין 10-14 מעלות.
מחיר מומלץ לצרכן: כ-53 ₪

את יינות יקבי רמת הגולן ניתן להשיג בחנויות יין מובחרות, במסעדות נבחרות, ובחנות היקב בקצרין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר