יקב דלתון משיק מרלו רזרב 2003 קברנה סוביניון רזרב 2003

בציר 2003 היה אחד הבצירים המשובחים ויוצאי הדופן באיכותם ביקב דלתון

יקב דלתון בן ה- 10 ממרום הגליל, השיק שני יינות חדשים: מרלו רזרב 2003 וקברנה סוביניון 2003.

מרלו רזרב 2003
משה חביב, מנכ"ל יקב דלתון, אומר כי בציר 2003 היה אחד הבצירים המשובחים ויוצאי הדופן באיכותם ביקב דלתון.
ענבי המרלו נבצרו במהלך חודש ספטמבר מהכרמים שבקרבת היקב באזור כרם בן זמרה. אזור זה מתאפיין בלילות קרים במיוחד וימים חמים במהלך תקופת ההבשלה – תנאי גידול אידיאלים לענבי יין.

הענבים הגיעו ליקב תוך זמן קצר מהבציר ורוסקו מיידית, בזמן התסיסה האלכוהולית עורבב הנוזל עם הקליפות מספר פעמים ביום על מנת למצות צבע וטעמים הנמצאים בקליפה.
לאחר הפרדת היין מהקליפות הסתיימה התסיסה המאלו-לקטית אשר עידנה וריככה את היין ואחריה הועבר היין לחביות עץ אלון צרפתי, חדשות ברובן, לתקופת יישון של 16 חודשים.

צבעו של המרלו אדום כהה – נוטה לשחור.זהו יין עשיר, בעל טאנינים רכים ומרקם קטיפתי. היין בעל ארומות של שזיפים, עלי טבק ופלפל שחור, בשילוב ניחוחות ציפורן.
היין מתאים לשתייה עתה, אך ישביח במהלך השנים הבאות.

היין מתאים לליווי מנות עשירות טעמים כגון קדרת בשר כבש, לזניה או עוף צלוי.

מחיר: 89 ₪

קברנה סוביניון רזרב 2003
"בציר 2003 היה מן המשובחים שידע יקב דלתון בעשר שנותיו וממנו הפקנו את "יין הדגל" קברנה סוביניון רזרב 2003. זהו יין שאנו גאים בו ומאמינים שיעניק הנאה רבה לרבים עוד במשך שנים רבות", אומר מנכ"ל היקב.

הכרמים שמהם מגיעים ענבי הקברנה סוביניון של יקב דלתון הם מהוותיקים באזור כרם בן זמרה ורמת דלתון. הענבים נבצרו במהלך חודשי הסתיו של 2003.
,
בגלל הקרבה הרבה של היקב לכרמים הענבים מגיעים ליקב תוך זמן קצר מהבציר, הם מרוסקים מיד ומועברים למיכלי תסיסה. בזמן התסיסה מעורבב היין עם הקליפות מספר פעמים ביום על מנת למצות צבע וטעמים הנמצאים בקליפה. עם סיום התסיסה האלכוהולית היין נסחט (מופרדות הקליפות מהנוזל) ומתחילה התסיסה המאלו-לאקטית. תהליך זה מעדן ומרכך את היין ונותן לו ארומה ומרקם עשירים יותר. עם תום התסיסה השניונית מועבר היין להתיישנות בחביות צרפתיות ל-18 חודשים, ובסיומם יוצא היין כשהוא מורכב ובוגר יותר.

קברנה סוביניון רזרב הינו יין מורכב ואופייני מאוד לזן. הוא בעל צבע אדום עמוק ובעל ארומות עשירות של פירות יער, מנטה ופטל בר. ניחוח היין מועשר על ידי היישון בחבית, אשר נותן ארומות מעושנות, טופי, וניל וקפה.
ליין מבנה טאנינים מוצק וסיומת ארוכה. מתאים לשתייה עתה, וישתבח במשך שנים ארוכות.

קברנה סוביניון רזרב הוא יין דומיננטי בטעמיו, לכן ממליץ היקב להגיש אותו בליווי מאכלים עשירי טעמים, כגון גבינות קשות וחריפות, צלעות בעשבי תיבול, או צלי בקר ברוטב יין. אפשר לשתות אותו ללא ליווי אוכל.

מחיר: 99 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר