יקב הר אודם מתחדש ומתמתג

לצד תנופת הגידול, התרחבות היקפי הייצור ומעבר לסדרות גדולות יותר, היקב הפך לכשר, החליף את תוויות הבקבוקים, וגם משדר בגאווה רבה מיתוג, שיווק נכון, חיוך וקריצה לקהל הרבה יותר רחב, עם חדשנות לכל אורך הגזרה

משפחת יקב הר אודם, האבא מיכאל אלפסי והבנים הייננים אדם וישי, חגגו השבוע את השקתם של יינות בציר 2008 מסדרת וולקני.מיכאל אלפסי עם הבנים ישי ואדם
את החיוך, חום הלב והסימפטיות, לקחו הבנים ישי ואדם מאבא מיכאל במנות גדושות
לצד תנופת הגידול, התרחבות היקפי הייצור ומעבר לסדרות גדולות יותר, היקב הפך לכשר, החליף את תוויות הבקבוקים, וגם משדר בגאווה רבה מיתוג, שיווק נכון, חיוך וקריצה לקהל הרבה יותר רחב, עם חדשנות לכל אורך הגזרה.

עם היינות של בציר 2008, משיק היקב גם שני יינות חדשים מבציר 2007 בסדרת הר אודם  הגבוהה של היקב. זה הזמן והמקום גם להשיק את יין הדגל אלפסי מבציר 2006; עם בקבוק הנושא בגאון על תוויתו את פניו של מיכאל אלפסי המייסד והבעלים, והוא למעשה הומאז' של הבנים לאביהם עם היין הכי טוב שהיקב מסוגל לתת.

אם תרצו תקראו לזה תחכום, אם תרצו תקראו לזה טכנולוגיה; להערכתי עד אדם וישי אלפסיהשנה ליווה היועץ וטכנולוג היין ד"ר ארקדי פפיקיאן כבר כ- 40 יקבים, וביניהם גם יקב הר אודם.
כשאני מחפש ביינות של הר אודם את הסממנים של היקב הכי צפוני במדינת ישראל או את הסיפור, הגימיק או האנקדוטה שיוסיפו צבע או פאנץ' ליין או ייחוד כלשהו; לצערי אני מתקשה למצוא את אלה. דווקא מהיקב המסומן הכי צפוני על מפת המדינה, רציתי לקבל איזו שהיא זהות טרוארית, ולא את הענבים מכרמי צובה, בהם עושה היקב שימוש בחלק מיינותיו.

תחת האף, הפה והטכנולוגיה המייעצת והמכוונת של פפיקיאן, עושים האחים אדם וישי והאבא מיכאל, מאמץ אמיתי לעשות את הכי טוב שהם יכולים עם היינות שלהם, אבל אני מתקשה למצוא איפה כל הטוב הזה בא לידי ביטוי בייחודיותם של היינות, וזאת חרף העובדה שהחבר'ה הללו פשוט מקסימים. 
מאידך, מה שאני כן מוצא הוא, שמדובר ביינות שהקו המאפיין אותם מבחינת טעמים ואופי הוא עובדת היותם יינות אותם ניתן לכנות 'חמים' בארומות וגם בטעמים, ומכאן שהם ידידותיים ובהחלט יתאימו לחך הישראלי – יינות שמתלווה להם אשליית המתיקות המסוימת שמאפיינת יינות עתירי אלכוהול. 

צבעם של יינות יקב הר אודם בדרך כלל חזק, אבל חסרה לי בהם המורכבות והאלגנטיות, ובאותה נשימה הם יציעו פירותיות טובה וגם טעם. יינות אלה הם ללא ספק יינות עולם חדש, ולי אין שום בעיה עם הקביעה הזו, שהנה לגמרי הפייבוריטית בחך של רבים. כל יינות יקב הר אודם המשווקים עתה הנם כשרים.

וולקני מרלו 2008 
היין עשוי 100% ענבי מרלו מהכרם בכפר יובל שבגליל העליון. האדמה משלבת בזלת עם מגוון תלכידי גיר ומאובנים. היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. 14.5% אלכוהול. 
רשמי טעימה: צבע היין רובי סגלגל כהה. באף אוכמניות ורמזים לתבלינים, עץ אלון ושזיף, בפה פירות יער ושזיף. הגוף בינוני. הטאנינים מעניקים אשליה של מתיקות.
המחיר: 80 ש"ח

וולקני שיראז 2008 
100% ענבי שיראז מכפר יובל ועמק קדש שבגליל העליון. היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. 14.5% אלכוהול. 
רשמי טעימה: באף סיגליות ובשומת פרחונית. הפה חריף משהו ומתובלן. פרי יער שחור דובדבנים ופטל. גוף בינוני עד מלא עם אופי פירותי. רמז לשוקולד. הטאנינים נעימים. הסיומת ארוכה. יין לא מתחכם. 
המחיר: 90 ש"ח


וולקני קברנה סוביניון 2008
 
100% ענבי קברנה סוביניון, מפיצול של כרמים: הכרם בכפר יובל והכרם בצובה שבהרי ירושלים. היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. 15.5% אלכוהול.
רשמי טעימה: היין התחיל טוב עם אף גדוש באלכוהול ובליל של ארומות, ושוב חריפות. אלו צנחו ונעלמו מהר מאוד, אפילו מהר מדיי. צבעו של היין בורדו בוהק. באף ניחוחות וארומות של דובדבן שחור, שזיף בשל ופירות יער אדומים, ורמזים ברקע של עץ אלון ועשבוניות, לצד טעמי שוקולד, נגיעות של מנטה טבק ותה.
גם כאן תחושה של חמימות המגיעה מאלכוהול, עם אשליה של מתיקות. הסיומת קצרה. היין לא מתיימר להיות מה שהוא לא, ולטעמי היה קצת בנאלי.
המחיר: 80 ש"ח

הר אודם מרלו 2007 
בעוד סדרת וולקני נחשבת לאחיזה המסחרית ולרגליים של היקב, הרי סדרת הר אודם נחשבת וממותגת גבוה יותר.
היין עשוי 100% ענבי מרלו מכרם צובה שבהרי ירושלים. 14.5% אלכוהול. היין התיישן 18 חודש בחביות עץ אלון, רובן צרפתי ומקצתן אמריקאי.
רשמי טעימה: צבעו של היין בורדו בוהק. באף ארומה של אוכמניות, שזיף בשל וגרגרי יער.ברקע רמיזות לעשב טרי. נגיעות של עץ ונימה של שוקולד. טאנינים רכים וחומציות טובה. תיבול בולט ושוב חריפות מורגשת. הסיומת יבשה וטאנית.
המחיר: 125 ש"ח

הר אודם קברנה סוביניון 2007 
100% ענבי קברנה סוביניון מכרם בן זימרה שבגליל העליון. חלקת הכרם נטועה באדמת בזלת. היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. 14.3% אלכוהול.
רשמי טעימה: פירות סגולים מודגשים, אוכמניות ושזיף כהה ופטל שחור. שוב באה אשליית המתיקות המדומה. ברקע עץ קלוי ותבלינים. הפרי בשל בפה. הסיומת מביאה עמה נימה של קפה ומוקה המגיעים מהחבית.
המחיר: 125 ש"ח

אלפסי 2006 
יין הדגל של יקב הר אודם, ובהחלט היין הכי טוב שהובא אל אפי ואל פי בטעימה זו. אמנם זו לא חוכמה גדולה לקבוע את יין הדגל כיין הכי טוב בטעימה, אבל הוא לוקח את הזכייה בגאון.
היין עשוי מבלנד של 60% ענבי קברנה סוביניון ו- 40% ענבי מרלו, לכאורה מהבלנדים היותר שגרתיים ונפוצים במחוזותינו. הענבים מגיעים כולם מכרם צובה שבהרי ירושלים.
יין דגל זה הנושא על התווית את תמונתו עם פניו המחייכים בסימפטיות שובת לב של אבי המשפחה מיכאל אלפסי, ונושא בגאון את שמה של המשפחה, מיוצר בכמות מוגבלת של 1680 בקבוקים ממוספרים.
היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 24 חודש ושנה נוספת בבקבוקים ביקב. 14.5% אלכוהול.
רשמי טעימה: צבעו של היין אדום כהה, והוא בעל גוף מלא. באף ובפה עושר של פרי יער שחור ושופע, רמז לליקר של קאסיס, עשבי תיבול וזיתים. הטאנינים רכים. ברקע עץ ארז עם תיבול בולט. אין ספק שמדובר ביין מורכב ומושקע, טעים וגם נעים, הסיומת ארוכה ומתמשכת.
המחיר: 220 ש"ח

ולסיום: שיכר הדובדבנים של יקב הר אודם 
כשמדברים על אחוזי אלכוהול, שיכר דובדבנים של הר אודם נושק ל- 17.5% אלכוהול. מדובר ביין קינוח. השיכר עשוי מ- 50% דובדבנים חמוצים ו- 50% גודגדנים מתוקים המגיעים ממטעי מושב אודם ומושב שעל שבצפון רמת הגולן. רשמי טעימה: החיבור המאוזן להפליא שבין מתוק לחמוץ, ללא הכבדות הסוכרית ו/או האלכוהול הגבוה שתמצאו למשל בליקר דובדבנים או וישניאק; לוקח את השיכר הזה לכיוון של רעננות וחמיצות, ותרומה נכונה של כל סיומת ארוחה. הוא יתמודד היטב עם עוגות מתוקות, או לחילופין מול גבינות חריפות.

יקב הר אודם
מושב אודם, צפון רמת הגולן
טל. 052-5641110, 04-6871122

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר