יקב מרגלית – מיקום של כבוד בדובדבן שבקצפת

יש המקטרגים בגנות התמחור הגבוה לדעתם של יינות מרגלית. אני אישית סבור שיינות מרגלית נמצאים אי שם למעלה ליד הדובדבן שבקצפת של היינות היותר טובים שיש ליינות הישראלים להציע

כשיצאתי ביום שישי בבוקר את תל אביב צפונה, לכיוון יקב מרגלית השוכן בפינת פרדס מוריקה ומוצלת על אם הדרך כביש תל אביב חדרה, מעט אחורי צומת עמק חפר, איימו טיפות של גשם טורדני ושמיים אפורים על הגעתי ליקב.
מעט אחרי צומת תל-מונד החלה השמש נאבקת ומפלסת דרכה החוצה מבינות לעננים; מסמנת את תחילתו של סוף שבוע נעים שבא בברכה אחרי יומיים שלושה סוערים של חורף אפור ועצבני.

יש המקטרגים בגנות התמחור הגבוה לדעתם של יינות מרגלית. אני אישית סבור שיינות מרגלית נמצאים אי שם למעלה ליד הדובדבן שבקצפת של היינות היותר טובים שיש ליינות הישראלים להציע.

אפתח ואתוודה, ואומר שאני יותר מאשר אוהב את היינות של יקב מרגלית. משהו בחיבור שבין היינות הכבדים והמלאים שלו, עם האנשים החביבים שעושים אותו ועם תחילת היכרותי ואהבתי ליין בכלל, ויינות מרגלית בפרט, שבו את ליבי וקנו את דעתי.

ההשקה של יינות בציר 2005 של יקב מרגלית, המתקיימת במשך שלושה סופי שבוע רצופים בימים שישי-שבת (16/17, 23/24 ,30/31) בין השעות 10:00-16:00, מסמנת כבר עתה את הדבר הבא.

כלי הרכב מהשנתונים היותר מתקדמים, ובנפחי המנוע היותר גדולים, שגדשו החל מהשעה 10:00 בבוקר את החניה בחזית היקב, וארגזי היין אותם רכשו מרבית המבקרים אם לא כולם, מעידים כי ציבור שוחרי יקב מרגלית מוכן, רוצה, מעריך, ויודע לשלם בתמורה ליין איכותי, ולפיכך גם להמתין לאירוע ההשקה ולהזמנה שמגיעה במייל.
מפי יאיר מרגלית שמעתי שביום חמישי, עם חזרתו מגרמניה – שגם שם הייתה התלהבות רבה מיינות היקב – מצא בתיבת הדוא"ל שלו עשרות רבות, אם לא מאות של מכתבים, המבקשים להודיע כי ההזמנה לאירוע ההשקה התקבלה בשקיקה רבה, וכי מקבלי ההזמנה יותר מאשר ישמחו להגיע.

כיכרות לחם כפרי טרי וגושי גבינה המתינו לבאים להנעים את חיכם עם כוס היין.

קברנה סוביניון 2005 – יין העשוי 88% ענבי קברנה סוביניון ו- 12% ענבי מרלו המגיעים מחלקות מכרם קדיתא. זהו יין בעל גוף נוכח כבד ומורגש, צבעו כהה ארגמני, טעמיו פירותיים, המדגישים פטל ושזיף ואוכמניות עם אדמה ועשבי תיבול. ברקע עץ מורגש, אך לא כזה שמשתלט. הטאנינים רכים ומלטפים. היין מאוזן ואלגנטי עם כושר התיישנות ארוך. זהו יין שאם תשכיבו אותו לנוח ולהתיישן בתנאים אופטימליים, הוא ייתן את מיטבו בשלוש עד חמש השנים הבאות. מחירו ביקב 130 ₪ – והוא שווה כל אגורה.

קברנה סוביניון 2005 SR – יין הספיישל ריזרב של הקברנה סוביניון עשוי מ- 84% ענבי קברנה סוביניון המגיעים מכרם קדיתא, ו- 16% ענבי פטיט סירה. הבלנד שנעשה כאן יצר יין בעל גוף כבד במיוחד, עם יכולת התיישנות ארוכה ובוטחת. צבע היין כהה, כמעט אטום. שזיף, קפה, תבלין ופטל בולטים בשפע טעמים הצצים רובד אחר רובד בטעימה הנפתחת ומשתחררת בלשון. היין עוצמתי ובעל איזון ומורכבות מרשימה ביותר. מחירו ביקב 175 ₪ – והוא שווה כל אגורה.

קברנה פרנק 2005 – כבר בהרחה הראשונה אהבתי מאד את האף שנתן לי הקברנה פרנק. גם הטעמים בפה לא אכזבו. שפע של פרי ומתיקות מדומה המבקשת לשלב את טעמיה בפה ובאף גם יחד. הענבים ליין מגיעים מכרם בנימינה. היין עשוי 90% ענבי קברנה פרנק ו- 10% ענבי קברנה סוביניון. זהו הבציר החמישי אותו מקיים היקב לענבי הקברנה פרנק, המעניקים ליין טעמים ירוקים ועשבוניים של פלפל ירוק. השנה שוב עושים ביקב את הקברנה פרנק עם תוספת של 10% קברנה סוביניון, המוסיפים עוד עוצמה, טעם וצבע לקברנה פרנק, בניגוד לקודמו מ- 2004 שהיה עם תוספת של מרלו. גוף היין מלא, עם פירותיות שופעת של פרי שחור, רמז לעץ אלון. צבע היין אדום כהה ועשיר, הסיומת מושכת ומענגת. מחירו ביקב 130 ₪ – והוא שווה כל אגורה.

מרלו 2005 – יין העשוי 92% ענבי מרלו ו- 8% ענבי קברנה סוביניון המגיעים מכרם קדיתא. כמות היבול הייתה קטנה מאד, והיין שהופק ונמצא למכירה אף הוא בכמות די מועטה. צבע היין כהה, כמעט שחור. הגוף בינוני, פחות כבד ומלא מאחיו מהזנים האחרים. בטעמים פירות שחורים, דובדבן ופטל, ונימה מסוימת של עץ. הסיומת ארוכה ומפתה. מחירו ביקב 130 ₪.

אניגמה 2005 – זו השנה השלישית שיקב מרגלית מייצר את האניגמה. זהו יין בעל הרכב בורדולזי, העשוי 60% ענבי קברנה סוביניון, 22% ענבי קברנה פרנק,ו- 18% ענבי מרלו המגיעים מהכרמים שבקדיתא ובבנימינה.
ביקב החליטו שהם יודעים להפיק מכל אחד מזני הענבים הללו יין נפלא העומד בזכות עצמו. אם כך, מדוע לא לנסות ולחבר בין הזנים הללו ליין בלנד נפלא לא פחות, המביא לידי ביטוי את העוצמה ואת הדומיננטיות השלטת של הקברנה סוביניון עם העידון והרחבת טווח הטעמים והארומות של שני הזנים הנוספים?
הטאנינים רכים ונדיבים, עץ מורגש אך לא משתלט, דומדמניות, שזיף, קאסיס, פטל ודובדבן, עם תבלינים ורמז קל של ליקריץ. גוף היין בינוני עד מלא, עם שפע טעמי וניחוח פרי. הסיומת ארוכה, מושכת ומהנה ליין שכבר עתה הוא שתי ומענג, ומבשר על יכולת התיישנות והשתבחות בשנים הקרובות. מחירו ביקב 150 ₪ – והוא שווה כל אגורה.

יינות יקב מרגלית מבציר 2005 מסמנים לדעתי שנת יבול מוצלחת ביותר, שאת אותותיה העוצמתיים והמרוכזים, שופעי טעמי הפרי והניחוח, חשים באף ובפה בכל רגע שכוס היין מגיעה לקרבתם.
לטעמי, על ה- 2005 של מרגלית עוד ידברו הרבה הרבה זמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר