יקב ססלוב מציג יין אדום מריאג' 2003 – החתונה של קברנה, מרלו ושירז

"את היין שלי אני עושה באהבה. זהו יין מפתה וחושני רך במרקמו,עשיר בטעמו עדין בניחוחו,ואלגנטי במראהו". כך כותב ברי ססלוב על בקבוקי היין שהוא מייצר, והוא עומד מאחורי כל הבטחה

"את היין שלי אני עושה באהבה. זהו יין מפתה וחושני רך במרקמו,עשיר בטעמו עדין בניחוחו,ואלגנטי במראהו". כך כותב ברי ססלוב על בקבוקי היין שהוא מייצר, והוא עומד מאחורי כל הבטחה.

במסעדת גבריאל המיוחדת מאוד ברח' מונטפיורי 42 בתל-אביב, השיקה משפחת ססלוב: ברי, נילי, ורוני, את יין המריאג' MARRIAGE (נִשּׂוּאִין, חֲתֻנָּה) מבציר 2003 – סדרה של 5,830 בקבוקים שבוקבקו מרביתם או כולם בתאריך 4.8.2005.

פתח ואמר ברי: "לפני שאתם טועמים את היין הזה, אני מבקש מכם שתתנסו בשלושה פקטורים, ואלו הם: ראשית, הבה נצא מתוך הנחה שזה היין האדום הראשון שבא לחכחם היום. עכשיו תטעמו מהיין. הוא בא לפיכם, ובפה יש "התפוצצות" – בליל משכר של ריחות וטעמים שאינך יודע מה בא לפני מה. אתה מתלבט מה היין עושה לך בפה. מה הטעמים אומרים לך בפה, ומה הם עושים לך בחיך וב-AFTER TASTE. ולבסוף, הפה אומר תודה, ומבקש ללגום מהיין עוד ועוד.

ממשיך ומסביר ברי: "הכיוון של הבלנדים מעניין אותי. אני אוהב מושבע של הקברנה סוביניון, אבל אני מבקש כל הזמן להתנסות ולהתחדש. כשאתם טועמים מהיין שלי, אתם יכולים אחרי הטעימה להבין את התמונה המלאה להיכן היין מתפתח".

"המריאג' 2003 עשוי מבלנד של 60% קברנה סוביניון, שאני כאמור מאד אוהב. ענבי הקברנה מגיעים בעיקר משתי חלקות כרמים מקדיתא שבגליל העליון ומהכרם הוותיק שנמצא בכרם בן זמרה, השייך לישראל רוזנברג, ונחשב לאחד מהטובים שבכרמי האזור. אל הקברנה מצטרפים 37% ענבים מזן המרלו, ו- 3% ענבים מזן השירז. גידול הענבים בקדיתא הוא אורגני. מקור רוב מרכיביו התזונתיים של הכרם מהאדמה ומ"קומפוסט" המופק מפסולת של חומרים טבעיים".

"למה בעצם בחרתי בשם "מריאג'"? שואל ברי ססלוב ומייד משיב: "אני אוהב את השם. הוא מביא לידי ביטוי את האיחוד שעשיתי בין הזנים, את השידוך את החתונה המשותפת שהביאה ליין אחד. כשעשיתי את הבלנד המיוחד ביין הזה חיפשתי ליצור יין מעניין. הגרסה הזו של אדום מריאג' הנה עבורי ההתנסות הראשונה שבייצור יין שכזה. תסלחו לי, אבל אתם "שפני הניסיון" שלי. אני סבור שהיין הוא סיפור הצלחה. סובייקטיבית, לטעמי, ייתכן והוא בוקבק מעט מוקדם מדי. חשוב לי שתראו את הכיוון שלי שבעשיית יין. את ההתנסות שאני לוקח על עצמי בייצורם של יינות בלנד, ותראו לאן אני מתפתח."

ליין יש עוצמה רבה. עם מזיגתו לכוס, אתה חש בעוצמת הריח המתפרצת בבליל הטעמים שמבקשים להתיישב לנוח ולהתאזן. ואכן, ככל שהיין שהה בכוס, נחו טעמיו ונרגעו. זהו יין מורכב, עוצמתי ובעל טניניות רכה, עם סיומת ארוכה הנשארת בחיך. על מנת להביא את היין לכלל הגדרה כמריאג', השתתפו בבלנד 8 חביות יין שונות, בהן שהו היינות 20 חודש, ובסיום עורבב היין לבלנד אחד מנצח.

כל אחת מהחביות העניקה ליין נופך משלה. חביות צרפתיות TARANSAUD העניקו טעמי ציפורן, סיגר ומנטה. חביות אמריקניות CANTON ו- SCHAHINGER העניקו טעמי וניל, חמאה ומוקה. חביות צרפתיות VERNOU ו- MAGRENAN העניקו טעמי עשן, אגוז מוסקט ושמץ קינמון, חביות BOSWELL, ומתוכן גם אחת COTE D'or, נתנו את הטאץ' המסיים ואת קשת התבלינים עם ניחוחות קרם ברולה, שוקולד כהה, טופי וקרמל לסיומת הארוכה בחיך.

82 שקלים עולה התענוג הצרוף הזה. אי אפשר לומר שלא נפלתי שבוי בטעם היין. אי אפשר לומר שלא נפלתי שבוי של משפחת ססלוב, אני פשוט אוהב את האנשים הנפלאים האלו, ולפיכך הפרגון ואיחולי ההצלחה ליין המשובח הזה, לטעמי הם במקומם.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר