יקב פלם – סופריורה סירה קברנה סוביניון על ציר הזמן

לא בכל יום יש הזדמנות לטעום מיינותיו של יקב שהוא נחשב, טעימת רוחב על ציר הזמן מבציר 2003 ועד לבציר 2006. מדובר בפלם סופריורה סירה קברנה סוביניון, שאת המהדורה החדשה שלו חנך עתה היקב

לא בכל יום נופלת לפניך הזדמנות לטעום מיינותיו של יקב שהוא נחשב, טעימת רוחב על ציר הזמן מבציר 2003 ועד לבציר 2006.

יקב פלם, שהוקם בשנת 1998 בלב הנוף המרהיב של הרי ירושלים, בפתחת נחל כיסלון ויער הקדושים, ע"י האחים גולן וגלעד פלם, בניו של ישראל פלם שבמשך עשרות שנים היה יינן ראשי של יקבי כרמל, מחובר לטבע ומשלב איכות יין גבוהה ועקבית.
גולן, היינן, למד באיטליה ועבד ביקבים איכותיים בטוסקנה ואוסטרליה. גלעד, בוגר משפטים ומנהל עסקים, אחראי על האסטרטגיה העסקית של היקב.

ביקב פלם שמים דגש על התיאוריה ש"יין טוב מתחיל בכרם". הקונספט החדש של היקב הנו TASTE OUR INSPIRATION (למה לא עברית, בעצם?), ומטרתו לבטא את האיכות ואת הניחוחות של היין הישראלי שנעשה בהשראה איטלקית.

הוסיפו לכך חנוכתו של יין לבן חדש קיצי ומרענן פלם סוביניון בלאן – שרדונה מבציר 2007 – המורכב משני כרמים שונים משני טרוארים שונים: סוביניון בלאן מכרם בן זימרה – 70%, ושרדונה מהרי ירושלים – 30%. יין שנעשה בהשראה של יינות צפון אירופאים המציע אף מצוין וארומטי, שהשחקנים המרכזיים בו הם הפירותיות והארומות המאוזנות בחמיצות תורמת, שמעניקים לטועם חוויה של פריכות, רעננות, פרחוניות, עשבוניות במידה, כיוון טרופי ליצ'י, אננס, פרי הדר. צבעו זהוב נוטה לירקרק, תסיסה קלה עם תחושה נעימה של עקצוץ על החך, טעמיו מודגשים. יין בסגנון נקי וללא מגע חבית.
המלצתי: תמורת 69 ₪ תקבלו יין לבן מרענן. הגישו אותו מצונן, שתו אותו צעיר ככה כמו שהוא – די סמוך לביקבוק, והנאתכם תהיה מרובה. אך היין ימשיך להשתפר ולהתבגר בבקבוק היטב עד שנתיים מיום הבציר.

פלם סופריורה סירה קברנה סוביניון 2003 – היין הראשון והבוגר שבטעימה שהיא למעשה פולקלור. זהו היין מהבציר הראשון ב- 2003, בציר שהיה מצוין, משנה טובה מאוד. הסופריורה הוא יין אמצע שבין הקלסיקו ובין הרזרב. הכרמים של הסירה היו בכרמי יוסף עד 2005. ב- 2006 הענבים הגיעו מכיוון הרי ירושלים, וב- 2007 החלקות נטועות בדישון ובכרם בן זימרה. לגולן פלם היינן יש יד ואופי בסגנון היין. וה- 2003 מציג את הכול לראווה.
הסירה מביא עמו שוקולד. היין עגול ואלגנטי והטאנינים מרוככים. שומניות טובה תואמת ז'אנר של יינות מורכבים, מתפתחים ומתיישנים. ריחות של דיר, חיות, אדמה, מעט זפת, עור ובשר, פרי בשל ובעיקר אדום, עם ניחוחות שזיף שחור וגרגרי יער. עשבוניות ברקע וליטוף מעושן של חבית.
היין מורכב מ- 77% ענבי סירה ו- 23% קברנה סוביניון, שהתיישנו בנפרד בחביות עץ צרפתיות ואמריקניות במשך 10 חודשים. היין מביא עמו המון בגרות ובשלות יחד עם עוצמות צבע. הוא נהדר עכשיו אחרי 5 שנים, ויהיה נהדר לפחות עוד שנתיים עד שלוש.
זהו יין שמאוד אהבתי. הוא היה לי נעים וטעים כאחד. הסיומת מפתה ארוכה ומושכת. מחירו 145 ₪, ואסכם את דבריי בכך שצריך לחכות שנים בשביל לקבל יין שכזה. לפיכך, כל עוד יש ממנו למכירה ביקב, לכו מהר על המתיישנים.

פלם סופריורה סירה קברנה סוביניון 2004 – יתכן שהיין הזה קצת יזכיר לכם את קודמו, אך הוא לבטח לא דומה לאלה שיבואו אחריו, ה- 2005 ו– 2006.
שנת 2004 ביקב פלם הייתה שנה פחות שחורה, יותר אדומה בהיבט של הפרי. היין יותר נגיש לשתייה, האף יותר נקי, אלגנטי בחך. חמיצותו מאזנת את תחושת המתיקות המדומה של זן ענבי הסירה. הוא מורכב 80% ענבי סירה ו- 20% ענבי קברנה סוביניון. ניכר כי ביין נעשה מאמץ מכוון לשמור על גוף בינוני לא מנופח מדי, יין מאופק, עם צבע מצוין. מחירו 120 ₪.

פלם סופריורה סירה קברנה סוביניון 2005 – בשנת הבציר הזו, בשונה משתי קודמותיה, ניתן לחוש באבולוציה שעברה הן על היינן והן על יינותיו ועל הענבים המגיעים מכרמיו. ניכר כי היינן למד על בשרו ומניסיונו כיצד זן הסירה מתנהג, וכי הוא הבין שלסירה יש הרבה מה לתת.
מיצוי מדהים של צבע נהדר. הפרי ב- 2005 לפנים נעים וכייפי. מעט עור ומעט אדמתיות. הוא מורכב מענבי סירה מהרי יהודה – 81%, וענבי קברנה סוביניון מהרי הגליל – 19%. פלפל שחור, פרי שחור, אף נהדר שופע ומעניין, פרי עוצמתי ונוכח, טאנינים חלקים, גוף מלא, עשיר ובשל. יין כייפי לשתייה עכשווית. תיבול ברקע ונגיעות של עץ המלמדות על משחקי מינון של היינן בחביות. מחירו 110 ₪.

פלם סופריורה סירה קברנה סוביניון 2006 – היין הזה, כמו אחיו הלבן בהשקה ראשונה, מהווה בטעימה זו יין שהנו חתן השמחה. אמנם הוא האחרון והצעיר בטעימת הרוחב, אבל הוא גם יין חדש לחלוטין שיוצא לשוק בשבוע הבא.
היין עשוי מפרי המגיע משני כרמים שונים המאופיינים באיכויות פרי גבוהות. הוא מורכב מ- 84% ענבי סירה ו-16% ענבי קברנה סוביניון. 13 חודשי התיישנות בחביות. היין בוקבק לפני כחודש וחצי, והוא מבקש עוד זמן בקבוק. צבעו בוהק צלול ונקי. ליין מימד נוסף, זהו יין דחוס בנפח, המתאפיין בשלל רחב ומגוון של ריחות סיגליות, פרי אדום משולב בניחוח קקאו מעושן מעץ החבית. טעמי הפרי מודגשים. אם ניקח את ה- 2003 שכל כך אהבתי ואת בגרותו ובשלותו הנוכחיים, ונעמיד לצידו את ה- 2006, יהיה זה אך ברור כמה פוטנציאל מוחשי חובק היין בעוצמותיו. מחיר השקה 99 ₪.


יקב פלם
צומת אשתאול
יער הקדושים
טל. 02-9929923.4.5
WWW.flamwinery.com
[email protected]



(בתמונה: גלעד וגולן פלם. צילום: דני רובין)


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר