יקב צובה בידיים של הסקוטית – עוצמת המצודה

כיום מייצר יקב צובה כ- 45,000 בקבוקים בשנה, ובעקבות כניסת הסקוטית למערך ההפצה של יינות צובה, ממש לאחרונה, יעלה המספר בעוד כמה עשרות אלפי בקבוקים במהלך השנים הבאות

יקב צובה נמצא באזור גידול הענבים בהרי יהודה, והוקם ב- 2005 כענף בקיבוץ. החלקות בהן גדלים הענבים הן על אדמת הטרה רוסה הממוקמות בטרסות עתיקות. פול דאב, יקב צובהכיום מייצר יקב צובה כ- 45,000 בקבוקים בשנה, ובעקבות כניסת הסקוטית למערך ההפצה של יינות צובה, ממש לאחרונה, יעלה המספר בעוד כמה עשרות אלפי בקבוקים במהלך השנים הבאות.

אזור גידול ענבי יקב צובה הוא מהמשובחים בארץ, אם לא המשובח ביותר, וכאשר יש חומר גלם טוב צריך לעמול קשה על מנת להרוס אותו. כאשר מדובר בייצור יינות זניים, ביקב צובה שמים דגש על אחוזי אלכוהול שפויים, וסוף סוף יש יינן שמבין שבארצנו החמה להחריד צריך יין בעלי אחוזי אלכוהול שפויים על מנת ליהנות ממנו. אך יחד עם זאת ביינות הזניים יש הרגשה שחסרים ייחודיות וטאצ', לעומת סדרת "מצודה" של בלנדים, בה היינן פול דאב רקח יופי של יינות .

שרדונה 2010
ריחות עדינים של קרמל ומעט עץ מנסים להתחבר לניחוח גרדת לימון צעיר, ולא כל כך בהצלחה. העץ מעט משתלט, וניחוחות הפרי נעלמים מהר מאוד עם ערבול הכוס. גם בטעימה נעלמים טעמי הפרי מהר מדי ונשאר יין חסר נוכחות בפה, אולם האפטר טייסט כן משחרר טעמי פרי טובים.

פינו נואר 2008
לא ברור לי למה מתעקשים בארץ לייצר פינו נואר; יין עם אופי צרפתי שקשה מאוד להתמודד איתו בארץ.
ליין צבע בהיר ומעט אנמי. בערבול הכוס, הנוזל מאוד מיימי וקשה לו לשחרר ניחוחות מוכרים של פינו.
כחובב פינו צרפתי לא מצאתי עניין ביין הזה, שמזכיר דווקא פינו נואר קליפורני המאופיין בריחות ובטעמים מינוריים, דלילות צבע ומימיות. אפטר טייסט מריר.

שיראז 2008
14 חודשי חבית, 13.5 אחוזי אלכוהול. שיראז קליל, נעים, ריחות טובים של פרי , צבע סגול בוהק, טעמי ענבי השיראז ממלאים את הפה. היין חמאתי ובעל אפטר טייסט קלוי מעט שמעלה חיוך. יופי של יין לחובבי השיראז המהנה והלא מתחכם.

קברנה סוביניון 2008
14 חודשי חבית , 13.5 אחוזי אלכוהול. יין רך, קליל ובעל ריחות טובים של פטל צעיר. היין לעיס, והפה מתמלא בטעמי פרי טוב. יין אלגנטי ומאוד חמאתי.

מרלו 2008
14 חודשי חבית, 13.5 אחוזי אלכוהול. מרלו קלאסי מענבי הרי יהודה השונים כל כך מהמרלו הצפוני.
ניחוחות טובים של פרי בשל, מעט שזיף ואספרסו מעניקים אלגנטיות ליין. טעם עשיר של פרי עוצמתי, יחד עם חמיצות טובה שמאזנת את המתיקות.

מצודה 2007
75% קברנה סוביניון, 20% קברנה פרנק, 5% מלבק. 24 חודשי חבית, 14% אלכוהול. היין שופע ריחות טובים ומורכבים המתפתחים כל הזמן עם ערבול הכוס. טעמי פרי אדום בשל ממלאים את הפה, והמלבק מעניק ייחודיות של שזיף בשל.
היין מאוד לעיס וחמאתי. יין אלגנטי מאוד, ומעניין יהיה לטעום אותו עוד כמה שנים.

מצודה 2009 (טעימת חבית)
בלנד של קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, מלבק.
ניחוחות עשירים של פרי בשל, יין לעיס מאוד וחמאתי מאוד, בעל אפטר טייסט מורכב וייחודי.
גם כאן יש מורכבות של פירות בשלים יחד עם איזון טוב של חמיצות שמתקבלת מהקברנה פרנק, שמעניק טעמי עשבי תיבול ופלפל ירוק.
בהנחה שהיין ישמור על אופיו והביקבוק יהיה תקין, אני מניח שזה יהיה אחד מהיינות הטובים שיהיו על המדפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר