יקב צרעה מצטרף למגמת היינות מבוססי-טרואר

רוני ג'יימס, היינן המייסד, הכורם ומנכ"ל יקב צרעה, מיישם הלכה למעשה את תפיסת עולם היין המסורתית, לפיה לטרואר מגיע כל הקרדיט על עיצוב אופיו של היין

יקב "צרעה" חונך לראשונה קו חדש של יינות על פי חזון היקב: "כאדם, גם היין הינו תבנית נוף מולדתו".
תפיסה זו שמה דגש על בתי הגידול (הטרואר) המאפיינים את היינות השונים.
כרמי היקב נמצאים בשלושה בתי-גידול: כרם גבעת החלוקים, כרם נווה-אילן וכרם שורש.
היינות, בנאמנות למוצאם, נקראים על שם הכרם ממנו באו: "גבעת החלוקים", "נווה אילן", "שורש", ויין אזורי בשם "הרי יהודה".

רוני ג'יימס, היינן המייסד, הכורם ומנכ"ל יקב צרעה, מיישם הלכה למעשה את תפיסת עולם היין המסורתית, לפיה לטרואר מגיע כל הקרדיט על עיצוב אופיו של היין.
רוני אומר: "הגפן שואבת את החיות, הטעמים, הניחוחות והצבעים מהקרקע והאקלים. יצירת היין היא פעולה המוציאה מהגפן, באמצעים ביולוגיים וטכנולוגיים, את אשר כבר קיים בה".
ואכן, עם שפע ניסיונו כמגדל וכיינן, משלב ג'יימס את מרכיבי הטבע: האדמה, האקלים והזנים, לקשת רחבה של צבעים, ניחוחות וטעמים המאפיינים את יינות צרעה.

יקב צרעה Single Vineyard Shoresh 2004
היין מבטא בטעמו את בית הגידול האיכותי באזור מושב שורש.
היין הופק מענבי מרלו שגדלו על חלקה יחידנית בעלת אדמת חוואר מוצא, הייחודית לאזור הרי יהודה.
לאחר יישון של 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, התקבל יין מרוכז ועשיר בטעמים. ליין ניחוחות של פירות יער ורמזים לאניס ועשבי תיבול. בפה מורגשת מורכבות היין, והסיומת נעימה וארוכה. ליין יכולת התיישנות טובה, ומומלץ לחדררו בשתייה מוקדמת. היין ימשיך להתפתח בבקבוק ויגיע לשיאו בשנת 2010.

כרם שורש נטוע במספר של חלקות קטנות המפוזרות על פני שטח הררי. הפרשי הגובה בין החלקות וסוגי האדמה השונים, בניהם טרה- רוסה, חוואר מוצא, מרבצי המאובנים וסלעי גיר המבוקעים ברבדים לעומק, מאפשרים התאמה של הזנים השונים לדרישותיהם לסוגי קרקע ולאקלים.
סוגי האדמות מעצימים את תרומתו של הטרוואר ומעניקים ליין קשת רחבה של ניחוחות וטעמים, יציבות ואיזון המייעדים את היין להתיישנות ארוכה
מחיר: 99 ₪.

יקב צרעה Judean Hills 2004
היין מבטא בטעמו ובאופיו את בתי הגידול האיכותים של היקב באזור הרי יהודה. לאחר גידול קפדני של הגפנים בכרמים ומיון נוסף של הענבים ביקב, היין יושן כ- 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי עד לקבלת הרמוניה בין טעמיו ומרכיביו של היין.
הרכב הזני של היין הינו 62% קברנה סוביניון ו- 38% מרלו.
זהו יין בעל אופי פירותי ונעים, עם טעמים וארומות של פירות יבשים ותבלינים. היין מתאים לשתייה, וימשיך להתפתח בבקבוק בשנתיים הקרובות.

אזור הרי יהודה: הרי יהודה הנישאים משפלת יהודה ומתרוממים לגבהים בזוית חדה, מהווים בית גידול מיוחד, עם מבנה הררי מבותר, מדרונות תלולים במפנים שונים, טרסות הבנויות לאורך קווי גובה,
האקלים מאופיין בחורף קר וצניחת טמפרטורות בלילות הקיץ המלווה בטללים כבדים. הקרקע: סלעי גיר ובליית הסלע עשירים במינרלים.
מחיר: 69 ₪.


יקב "צרעה" הוקם לפני 15 שנה ומייצר כיום כ- 80,000 בקבוקים . בשנת 1993 החל רוני ג'יימס לייצר לראשונה יין מענבי צרעה. כאוטודידקט וכחלוץ התחום בארץ, למד רוני את רזי הייננות. כאיש אדמה הבין במהרה, כי מיקום הכרמים ואופן גידולם קריטי לאיכות היין הנוצר מהם.
בשלב זה זיהה, בחר ונטע את כרמיו באזורים בהם ראה את העתיד הטוב ביותר ליינותיו.
רוני ג'יימס נחשב כאחד מאנשי היין הבולטים במפת היין של ישראל, והוא מעורב בכל תהליך גידול הגפנים וטיפוח הכרם, דרך הבציר ועד ליצירת היין. במשך שנות ניסיונו הרבות העמיד תלמידים רבים, שחלקם משמשים כיום כבעלים ויננים של יקבי בוטיק ברחבי הארץ.

לפני כשנה הצטרף לצוות היקב היינן ערן פיק, שסיים לימודי יין באוניברסיטת דייוויס בקליפורניה. לערן דיפלומה להכרה וטעימת יינות מכל העולם מ- Wine and Spirits Education Trust (WSET), וניסיון עבודה ביקבים בעמק הנאפה וסונומה שבקליפורניה, אוסטרליה ובבורדו. השילוב בין הידע הרב והרוח החדשה שהביא עמו ערן ליקב, לבין הניסיון והחיבור המיוחד לאדמה שיש לרוני, נותנים לדבריהם את הערך המוסף של יקב צרעה.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר