יקב רקנאטי חונך רוזה וקברנה פרנק

מה נכון יותר היה להטעים את יין הרוזה 2006 ליד קערות ענק של תות שדה אדום ריחני עסיסי ומתוק? ליין הרוזה צבע נפלא, חמצמצות קצת מתריסה, ללא שמץ של מתיקות המתבקשת מהאף שנותן ארומות של תות שדה ואפרסק. זהו יין שתי עכשווי, עם תו מחיר של 62 ₪, ובקבוק מגונדר ומיוחד ועושה רושם

במתחם יקב רקנאטי באזור התעשייה עמק חפר, קיים היקב ביום שישי משתה חגיגי לרגל חנוכת יינות הרוזה 2006 והקברנה פרנק ריזרב 2004.

מאות רבות של אורחי חברי מועדון הלקוחות של היקב שקיבלו הזמנה בדוא"ל ואו בהזמנה טלפונית של היקב, עשו פעמיהם לכאן לחגוג את שמחת ההשקה.

עמדות הטעמה פוזרו לכל אורך רחבת מתחם חצר מיכלי הנירוסטה הענקיים. בעמדות הוטעמו הסוביניון בלאן 2006, רוזה 2006, רקנאטי שיראז 2004, פטיט סירה זינפנדל 2005, קברנה פרנק 2004, ספיישל ריזרב 2003, וטעימת חבית של ספיישל ריזרב עתידי מבציר 2005.

סביב עמדות ההטעמה של היינות, נפרשו עמדות ענק נדיבות של כיבוד ותקרובת עשירות וחופשיות של מגוון גבינות איכות של משק יעקובס מכפר הרו"אה הסמוך ליקב.
אורחי היקב מילאו כטוב ליבם ביין, צלחות עם גבינות טעימות שהובאו בגושי ענק ונחתכו לפרוסות עבות, לצד פרוסות לחם כפרי ומטבלים וירקות בתחמיץ של חברת הקייטרינג מור וקינמון.

מה נכון יותר היה להטעים את יין הרוזה 2006 ליד קערות ענק של תות שדה אדום ריחני עסיסי ומתוק? ליין הרוזה צבע נפלא, חמצמצות קצת מתריסה, ללא שמץ של מתיקות המתבקשת מהאף שנותן ארומות של תות שדה ואפרסק.
היין יהלום היטב ארוחת גבינות קלילה, אבל גם את פירות העונה.
זהו יין שתי עכשווי, עם תו מחיר של 62 ₪, ובקבוק מגונדר ומיוחד ועושה רושם.

הקברנה פרנק ריזרב 2004 מכרם מנרה, עשוי מ-85% ענבי קברנה פרנק ו- 15% מרלו, עם 15 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי והונגרי. בתחילה בפה היין קצת עצור, מעט סגור, מבקש לקבל מעט אוויר כדי לשחרר את טעמיו ואת הארומות החבויות בתוכו. גוף היין בינוני עד מלא, הצבע עשיר כהה ומבריק. החומציות מאוזנת. היין מפגין נוכחות של עץ חבית קלוי, אקליפטוס, תבלין, קפה, פרי כהה ומנטוליות מסוימת. מחירו 75 ₪, והוא בהחלט נותן תמורה יפה לעלותו.

אהבתי מאוד את טעימת החבית העתידית של הספיישל ריזרב 2005 . זהו יין שלדעתי נמצא איפה שהוא באמצע הדרך לקראת הפיכתו ליין בעל גוף מלא ומוצק, עם טאנין איתן ועז, נמרצות שופעת של פרי, רמז לקליית חבית נעימה, מעט שוקולד ואקליפטוס. ליין פוטנציאל להתיישנות טובה שתשביח טעמיו. מחירו של ה- 2003 ביקב 139 ₪, ואילו הצעיר מ-2005, ששוכן עדיין בחביות, יצדיק בעתיד את מחירו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר